Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Prvý štvrťrok 2007 – zásadný úspech sekcie automobilov
22. máj 2007 @ 10:23:35 CEST, poslal j.čík

FIAT Skupina Fiat vykázala deviate nepretržité ročné zlepšenie obchodného zisku: vo výnosoch 13,7 miliárd Eur za prvý štvrťrok 2007, čo je o 8.9 % viac oproti roku 2006 (na základe IFRS), a predstavuje zvýšenie 84 % na 595 miliónov €.

Všetky hlavné spoločnosti prispeli k zlepšeniu:
výsledky sekcie automobilov (Fiat Group Automobiles – Fiat, Fiat úžitkové vozidlá, Alfa Romeo, Lancia; Maserati a Ferrari) sa viac než zoštvornásobili na 222 miliónov € (zlepšenie o 173 miliónov € voči roku 2006), spoločnosť Iveco (nákladné automobily) prekročila výkonnosť o viac ako dvojnásobok o 80 miliónov € na 150 miliónov €, zatiaľ čo poľnohospodárske a stavebné zariadenia sa zlepšili o 52 miliónov € na 189 miliónov € (+50% v prepočte na US doláre). Čistý príjem vo výške 376 miliónov € je o 225 miliónov € (149 %) lepší než v predchádzajúcom roku. Čistý priemyselný dlh klesol pod 1,3 miliardy €, čo predstavuje zlepšenie o 0,5 miliardy € v porovnaní s úrovňou decembra 2006.

Ciele skupiny pre rok 2007 sú potvrdené s predpoveďou čistého priemyselného dlhu ku koncu roka pod 1 miliardou €.

Výnosy skupiny vzrástli o 8,9 % na 13,7 miliárd € so vzrastom podnikateľskej činnosti v minulom roku: hlavným ťahúňom tohto rastu boli automobily, ktorých výroba sa zvýšila o 11,2 % na 6,8 miliárd € a výroba nákladných vozidiel, ktorá dosiahla zvýšenie o 20,1 % na 2,5 miliárd €:

Pokračujúci úspech modelov nedávno uvedených a zavedených na trh umožnil spoločnosti „Fiat Group Automobiles“ predať 541.200 kusov, čo je najväčšie množstvo od roku 2001. Obchodný zisk sa zvýšil na 595 miliónov € (+84%) pričom všetky hlavné sektory vykazujú zisky: Obchodný zisk z automobilov sa zvýšil o 173 miliónov € na 222 miliónov €, na zadnej strane očividného zlepšenia „Fiat Group Automobiles“, ktorá vykázala obchodný zisk 192 miliónov € (3,1 % výnosov) z 57 miliónov € (1% výnosov).
Výroba automobilov vykázala výnosy 6,8 miliárd € v I. štvrťroku 2007, čo je o 11,2 % viac v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2006 spôsobené náhlym zvýšením objemu tržieb. Spoločnosť Fiat Group Automobiles, ktorá prijala nové meno 1. februára 2007 a ktorú tvoria samostatné značky Fiat, Alfa Romeo, Lancia a značky Fiat Professional (úžitkové vozidlá) mala výnosy vo výške 6,3 miliárd €, o 10,2 % vyššie ako v I. štvrťroku 2006.

S počtom 541.200 predaných kusov sa výroba spoločnosti Fiat Group Automobiles zvýšila o 11,6 %, napriek tomu že už I. štvrťrok 2006 zobrazoval dopad uvedenia modelu Grande Punto na trh, zatiaľ čo I. štvrťrok 2007 doteraz nezaznamenal trhový dopad predstavenia nového vozidla Fiat segmentu C (Bravo). Približne 355.600 kusov bolo predaných v západnej Európe, čo je zvýšenie o 6,7 %. Fiat Panda si udržal svoje vedúce postavenie v segmente A a Punto sa stalo jedným z najlepšie predávaných modelov vo svojom segmente. Objednávky Fiatu Bravo, ktorý sa začal predávať v Taliansku vo februári a vo Francúzsku v marci, dosiahli počtu 29.000 kusov a v priebehu štvrťroku sa ich predalo 11.000 kusov.

V prvom štvrťroku došlo na západoeurópskom automobilovom trhu k zníženiu kontraktov o 1,1 % voči rovnakému obdobiu 2006. Toto chovanie bolo ovplyvnené náhlym znížením nemeckého dopytu (-10 %), znížením rozsahu dopytu vo Francúzsku (-1,4 %) a Španielsku (-0,7 %), čo bolo vyrovnané rastom v Taliansku (+4,1 %) a Veľkej Británii (+2,9 %). V Poľsku došlo k zvýšeniu dopytu o 24,5 % a v Brazílii o 17,4 %.

Dodávky spoločnosti Fiat Group Automobiles zostali na trhoch vo všetkých európskych kľúčových krajinách na vysokej úrovni. Množstvo sa zvýšilo v Taliansku o 8,2 %, v Španielsku o 19,4 %, o 13,4 % vo Francúzsku a o 8,3 % vo Veľkej Británii. Dodávky v Nemecku sa znížili o 3,9 %, čo je omnoho menej ako predstavuje pokles trhu.

Trhový podiel spoločnosti Fiat Group Automobiles sa nepretržite zvyšoval; v Taliansku dosiahol hodnotu 31,8% (+1,2 percentných bodov) a v západnej Európe 8,5% (+0,5 percentných bodov), a znovu získal 5 pozíciu medzi európskymi výrobcami automobilov, tj. postavenie, ktoré spoločnosť mala naposledy v roku 2001.

Spoločnosť Fiat Group Automobiles mala v prvom štvrťroku 2007 obchodný zisk 192 miliónov €, čo predstavuje výrazné zlepšenie z hodnoty 57 miliónov €, ohlásených za prvý štvrťrok 2006. Zvýšenie sa dá pripísať predovšetkým vyššiemu počtu vyrobených kusov, priaznivejšiemu mixu produktov, nasledujúcich po predstavení nových modelov, účinnejšiemu vstrebaniu pevných výrobných nákladov, čistým vyšším nákladom na propagáciu uvedenia nových modelov na trh a zvýšenými výdajmi na výskum a vývoj, ktoré odrážajú súčasné investície do oživenia výrobného portfólia. Obchodný zisk mal taktiež pozitívny dopad na jednorazový čistý pri jednorazových nákladoch približne 40 miliónov €.

Fiat v prvom štvrťroku 2007 posilnil svoju prítomnosť v najdôležitejšom európskom segmente trhu (C) uvedením modelu Bravo. Bravo je prvý model s novým logom, zatiaľ čo značka Lancia predstavila novú firemnú identitu. Fiat na ženevskom autosalóne predstavil znovuoživenie historickej značky Abarth. Alfa Romeo predstavila naftovú verziu Alfa Spider (prvý naftový model v tomto segmente), ktorý bol v Taliansku a Nemecku na predaj od polovice februára a postupne sa bude uvádzať na trhy ostatných krajín.

Zdroj: FIAT SR, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /FIAT/