Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Hyundai i30 – začiatok novej éry
07. máj 2007 @ 14:27:59 CEST, poslal j.čík

HYUNDAI Automobilka Hyundai prichádza na trh so smelými ambíciami. Nový Hyundai i30 sa stane vážnym súperom vozidiel v segmente nižšej strednej triedy. Jeho rivalmi budú Škoda Octavia, Ford Focus, Citroën C4, Toyota Auris, Peugeot 307 či Renault Mégane.

Dôvodov k tomuto tvrdeniu je niekoľko
V histórii Hyundai ide o skutočne prelomový model, keďže je to prvé vozidlo tejto značky vyvinuté špeciálne pre európskych zákazníkov. Zákazník na „starom kontinente“ je vo všeobecnosti dosť konzervatívny a má vysoké nároky na karosárske prevedenie, priestrannosť interiéru, širokú paletu motorov či jazdné vlastnosti. Model i30 by mal vyhovovať všetkým hlavným kritériám Európanov. V Európe bol navrhnutý, bude sa tu vyrábať (v českých Nošoviciach) a taktiež len na „starom kontinente“ predávať. K najpopulárnejšej karosárskej verzii – 5-dverového hatchbacku – pribudne čoskoro i praktická varzia kombi.

Automobil s modernou koncepciou
Novým modelom i30 chce Hyundai osloviť zákazníkov, ktorých prioritou pri výbere vozidla nie je len nízka cena. Zaujať ich chce modernou koncepciou vozidla, príťažlivým dizajnom, širokou paletou pohonných jednotiek (benzínových i dieselových), viacerými stupňami výbavy, širokou škálou farieb karosérie a typov interiéru. Novinka automobilky Hyundai zažila svoju výstavnú premiéru na nedávnom autosalóne v Ženeve. Avšak ako bude približne vyzerať, naznačila už pred polrokom na autosalóne v Paríži, kde bola predstavená ako štúdia s názvom Arnejs.

Väčší, širší, priestrannejší
Päťdverový hatchback má dĺžku 4245 mm, šírku 1775 mm, výšku 1480 mm a rázvor náprav 2650 mm. Taktiež Hyundai i30 vo verzii kombi, ktorá sa objaví na trhu začiatkom budúceho roka, vyhovie zákazníkom hľadajúcim predovšetkým priestranný automobil. Tomu by totiž mal v neposlednom rade zodpovedať i objem batožinového priestoru, ktorý sa sklopením operadiel zadných sedadiel ešte zväčší (pri hatchbacku i kombi verzii). Interiér pôsobí vyvážene a ergonomicky, použité sú kvalitné materiály, plasty sú mäkčené, sedadlá sa môžu pochváliť dobrým tvarovaním, dostatočným komfortom a priestrannosťou.

Štyri stupne výbavy
Konkurovať chce Hyundai i30 i bohatou výbavou. V ponuke budú celkovo štyri stupne výbavy (Classic, Comfort, Style a Premium). Napriek tomu, že ich finálna podoba pre slovenský a český trh ešte nie je definitívne stanovená, je takmer isté, že štandardom bude osem airbagov, antiblokovací systém bŕzd (ABS), centrálne zamykanie, palubný počítač, audiosystém s prehrávačom CD a MP3 a pätnásťpalcové kolesá. Za príplatok, resp. pri vyšších verziách v štandarde bude k dispozícii stabilizačný systém (ESP), klimatizácia či šestnásťpalcové kolesá. Novinka bude ponúkaná v desiatich farebných odtieňoch, dvoch perleťových a šiestich metalických. Pri interiéri si zákazník bude môcť vybrať z dvoch druhov látky alebo z dvoch odtieňov koženého čalúnenia.

Široká paleta motorov
Porovnateľný s konkurenciou bude Hyundai i30 i z motorického hľadiska. K dispozícii bude päť agregátov, z toho dve alternatívy ponúknu dieselové verzie.

Ponuka štartuje benzínovou 1.4 s maximálnym výkonom 80 kW pri 6200 min-1. Motor s objemom 1.6l poskytuje v benzínovej verzii maximálny výkon 90 kW pri 6200 min-1, v dieselovej verzii 85 kW pri 4000 min-1 a maximálny krútiaci moment 235 Nm v rozmedzí 1900 až 2500 min-1. Jeho prednosťou bude nepochybne vysoká hospodárnosť, pretože kombinovaná spotreba sa pohybuje na hranici 4,7 l/100 km. Vrcholom obidvoch typov motorizácií bude motor s objemom 2.0l. Zatiaľ čo benzínová verzia ponúkne maximálny výkon 105 kW pri 6000 min-1, u dieselovej to bude 103 kW pri 3800 min-1. Maximálny krútiaci moment má benzínový dvojliter na 188 Nm pri 4600 min-1, dieselový na 304 Nm od 1900 do 2500 otáčok. Benzínový dvojliter spotrebuje na stokilometrovej trase 7,1 litra pohonných hmôt, pričom jeho dieselový variant len 5,4 litra nafty.

Motorizácie pre Hyundai i30 kombi neboli zatiaľ zverejnené, ale dá sa očakávať totožná ponuka.

Nové alfanumerické názvoslovie
Značka Hyundai štartuje názvom i30 nielen novú modelovú éru, ale i nové pomenovanie svojich vozidiel, predávaných v Európe. Zatiaľ čo v minulosti boli názvy automobilov vyberané s dôrazom na vyjadrenie hodnôt spojených s jednotlivými modelmi, Hyundai sa tentokrát rozhodol pre úplne nový prístup. Názvy nových modelov budú vyjadrovať väčšiu orientáciu na technológie a budú mať spoločný základ. Toto nové spojenie našla spoločnosť Hyundai v písmene „i“ , ktoré je tradične využívané ako ikona pre technologické produkty.

Písmeno „i“ dokáže niesť viacero významov, z toho najdôležitejšie sú inšpirácia, inovácia a inteligencia. Model i30 je prvým vozidlom Hyundai nesúcim písmeno „i“ vo svojom názve. Číslo 30 je numerickým ekvivalentom prideleným segmentu vozidla. V tomto prípade európskemu segmentu C. U budúcich odvodených modelov alebo modelov spadajúcich do špeciálnych segmentov sa k písmenu „i“ budú pripájať ďalšie písmená, napríklad CW pre označenie Crosswagon (kombi).

Hyundai od českých susedov
V showroomoch sa nový model Hyundai i30 objaví v celej Európe počas letných prázdnin tohto roku. Oficiálne uvedenie na slovenský trh je naplánované na začiatok septembra. Po 5-dverovom hatchbacku príde čoskoro do predaja (začiatkom februára 2008) i 5-dverové kombi. Od roku 2009 by sa mal Hyundai i30 vyrábať kompletne v prvnom európskom závode značky Hyundai v českých Nošoviciach. Dovtedy bude výroba sústredená v Južnej Kórei.

Rozmery Hyundai i30 (5-dv. Hatchback):
Dĺžka (mm) 4245
Šírka (mm) 1775
Výška (mm) 1480
Rázvor (mm) 2650

Zdroj: HYUNDAI Motor SK s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/