Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Začala sa výstavba závodu Hyundai v Nošoviciach
02. máj 2007 @ 08:25:08 CEST, poslal j.čík

HYUNDAI Spoločnosť Hyundai Motor Co. položila 24. apríla 2007 základný kameň výstavby nového výrobného závodu v českých Nošoviciach v hodnote 1,1 miliardy eur. Po dokončení v marci 2009 ponúkne stopercentná dcérska spoločnosť juhokórejskej firmy Hyundai Motor Co. - Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) - kapacity na výrobu 200 tisíc vozidiel ročne.

Výroba bude zo začiatku zameraná na päťdverový hatchback nižšej strednej triedy Hyundai i30 a doteraz ešte verejnosti nepredstavený kompaktný minivan (zatiaľ s kódovým označením YN). V druhej fáze sa kapacita výroby zvýši o 100 tisíc vozidiel do roku 2011, kedy sa k dvojici vyrábaných automobilov pripojí ďalší model.

Nový výrobný závod nepochybne posilní cenovú konkurencieschopnosť spoločnosti Hyundai a zvýši povedomie o značke. Hyundai tak bude môcť bojovať o zákazníkov z rovnakej pozície ako ostatní výrobcovia automobilov s výrobnými kapacitami v Európe.

“Vďaka skúsenostiam firmy Hyundai s výrobou v Južnej Kórei, Číne, USA, Turecku a Indii sme vytvorili najmodernejší výrobný závod, ktorý určí štandardy pre výkonnosť a produktivitu. Keď sa to skombinuje so schopnosťami českej pracovnej sily a skvelou reputáciou českej zručnosti, má HMMC potenciál vyrábať najkvalitnejšie vozidlá v Európe,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ firmy Hyundai Motor Co. Čong Mong-Ko.

HMMC a závod dcérskej spoločnosti Kia Motors Slovakia, ktorý je od Nošovíc vzdialený len 85 km, budú využívať synergický efekt, tj. možnosť zdieľať dodávateľov a spoločne využívať ďalšie podporné aktivity. V súčasnosti už pre slovenský závod Kia Motors Slovakia pracuje jedenásť kľúčových kórejských dodávateľov firmy Hyundai Kia Automotive Group. Ďalšie tri už ohlásili zámer založiť v regióne svoju výrobnú pobočku, čím sa číslo zvyšuje na 14.

Hyundai považoval výrobnú základňu v Európe za dôležitú najmä z toho dôvodu, aby mohol čeliť zvyšujúcej sa konkurencii v európskom segmente C (nižšia stredná trieda). Ten z hľadiska objemov predstavuje v Európskej Únii približne 30% celkových predajov. Ako súčasť prípravy na poskytovanie kvalitnejších služieb európskym zákazníkom, investoval Hyundai Motor Co. 50 miliónov euro do Európskeho dizajnérskeho a technického centra, ktoré navrhlo hatchback Hyundai i30 i jeho kombi verziu. Minulý rok otvorila firma novú európsku centrálu v nemeckom Offenbachu. Český závod je posledným článkom reťazca, ktorý zaisťuje to, že firma Hyundai bude disponovať celým spektrom lokálnych možností pre európsky trh, od dizajnu a návrhu až po produkciu, marketing, predaje a popredajné služby.

V prvej fáze sa očakáva, že HMMC priamo vytvorí 2845 nových pracovných miest. Ďalších 675 pracovných miest bude vytvorených v druhej fáze, čím sa celkový počet pracovných miest v HMMC zvýši na 3520. Na úrovni dodávateľov sa očakáva, že vznikne ďalších 4000 pracovných miest, čo poskytne českej ekonomike impulz pre ďalší rast a rozvoj. V súlade so smernicami EU zvýšili české úrady investičné stimuly na 15 procent z celkovej investície, čo je maximálna povolená hranica.

Výrobný závod v Európe je pre Hyundai veľmi dôležitý z hľadiska naplnenia svojich dlhodobých predajných cieľov v Európe. Keď v roku 2009 výroba v HMMC nabehne, podľa predpovedí by mali narásť európske predaje firmy Hyundai v roku 2010 na 620 tisíc vozidiel. V roku 2003 predala firma Hyundai Motor Europe 300 tisíc vozidiel a v roku 2006 prekročili predaje hranicu 600 tisíc vozidiel (vrátane predajov v Rusku a Turecku).

Zdroj: Hyundai Motor SK, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/