Značka Hyundai sa na tohtoročnom Autosalóne v Bratislave predstaví pod hlavičkou bratislavského predajcu Auto Palace Bratislava, s.r.o. Slovenskú výstavnú premiéru zabezpečí modernizovaná verzia športového automobilu Hyundai Coupe, ktorý sa už predáva v sieti predajcov Hyundai i na slovenskom trhu.
Z ďalších vystavených modelov treba spomenúť Hyundai Atos, Getz, nový Accent, Sonatu a úspešných zástupcov SUV segmentu – Hyundai Tucson a bestseller 2006 nový Hyundai Santa Fe, ktorý je i tento rok stále najpredávanejším SUV na Slovensku.
Hyundai lídrom segmentu SUV
Segment SUV, v ktorom jednoznačne dominuje so svojimi modelmi práve Hyundai, sa na Slovensku teší čoraz väčšej obľube. Bestseller tohto segmentu z roku 2005 Hyundai Tucson vystriedal minulý rok jeho starší a väčší brat Hyundai Santa Fe druhej generácie, ktoré si svoje postavenie najpredávanejšieho SUV na Slovensku stále drží. Pre zaujímavosť – v minulom roku sa ho predalo neuveriteľných 527 vozidiel, čo je o to prekvapujúcejšie, že jeho nová verzia sa reálne začala predávať až v júni minulého roka. Nové Santa Fe nadviazalo na úspechy svojho predchodcu a je stelesnením kvalitatívneho pokroku, ktorý Hyundai za posledné roky urobil.
Novinky roka 2007
Začiatok tohto roka bol plný očakávania – na slovenský trh dorazil pred pár týždňami faceliftovaný športiak Hyundai Coupe a posilu v podobe dieselového agregátu s objemom 2.2 CRDi VGT dostala i vlajková loď Hyundai Grandeur, ktorý bol mimochodom oficiálnym vozidlom Majstrovstiev sveta vo futbale v Nemecku. Novým dieselovým motorom 2.5 CRDi VGT sú vybavené i úžitkové vozidlá H-1.
Najväčším lákadlom tohto roka je však nepochybne úplne nový model nižšej strednej triedy Hyundai i30, ktorý v produktovom portfóliu Hyundai nahradí doterajšieho zástupcu v segmente - Hyundai Elantru.
S rozširovaním aktivít Hyundai na Slovensku súvisí i aktuálna výstavba nových reprezentačných priestorov na Vajnorskej ulici v Bratislave, kde sa bude nachádzať nové sídlo importéra Hyundai Motor SK, ako i nové predajné priestory. Slávnostné otvorenie je naplánované na september 2007.
Hyundai i30
Nový európsky hatchback segmentu C Hyundai i30, ktorý vychádza zo štúdie Arnejs, bol svetovej verejnosti prvýkrát predstavený na nedávnom ženevskom autosalóne.
V histórii Hyundai ide o skutočne prelomový model, keďže je to prvé vozidlo tejto značky vyvinuté špeciálne pre európskych zákazníkov a po dostavaní závodu v českých Nošoviciach sa bude v Európe i vyrábať (zatiaľ bude výroba sústredená v Južnej Kórei).
Tento nový model nižšej strednej triedy ponúkne európskym zákazníkom presvedčivú kvalitu. Pri jeho vývoji sa konštruktéri Hyundai sústredili na kombináciu kultivovanej dynamiky s elegantným dizajnom, dostatočným pohodlím a bezpečnostými prvkami. V ponuke bude s trojicou benzínových motorov (1.4i/77kW, 1.6i/87kW, 2.0i/103kW) a dieselové agregáty bude zastupovať 1,6 CRDi/85kW a 2.0 CRDi/103 kW.
Slovenským zákazníkom sa nový Hyundai i30 v prevedení 5-dverového hatchbacku predstaví začiatkom septembra tohto roka a v kombi verzii vo februári 2008.
Vitajte v i-svete
Zatiaľ čo v minulosti boli názvy automobilov vyberané s dôrazom na vyjadrenie hodnôt spojených s jednotlivými modelmi, Hyundai sa tentokrát rozhodol pre úplne nový prístup. Názvy nových modelov budú vyjadrovať väčšiu orientáciu na technológie a budú mať spoločný základ.
Hyundai sa rozhodol pre alfa-numerické názvoslovie, ktoré vytvorí väzbu medzi technológiou a základnými hodnotami Hyundai. V písmene „i“ našla spoločnosť Hyundai písmeno, ktoré dokáže zastrešiť obidve posolstvá. Písmeno „i“ je tradične využívané ako ikona pre technologické produkty, v Európe ide už o široko etablovaný symbol.
Písmeno „i“ predstavuje naviac i súčasť prísľubu značky Hyundai. V deväťdesiatych rokoch spoločnosť Hyundai zmenila svoje celkové zameranie a posunula sa od svojej pôvodnej filozofie výroby „cenovo výhodných“ vozidiel smerom k sofistikovanejšiemu profilu. Dnes je úmysel „inšpirovat“ jedným zo základných kameňov značky Hyundai a písmeno „i“ tento fakt spoľahlivo odráža.
Model i30 je prvým vozidlom Hyundai, ktoré vo svojom názve obsahuje „i“. Číslo 30 predstavuje numerický ekvivalent, ktorý prezrádza príslušnosť k jednotlivému segmentu vozidla (v tomto prípade európskemu segmentu C).
„i“ + číselný ekvivalent segmentu:
i10 = segment A
i20 = segment B
i30 = segment C
i40 = segment D
i50 = segment E
V budúcnosti budú pri odvodených modeloch, resp. pri modeloch spadajúcich do špeciálnych segmentov k písmenu „i“ pripájané ďalšie písmená, a to napríklad: i30 CW = segment C cross-wagon
Nové alfa-numerické názvoslovie je určené len pre modely, ktoré sa budú v budúcnosti predávať v Európe. Názvy súčasných modelov sa premenovávať nebudú.
Zákazníci značky Hyundai môžu pri všetkých modeloch rátať s už tradičnou 3-ročnou zárukou bez obmedzenia kilometrov, ako aj s osvedčenou kvalitou a spoľahlivosťou, ktorú potvrdzujú rôzne medzinárodne uznávané štatistiky. Zo všetkých stačí spomenúť najnovšiu štúdiu počiatočnej kvality J.D.Power v USA, v ktorej Hyundai skončil v celkovom poradí (vrátane tzv. prémiových značiek) na vynikajúcom treťom mieste hneď za značkami Porsche a Lexus a upevnil si tak postavenie medzi automobilovou elitou.
Zdroj: HYUNDAI Motor SK, s.r.o.