Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Peugeot na AUTOSALÓNE 2007 v Bratislave
11. apríl 2007 @ 11:07:45 CEST, poslal p.mauer

PEUGEOT Peugeot predstaví 3 slovenské premiéry. Pri príležitosti Autosalónu v Bratislave (bezprostredne po Autosalóne v Ženeve) značka PEUGEOT predstaví na slovenskom trhu po prvý krát PEUGEOT 207 CC, PEUGEOT 207 RC ako EXPERT TEPEE. Peugeot 207, ktorý sa vyrába v Trnave sa tak rozrastá o ďalšie nové verzie uvedené priamo na slovenský trh a to CC a RC. Verzia SW, ktorá bola predstavená v Ženeve, príde až na jeseň 2007.

Medzinárodný autosalón je pre značku PEUGEOT príležitosťou vystaviť nielen svoje najnovšie modely, ale podeliť sa s návštevníkmi o určitú víziu automobilu. Predstavuje radosť z automobilu, emócie , nové technológie.
Stánok Peugeotu v hale B2 podčiarkuje dynamizmus značky aj prostredníctvom kompozície a atmosféry pripomínajúcej tenis, šport približujúci sa k hodnotám samotnej značky PEUGEOT.
Návštevníci si môžu počas výstavy zahrať virtuálny tenis a vyhrať zaujímavé ceny a vstupenky na FED CUP Slovenkso - Česko. Môžu sa stretnúť a odfotiť so ženským tenisovým tímom FED CUP na čele s Danielou Hantuchovou ako aj s inými osobnosťami. Testovacie centrum PEUGEOT bude fungovať počas Autosalónu. K dispozícii budú aj všetky uvádzané novinky vrátane 207 CC. V duchu športovej tradície sme na Slovensko priviezli ukázať aj SPIDER 207 Cup. Je inšpirovaný 206Cup, odlišuje sa však od neho štvorkolesovou architektúrou a implantáciou motora v centrálnej priečnej polohe vzadu.

Model 207, ktorý bol uvedený na trh pred rokom (od 31. mája 2006 aj na slovenský) sa presadil ako dôstojný nástupca dvojkovej rady, s celkovým počtom 334.000 predaných kusov v roku 2006. Na Slovensku sa do konca marca 2007 predalo spolu 752 kusov.

Model 207 CC, odhalený na svetovej premiére v Ženeve, sa pripravuje otvoriť novú stránku histórie automobilov CC značky PEUGEOT, pritom samozrejme nadväzuje na model 206 CC, ktorý si na svoje konto v roku 2006 pripísal už 360.000 predaných automobilov. 207 CC vychádza zo základných rysov verzie sedan a ponúka ďalšie argumenty pre tých najnáročnejších milovníkov automobilov „ pre potešenie“. Ušľachtilý a vyvážený štýl „ divokej šelmy“, plnoautomatická pevná skladacia strecha z dielne PEUGEOT, materiály, prevedenie a bezpečnosť na úrovni automobilov vyššej triedy a taktiež aj dynamické kvality sú typické znaky automobilu značky PEUGEOT.

Verný tradícii zrodenej s modelom 205 GTi značka PEUGEOT nadväzuje na tento mýtus malého športového automobilu svojou slovenskou premiérou a to modelom 207 RC. Ten reprezentuje osobitnú podobu každodenne využiteľnej dynamiky a efektívnosti. Automobil s húževnatých charakterom predstavuje nový motor 1,6 THP turbo s priamym vstrekovaním paliva s výkonom 128 kW (približne 175 k) a s točivým momentom 240 Nm pri 1.600 ot/min, je výsledkom spolupráce so skupinou BMW Group.

Motory (výkonná ponuka šetrná k životnému prostrediu)

Angažovanosť značky PEUGEOT v prospech životného prostredia dokazuje mimo iného aj ponuka motorov vybavených špičkovými technológiami, ktoré sú schopné optimalizovať výkony a zároveň znižovať spotrebu a tým aj úroveň emisií CO2. Dlhodobá spolupráca so skupinou BMW Group priniesla nové benzínové motory s priamym vstrekovaním a to:

  • 1,6 VTi 88 kW ( 120k ) 160 Nm,
  • 1,6 THP 110 kW ( 150k ) 240 Nm,
  • 1,6 THP 128 kW ( 175 k ) 240 Nm


  • Štyri motory HDi reprezentujú know-how značky PEUGEOT v oblasti dieselových motorov, technológie, ktorú využívajú všetky modely PEUGEOT. Napríklad motor 1,4 Hdi vyprodukuje po 120g/ km CO2 a PEUGEOT 407 1,6 HDI 110 koní 140g/km.

    Ukazovateľ CAFE ( Corporate Average Fuel Economy )predajov automobilov značky PEUGEOT na Slovensku za rok 2006 predstavoval 6,09l/ 100km a emisie CO2 sa rovnali 147,8g/km. Spolu s filtrom pevných častíc FAP poslednej generácie sú tieto motory veľkým prínosom k ochrane životného prostredia.
    S počtom takmer 1,4 miliónov predaných modelov s filtrom FAP je PEUGEOT v tomto smere skutočným svetovým lídrom. 21 % automobilov vyrobených značkou PEUGEOT v roku 2006 vyprodukovala menej ako 120g CO2 v Európe, 26 % z celkovo vyrobených automobilov značky PEUGEOT v roku 2006 len 110g CO2/ km. Takýto výsledok bol dosiahnutý aj vďaka motorom HDi s optimalizovanou účinnosťou. Tieto motory sú k dispozícii pre súbor modelov Peugeot, ako na našom stánku ilustrujú dva modely – 1007 1,6 l HDi FAP a 407 Coupé 2,7 HDi V6 HDi FAP. Priaznivý dopad na životné prostredie motorov HDi bol ešte zlepšený použitím FAP. Značka sa do tejto technológie pustila v roku 2000 . Všetky motory HDi môžu používať zmesi obsahujúce až 30 % esteru rastlinného oleja (diester na báze repkového oleja) v zmesi s naftou.

    Automobilové preteky

    Účasť na automobilových pretekoch je odjakživa silne zakotvená v génoch značky PEUGEOT. V tejto oblasti značka prinesie novinky v roku 2007. Ilustráciou športovej tradície boli dve svetové premiéry v Paríži : 908 a SPIDER 207.
    908 je určený na najprestížnejšie vytrvalostné podujatie, 24 hodín Le Mans s motorom V12 HDi vybaveným dvoma FAP a 207 SPIDER CUP, ktorý sme priniesli po prvý krát na Autosalón do Bratislavy.

    PEUGEOT SPORT na Autosalóne v Bratislave predstaví po prvý krát model SPIDER 207, ktorý je odvodený od koncepčného automobilu 20Cup, od ktorého sa líši konvenčnejšou stavbou na štyroch kolesách a mechanikou umiestnenou v strede a naprieč vzadu. Tento automobil, poháňaný spoľahlivým a výkonným sériovým motorom, ktorý sprostredkováva intenzívny a ozajstný požitok z riadenia, je určený pre preteky monopostov formuly. Táto formula je určená na preteky LE MANS SERIES a zúčastnila sa na zahájení závodov v rámci RENCONTRES PEUGEOT SPORT. Jedná sa o architektúru, ktorá preberá atribúty automobilov tried LMP1 a LMP2 a zodpovedá predpisom automobilového klubu ACO najmä čo sa týka úrovne oblúkových vzpier. Zadná časť pripomína automobily SPORT prototyp zo 70. rokov s krátkou kapotou motora bez pretlakového krídla. Podvozok je tvorený trúbkovým rámom a z dôvodov jednoduchšej opraviteľnosti je zložený z 3 zmontovaných častí. Blok motora je umiestnený v pozícii v strede a naprieč vzadu. Štruktúra automobilu zabezpečuje bezpečnosť pilotov (podvozok, predná a zadná oblúková vzpera, CRASH box, stĺpik riadenia) čo je v súlade s požiadavkami predpisov Medzinárodnej automobilovej federácie FIA pre triedy LMP1 a 2. Odpruženie, riadenie, brzdy Dvojité trojuholníkové ramená a tlmič perovania vpredu a vzadu. Maximum komponentov je prevzaté zo sériových vyrábaných modelov PEUGEOT a sú zostavené podľa kritérií závodu (špeciálne kĺby s guľovými čapmi a upínačmi):

  • modifikované predné a zadné tehlice modelu 407,
  • brzdové kotúče a strmene z modelu 407,
  • chladič a výmenní z modelu 207,
  • stĺpik riadenia z modelu 206,
  • riadenie z modelu 407.

  • Štandardizácia bola uskutočnené s cieľom mať na všetkých 4 poloosách maximum zhodných dielov. Motor 1.6 THP 16 V / EP6 DTS, ktorý je aj motorom pre 207 RC a pochádza zo spolupráce s BMW Group. Tento motor má však úplne inú sériovú konfiguráciu, jedine sacie a výfukové potrubie je prispôsobené pre model SPIDER 207. Maximálny výkon bude 128 kW (175 k) pri 5 800 ot/min. Prevodovka - Jedná sa o šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku SADEV s ovládaním na volantu. Karosérie a aerodynamika - Model SPIDER 207 je vybavený dvoma difuzérmi, jeden je umiestený pod kapotou pred prednými kolesami, druhým na úplnom konci automobilu. Sú oddelené rovnou širokou podlahou zakrývajúcou prakticky celou spodní časť automobilu.
    Difuzéry a extraktory vyvinú potrebný pretlak. Zadní pretlak je vytváraný mohutnou zadnou kapotou, ktorá automobilu dodáva veľmi špecifický štýl a umožňuje odstrániť zadné prítlačné krídlo, ktoré je vystavené častým nárazom. Z dôvodov zníženia nákladov na opravy sa karoséria skladá z deviatich dielov. Elektronika - Sériovo vyrábaný počítač BOSCH je prispôsobený funkciám modelu SPIDER 207 a chránený proti vonkajším zásahom. Čierna skrinka dovoľuje neustále zaznamenávať funkčné parametre motora. Tieto hodnoty slúžia k technickým kontrolám behom závodov a nebudú dostupné konkurentom.

    Technické parametre modelu SPIDER 207
    MOTOR:
    typ: 1.6 THP 16 V / EP6 DTS
    objem valcov: 1 598 cm3
    vŕtanie : 77 mm
    zdvih : 85,8 mm
    hlava valca s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave
    turbokompresor TWIN SCROLL
    premenné časovanie rozvodu
    priame palivové vstrekovanie
    zapaľovanie : jedna cievka na valec
    maximálny výkon: 128 kW (175 k)
    maximálny točivý moment od 240 Nm pri 1 600 ot/min (konštantný do 4 500 ot/min)
    maximálne otáčky motora: 6 500 ot/min
    PREVODOVKA:
    šesťstupňová SADEV ST 74-14
    sekvenčný spôsob ovládania pomocou ovládačov na volante
    SPOJKA:
    mechanizmus z modelu 207RC
    ROZMERY A HMOTNOSTI:
    dĺžka: 4 131 mm
    šírka: 1 854 mm
    rozchod predných kôl: 1 505 mm
    rozchod zadných kôl: 1 615 mm
    rázvor : 2 600 mm
    pohotovostní hmotnosť: 720 kg
    KOLESÁ:
    disky: hliníkové MONOBLOK 8’’x 18’’ Pneumatiky: MICHELIN 21/65-18

    Značka PEUGEOT a tenis

    Značka PEUGEOT sa v rámci svojej športovej komunikácii orientuje a má uzatvorené partnerské zmluvy s tromi športovými disciplínami a to je tenis, golf a rugby. Oficiálne partnerstvo medzi značkou PEUGEOT a Francúzskou tenisovou federáciou sa datuje už od roku 1984.
    PEUGEOT zabezpečuje prepravu hráčov a oficiálnych hostí predovšetkým na takých významných podujatiach v rámci profesionálneho tenisu ako:

  • OPEN 13 MARSEILLE
  • Internationaux de France ROLAND GARROS
  • GRAND PRIX DE TENNIS DE LYON


  • Paralelne, už od roku 1996, sa PEUGEOT rozhodol investovať ešte viac práve do tenisu uvedením amatérskeho tenisového turnaja založeného nielen na športovom duchu , ale aj na pohostinnosti pod názvom RENCONTRES PEUGEOT ROLAND GARROS. Toto podujatie existuje už deviaty rok aj na Slovensku, najbližšie finále sa uskutoční 5-6 mája 2007 v Bratislave. Počas niekoľkých rokov trvania sa rozšíril okrem Bratislavy na turnaje v Banskej Bystrici a v Košiciach. Na týchto turnajoch, ktorý je turnajom amatérskych zmiešaných dvojíc sa ročne zúčastňuje približne 300 hráčov rôznych vekových skupín. Začiatkom roka 2003 PEUGEOT SLOVAKIA uzatvoril zmluvu o vzájomnej spolupráci so Slovenskou tenisovou federáciou , ktorej cieľom je podieľať sa na turnajoch ako Pohár federácie FED CUP , ATP TATRA BANKA OPEN, ITF RITRO OPEN, Davis CUP...ako aj na detských a juniorských turnajoch na Slovensku. Podpora tenisu spočíva aj v zabezpečovaní logistiky počas jednotlivých turnajov , ako aj podpora mladých hráčov.
    Naše aktivity práve v oblasti športu potvrdzujú , že vzrastajúca angažovanosť značky PEUGEOT v športe, práve v ktorom vládnu hodnoty ako radosť a elegancia sú stále viac ako nikdy bližšie hodnotám práve značky PEUGEOT.

    Modelový rad pre viac každodennej radosti

    Stánok značky PEUGEOT ďalej ponúka reprezentatívny výber radu osobných vozidiel predávaných na Slovensku:

    Segment B (modely 107, 1007, 206, 207)

    Peugeot 107 1,0 RC LINE
    Peugeot 1007 a inovatívna verzia modelu 1007 SPORT 1.6 l HDi FAP 110 k
    Peugeot 206 MISTRAL 1,4e
    Peugeot 207 SLOVAKIACLIM 1,4 e 75 k
    Peugeot 207 TRENDY CLIM 1,4 HDi 70 k
    Peugeot 207 CC DYNAMIQUE 1,6 e VTi 120k BVM
    Peugeot 207 RC 1,6 e THP 175 k

    Segment kompaktných vozidiel (modely 307 hatchback, SW)

    Peugeot 307 OXYGO 1,6 e 110k
    Peugeot 307 SW CONFORT PACK 1,6 HDi 110k (verzia N1)

    Vyššia trieda (modely 407 hatchback, 407 SW, coupé 407 a 607)

    407 hatchback a 407 SW ako aj 607 využívajú od jari 2006 nový motor 2.2 l HDi FAP s dvojitým turbom s výkonom približne 125kW/170 k. Tieto dva modely majú odteraz k dispozícii kompletný rad motorov HD so 4 a 6 valcami pokrývajúcimi interval výkonov medzi 100kW-150Kw (136 a 204 k) pre model 607 a medzi 80kW- 150kW ( 110 a 204 k ) pre 407. Model 607 dostal nové zadné svetlá a kontrolky zapnutia bezpečnostných pásov cestujúcich.

    Peugeot 407 Business CLASS 1,6 HDi 110k
    Peugeot 407 Coupé Pack 2,7 HDi 204k
    Peugeot 407 SW EXECUTIVE 2,2 HDi 170 k (verzia N1)
    Peugeot 607 Titan PACK 2,2 HDi 170 k

    Vozidlá rodinného typu (modely 807, Partner, EXPERT TEPEE)

    Peugeot 807BUSINNES CLASS 2,0 HDi 136 k Peugeot PARTNER TOTEM 1,6 HDI 75 k (verzia N1) Peugeot EXPERT TEPEE EXECUTIVE L2 2,0 Hdi 120 k

    Na vonkajšej ploche značka PEUGEOT vystavuje celú svoju ponuku úžitkových automobilov od značky PEUGEOT Partner Furgon, Expert Furgon až po PEUGEOT BOXER spolu s vozidlami po prestavbe ISOTHER, 6- miestny bOXER.

    Pre všetkých návštevníkov bude počas celého trvania Autosalónu fungovať testovacie stredisko značky, v ktorom budú aj nové peugeoty ako 207 CC a EXPERT.

    Zdroj: Ivana Orviska, Peugeot Slovakia s.r.o.

    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /PEUGEOT/