Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Volvo na výstave Paris Fashion Week
27. marec 2007 @ 07:51:15 CEST, poslal o.mauer

VOLVO Spoločnosť Volvo Cars sa podieľala na švédskej expozícii Swedish Attraction na veľtrhu Paris Fashion Week, kde 14 značiek demonštrovalo svetu, aký atraktívny je aktuálny švédsky dizajn. "Je to vynikajúca príležitosť ukázať náš príspevok k dizajnu a hodnote značky," povedal Fredrik Arp, prezident a CEO spoločnosti Volvo Cars.

Stať sa súčasťou sveta dizajnu a módy predstavovalo pre Volvo Cars uvedomelú a dlhodobú stratégiu. V predchádzajúcich rokoch sa spoločnosť Volvo Cars prezentovala na svetových podujatiach ako sú výstava nábytku Furniture Fair v Miláne, výstava Future Design Days v Štokholme a na výstave športového dizajnu Ispo v Mníchove. Do tohto zoznamu teraz pribudol aj módny veľtrh Paris Fashion Week. Táto výstava je najdôležitejším fórom sveta módy, podujatím ktoré priťahuje ľudí zaujímajúcich sa o dizajn a módu z celého sveta. Tento rok švédske značky zo sveta módy a dizajnu dostali jedinečnú príležitosť – usporiadať prehliadku Swedish Attraction, ktorá prezentovala iba švédske značky.

V predchádzajúcom roku zaznamenal švédsky dizajn na výstave v Paríži veľký úspech. Na základe toho organizátori výstavy Fashion Week oslovili švédske značky či nechcú vytvoriť špeciálnu spoločnú prehliadku v roku 2007. Spolu s Volvo Cars sa na tohtoročnej výstave predstavila švédska elita zo sveta módy a dizajnu: napríklad trendové značky oblečenia Whyred a Nakkna, ako aj etablovaní veteráni dizajnu ako Orrefors a Ericsson.

"Dizajn je čoraz významnejším diferenciačným prvkom pre našich zákazníkov, predovšetkým pre mestských ľudí, ktorí sa zaujímajú o nové Volvo C30," povedal Steve Mattin, riaditeľ dizajnu Volvo Cars.

Automobilový priemysel a módny priemysel majú toho veľa spoločného. Haute couture sveta módy má ekvivalent v štúdiách automobilov: sú to v obidvoch prípadoch atraktívne unikáty, ktoré sa nikdy nedostanú do masovej výroby. A prêt-a-porter sveta módy sa dá prirovnať k sériovým automobilom.

"Vždy sme sa snažili použiť nápady z našich štúdií v sériovej výrobe," hovorí Steve Mattin. "Ako pomerne malý výrobca sa musíme usilovať o odlišnosť."

Jasným rozlišovacím prvkom modelov Volvo je stredová konzola prebiehajúca voľne v priestore, ktorá pôsobí ako šperk v centre každého vozidla. Už dnes je k dispozícii v rozličných vyhotoveniach, od povrchu kotúčom lešteného hliníka po „technickú bielu farbu“ inšpirovanú prehrávačom iPod až k organickým vzorom v leštenom hliníku.

Steve Mattin dodáva, "V Paríži sme ukázali niekoľko povrchov a farieb, s ktorými sme sa pohrávali. Niektoré z nich by sa mohli dostať do výroby; iné sú úplne vylúčené. Dôležitá je hravosť a široká ponuka možností, ktorá dovoľuje našim zákazníkom vytvoriť si celkom individuálne vozidlo."

Pre automobilový priemysel je typická dlhá doba predstihu: veci na ktorých tím dizajnérov Volvo dnes pracuje, sa dostanú do výroby až o päť rokov. Keď je už automobil v predaji, na cestách ho bude vidno aspoň ďalších 15-20 rokov. Znamená to, že automobiloví dizajnéri sa tradične nesústreďujú na krátkodobé módne trendy ale hľadajú skôr dlhodobé tendencie. Dnes Volvo zaviedlo vymeniteľný obklad stredovej konzoly, ktorý majiteľovi umožňuje vybrať si moderný, zábavný alebo odvážny povrch a kedykoľvek ho opäť zmeniť.

Verzie stredovej konzoly predstavené v Paríži:

Forest life
forest life Gýčovité umenie, odsudzovaný "zlý vkus", naivné perspektívy a výrazné farby sú dôležitými elementmi pre švédskych maliarov ako sú Ernst Billgren, Marie Louise Ekman a Jockum Nordström. Títo maliari inšpirovali mladšiu generáciu švédskych dizajnérov, ktorí sa podujali vyskúšať čo všetko môže byť ešte akceptované znalcami ušľachtilého dizajnu.
Tento štýl má provokovať, divák ho buď miluje alebo nenávidí, no v nijakom prípade nesmie zostať bez odozvy.

Surf/Tattoo
surf / tattoo Organický vzor vyrastá asymetricky z jedného rohu stredovej konzoly. Je inšpirovaný dizajnom športového náčinia ako je napríklad snowboard alebo surf. Podobne je riešený aj vzor pripomínajúci tetovanie.
Stredová konzola Surf sa bude vyrábať v obmedzenom množstve pre Volvo C30 počas roka 2007.



Dalecarlia
dalecarlia Drevené koníky z provincie Dalecarlia so svojim typickým ornamentálnym pomaľovaním boli po minulé generácie symbolom tradičného švédskeho dizajnu. Tento vzor, kedysi typický pre celé Švédsko, je veľmi vzdialený od čistého, zásadne minimalistického súčasného škandinávskeho dizajnu.
Dizajnéri Volvo sa pohrali s folkloristickým dizajnovým odkazom, ktorý môže v dnešnej dobe dostať úplne nový obsah.

Black and white
black & whiteVždy moderné kontrastné farby, dnes trendovejšie ako kedykoľvek predtým. Tieto čierne a biele stredové konzoly sú vyrobené zo švédskej brezy, špeciálneho druhu, ktorý je rozšírený v Škandinávii. Vzor je vytvorený v tých istých farbách: čiernou na čiernom podklade a bielou na bielom podklade – čo je veľmi populárna technika v architektúre i dizajne. Obidve verzie sú veľmi aktuálne a atraktívne.

Zdroj: Lucia Busquet, Communication & Product Manager Volvo, TOP AUTO Slovakia

Súvisiace správy

Najčítanejšie /VOLVO/