Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: BMW Group chce pokračovať v úspechoch aj v roku 2007
26. marec 2007 @ 12:12:20 CEST, poslal l.kiss

BMW BMW Group má v pláne pokračovať vo svojom úspešnom obchodnom smerovaní aj v roku 2007 a chce nadviazať na vysoké tržby a výnosy z roku 2006.

„Tento rok by mal byť najlepší v dejinách spoločnosti čo sa týka prevádzky. Okrem jednorazového zisku z vymeniteľnej obligácie spoločnosti Rolls-Royce plánujeme prekonať hrubý zisk, ktorý sme dosiahli v roku 2006,“ povedal Norbert Reithofer, predseda predstavenstva BMW AG na Výročnej tlačovej konferencii BMW Group o finančných výkazoch, ktorá sa konala 14. marca 2007 v Mníchove.

BMW Group okrem toho mieni dosiahnuť rekordný objem predaja u všetkých svojich značiek – BMW, MINI a Rolls-Royce. „Celkovo za rok 2007 predpokladáme rast objemu predaja, ktorý sa v percentuálnom vyjadrení bude pohybovať vo vrchnej polovici jednociferných čísel,“ pokračoval Reithofer. Nepriaznivý vplyv meny a vysoké ceny surovín však budú vplývať na obchodovanie aj v tomto roku, aj keď to bude do istej miery menej než vlani. BMW Group sa s tým vyrovná prostredníctvom opatrení pre nepretržitú produktivitu a na zvýšenie efektivity a takisto aj rastom objemu predaja, ktorý si predsavzala na rok 2007.

Prudký rast tržieb za finančný rok 2006
BMW Group sa môže spätne pozrieť na finančný rok 2006 s úspechom aj napriek ťažkým podmienkam, ktorým dnes čelí automobilový priemysel na celom svete. Kombinácia rastu objemu predaja, výhodnejšieho modelu sortimentu výrobkov a zlepšovania efektivity umožnila spoločnosti do veľkej miery vyrovnať nepriaznivý dopad devízových výkyvov a vysoké ceny surovín. Zisk pred zdanením stúpol o 25,5 percent na 4,124 miliardy eur (v roku 2005 to bolo 3,287 miliardy eur). Bol v tom zarátaný už aj spomínaný jednorazový výnos vo výške 327 miliónov eur, ktorý vznikol z výmennej obligácie investície BMW Group do britského výrobcu lietadlových motorov Rolls-Royce plc. Zisk pred zdanením sa na úrovni prevádzky (t.j. bez mimoriadneho zisku z obligácie) zlepšil o tri percentá.

Čistý zisk stúpol o 28,4 percenta a dosiahol rekordne vysokú úroveň 2,874 miliardy eur (v roku 2005 to bolo 2,239 miliardy eur). Výnos z jednej akcie sa zlepšil na 4,38 eur (v roku 2005 3,33 eur) na jednu kmeňovú akciu a na 4,40 eur (v roku 2005 3,35 eur) na jednu prioritnú akciu. Tržby skupiny narástli o celých päť percent na 48,999 miliardy eur (v roku 2005 46,656 miliardy eur) vďaka silnému objemu predaja a silnému súvislého rastu v segmente finančných služieb. Návratnosť predaja pred zdanením sa zvýšila o 8,4 percent (v roku 2005 to bolo 7,0 percent).

Prudký nárast navrhovaných dividend
Zásluhou vysokej úrovne ziskovosti a pozitívnych vyhliadok do budúcnosti Predstavenstvo a Dozorná rada navrhnú na Výročnej generálnej schôdzi, ktorá sa uskutoční 15. mája 2007, značný nárast dividend. V prípade, že tento návrh bude prijatý, nepridelený zisk spoločnosti BMW AG na distribúciu v celkovej hodnote 458 miliónov eur sa využije na vyplácanie dividend v hodnote 0,70 eur za jednu kmeňovú akciu (v roku 2005 0,64 eur) – nárast o 9,4 percenta oproti predošlému roku – a 0,72 eur za každú prioritnú akciu (v roku 2005 0,66 eur) – nárast o 9,1 percent oproti predošlému roku. V spojení so spätným nákupom akcií sa tak akcionári BMW AG zúčastnia na úspechu BMW Group tým, že si rozdelia celkovú čiastku presahujúcu sumu 700 miliónov eur.

Návrh na nové povolenie spätného odkupovania akcií
Predstavenstvo a Dozorná rada BMW AG na Výročnej generálnej schôdzi navrhnú uznesenie, ktoré povolí spätný nákup akcií až do výšky 10 percent akciového kapitálu spoločnosti. Ak tento návrh schvália, povolenie bude opäť platné na dobu 18 mesiacov. Povolenie spätnej kúpy akcií, ktoré odsúhlasili vlani, je platné do 15. novembra 2007. Zatiaľ nie je rozhodnuté, či vôbec a do akej miery sa toto povolenie bude týkať spätnej kúpy ďalších akcií.

Rast tržieb v automobilovom segmente aj napriek nepriaznivým menovým vplyvom
Hrubý zisk automobilového segmentu sa vo finančnom roku 2006 zlepšil o 1,2 percenta na 3,012 miliardy eur (v roku 2005 to boli 2,976 miliardy eur) aj napriek už spomínaným nepriaznivým menovým vplyvom a vysokým cenám surovín. Príjmy v segmente narástli o 4,2 percenta na 47,767 miliardy eur (v roku 2005 45,861 miliardy eur), čo znamená, že rástli o niečo rýchlejšie než objem predaja. Celkový počet vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, ktoré dodali zákazníkom v roku 2006, sa zvýšil o 3,5 percenta na 1 373 970 kusov (v roku 2005 to bolo 1 327 992 kusov).

Značky BMW, MINI a Rolls-Royce sa v roku 2006 ocitli na vrchole rebríčka vo svojich segmentoch
Všetky tri značky – BMW, MINI a Rolls-Royce – boli v roku 2006 prvé na trhu vo svojich segmentoch. Počet predaných automobilov značky BMW sa zvýšil o 5,2 percenta na 1 185 088 kusov (v roku 2005 to bolo 1 1126 768 kusov). Predaj automobilov BMW radu 1 narástol o 1,6 percenta na 151 918 kusov. Najlepšie predávajúci automobil skupiny BMW bol rad 3, z ktorého sa predalo 508 479 kusov a zaznamenal prudký vzostup o 17,1 percent. Objem predaja radu 5 sa zvýšil o 1,7 percenta na 232 193 predaných kusov. Počet predaných automobilov radu 6 sa znížil o šesť percent na 21 947 kusov. Automobily radu 7 poskočili v triede luxusných vozidiel o 0,3 percenta na 50 227 predaných kusov. Model X3 opäť zaznamenal silný rast a počet vozidiel SAV (Sports Activity Vehicles) sa zvýšil o tri percentá na 114 tisíc predaných vozidiel.

Objem predaja modelu X5 sa znížil o 25,8 percenta na 75 321 vozidiel, čo spôsobili faktory životného cyklu modelov. Druhá generácia tohto úspešného modelu sa v USA predáva od novembra 2006 a po marcovom príchode na európske trhy by sa mala postarať o prudký nárast objemu predaja. Nový prepracovaný model Z4 bol v roku 2006 takisto svedkom vzostupu, objem predaja poskočil o 7,5 percenta na 30 981 predaných kusov.

Obmedzená dostupnosť, ktorú spôsobili opatrenia na rozšírenie kapacít v závode v Oxforde, znamenala pre značku MINI pokles objemu predaja o 6,2 percenta na 188 077 kusov (v roku 2005 to bolo 200 428 kusov). Značka MINI aj naďalej produkuje sortiment výrobkov s veľmi vysokou hodnotou. Ak do čísel zarátame aj verziu kabriolet, takmer 44 percent zákazníkov sa rozhodlo pre MINI Cooper. Vyše 30 percent si kúpilo model MINI s najvýkonnejším motorom (MINI Cooper S) a necelých 26 percent dalo prednosť MINI One.

Druhá generácia značky MINI dorazila na európske trhy 18. novembra 2006. Objem predaja značky MINI by mal v tomto roku prudko stúpnuť a prekonať vysokú úroveň z roku 2005. Motorové vozidlá Rolls-Royce zaznamenali malý nárast objemu predaja. Z modelu Phantom sa v roku 2006 predalo 805 kusov (v roku 2005 to bolo 796 kusov/+1,1%). Čo sa týka modelu Rolls-Royce marque, sme svedkami rastu objemu predaja už tretí rok za sebou od doby, keď ho BMW Group v roku 2003 uviedla na trh. Sortiment modelov značky Rolls-Royce sa naďalej rozrastá, najnovším prídavkom je dvojdverový Phantom Drophead Coupé, ktorý verejnosti predstavili na autosalóne v Detroite. Tento automobil sa podľa plánov má začať vyrábať v lete 2007 v závode Goodwood.

Rekordne vysoký objem produkcie automobilov
Produkcia automobilov v BMW Group dosiahla v roku 2006 najvyššie čísla v histórii. Za daný rok vyprodukovali celkovo 1 366 838 automobilov značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, čo znamená nárast o 3,3 percenta (v roku 2005 to bolo 1 323 119 kusov). Značka BMW sa na tomto čísle podieľala s 1 179 317 automobilmi, čím oproti predošlému roku dosiahla nárast o 5,1 percent. Opatrenia na rozšírenie kapacít v oxfordskom závode spôsobili pokles vyrobených automobilov značky MINI o 6,7 percent na 186 674 kusov. Brány závodu Rolls-Royce v Goodwoode opustilo 847 automobilov Rolls-Royce Phantom, čo je o 22,4 percent viac než vlani.

Objem predaja automobilov prekročil vlaňajšiu úroveň prakticky na všetkých trhoch
Trh v USA ostáva naďalej miestom, kde BMW Group dosahuje najväčšie predajné objemy. Povedané v číslach, minulý rok sa tam predalo dovedna 313 921 automobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 2,1 percenta. V Európe sa predalo celkovo 816 829 automobilov, o 1,7 percenta viac než vlani. Najvýznamnejším európskym trhom je aj naďalej jednoznačne Nemecko. Značka MINI však kvôli sčasti obmedzenej dostupnosti zažila na tomto trhu pokles o 2,8 percenta na 287 715 kusov. Najväčší rast BMW Group zaznamenala v Ázii. Objem predaja tam celkovo narástol o 13 percent na 142 084 automobilov. Najväčším trhom pre BMW Group v tomto regióne je Japonsko, kde sa k zákazníkom dostalo o 5,6 percent automobilov viac, celkovo 62 115 kusov.

Zdroj: Milan Stupka, BMW Group Slovakia


Súvisiace správy

Najčítanejšie /BMW/