Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Mitsubishi na Medzinárodnom Autosalóne v Ženeve 2007
07. február 2007 @ 11:28:12 CET, poslal j.čík

MITSUBISHI Ženeva 2007 bude pre spoločnosť Mitsubishi Motors ďalšou príležitosťou na oslavu, a to iba niekoľko týždňov po úspešnej svetovej premiére športového sedanu Lancer na Medzinárodnom Autosalóne v Detroite.

V období od 6. do 18. marca bude Ženeva miestom, kde automobilová odnož skupiny spoločností Mitsubishi ukáže ako sa vízia presne spred 90 rokov (z roku 1917) pretavila do jej prvého “Modelu-A”. Spoločnosť Mitsubishi Motors prináša na trh aj dnes inovatívne riešenia stelesnené v úplne novom Outlanderi či vášne prebúdzajúcom Prototype-X, čím dokazuje, že jej talent pre kreatívne inžinierstvo pokračuje až dodnes.

Včera s Modelom - A
Stánok Mitsubishi Motors na Medzinárodnom Autosalóne v Ženeve 2007 bude zdobiť červené autíčko, ktoré je vernou replikou Modelu-A z roku 1917, ale ktoré je zároveň veľmi odlišnej povahy ako netrpezlivo očakávaný Lancer Evolution… Odlišný a zároveň zdieľajúci rovnakú kultúru vyvinutú za posledných 90 rokov.

História Mitsubishi Motors ako automobilového výrobcu začala oveľa skôr než bola Divízia Motorových Vozidiel spoločnosti Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. vyčlenená ako “Mitsubishi Motors Corporation” v roku 1970 a v roku 2004 opätovne začlenená do rodiny spoločností Mitsubishi.

Prvým vozidlom Mitsubishi bol Model-A, ktoré bolo zároveň prvým japonským pokusom o sériovú výrobu osobných vozidiel spustenú v auguste 1917. Po 4 rokoch prevádzky a výroby Modelu-A bola v roku 1921 jeho výroba ukončená. V Mitsubishi bola pred automobilovou výrobou uprednostnená výroba pre letecký priemysel. Aj napriek tomu bolo toto autíčko pionierskym počinom a Mitsubishi sa stalo inovátorom.

V týchto prvopočiatkoch bola výroba automobilov zabezpečená prostredníctvom odnože Mitsubishi, ktorá sa zaoberala konštrukciou lodí a lietadiel. Tu má aj pôvod kreatívne inžinierstvo spoločnosti Mitsubishi Motors a z neho vychádzajúca vynikajúca reputácia v oblasti precízneho vypracovania, spoľahlivosti, kvality a všestrannosti jej vozidiel, či už sa jedná o on-road, off-road, touring alebo racing.

Dnes s Outlanderom
Vychádzajúc z 90 ročnej tradície vlastných skúseností v oblasti inžinierstva, ale aj zo 70 rokov skúseností v oblasti technológií 4x4 či 45 rokov úspechov v motor športe, nový Outlander je nanajvýš legitímne SUV s očarujúcim dizajnom, špičkovými technológiami a charakteristikami, ktoré sa nachádza v neustále rastúcom segmente plnom konkurencie.

Nový Outlander prenecháva úlohu autentického off-roadera ďalšej generácii Pajera. Je nekompromisným riešením pre odlišný typ rekreačného vozidla, ktoré je postavené na novej zabudovanej adaptabilnej globálnej platforme MMC (viď nižšie). Nový Outlander v sebe zahŕňa rovnakú úroveň aktívnej bezpečnosti a pôžitku z jazdy ako majú osobné vozidlá a to vďaka systému pohonu všetkých štyroch kolies “All Wheel Control”, nezávislému zaveseniu kolies, vysoko účinným brzdám či nižšiemu ťažisku. Toto znížené ťažisko bolo dosiahnuté pomocou hliníkovej strechy a využitím technológií známych z Lancer Evolution IX.

Nový Outlander, ktorý našiel inšpiráciu v koncepte Pajero Evo 2+2, má charakteristický dizajn prednej masky prechádzajúci do masívnych nárazníkov, výrazne vypuklých lemov kolies a ostrých línií prezrádzajúcich čo to o jeho charaktere a dynamických schopnostiach.

Mitsubishi Motors predstavilo presne pred 5 rokmi v roku 2002 na Medzinárodnom Autosalóne v Ženeve Koncept Outlander-V6 (matná metalická šedá s bielou strechou a bielymi prvkami) podobný Pajeru Evo 2+2 “púštnemu GT”.

Show car verzia budúceho Outlandera bola vybavená úplne novým motorom 3.0 V6 MIVEC od Mitsubishi Motors. Podmienky trhu a spätná väzba zo strany zákazníkov umožnili, že bude neskôr uvedený v Európe (4).

Tento variant tak uzavrie ucelenú radu verzií motorizácií modelu Outlander, ktorá zahŕňa:
- 2.0 Diesel pumpa-dýza - 140 k a 310 Nm – uvedený v prvom štvrťroku 2007 (od VAG).
- 2.2 Diesel common rail* - 156 k a 380 Nm – bude uvedený koncom roka 2007 (od PSA Peugeot Citroën).
- 2.4 l Benzín* - 170 k a 226 Nm – bude uvedený v priebehu štvrtého štvrťroka 2007 (vlastný motor Mitsubishi Motors).
- 3.0 l Benzín* - 220 k a 276 Nm, bude upresnené (vlastný motor Mitsubishi Motors).

* všetky údaje podliehajú finálnej homologácii.

Zajtra s Prototypom - X
Automobily ako Outlander, či ďalšia generácia Pajera alebo pretekárske Pajero Evo 2007, ktoré vyhralo Dakar, sú dôkazom toho, že výrobný závod MMC v japonskom Okazaki tak ako aj všetci dizajnéri a inžinieri Mitsubishi na celom svete aktívne pokračujú v šľapajach úspechov spoločnosti.

Aj deväťdesiat rokov po uvedení Modelu-A poháňa tento kreatívny náboj spoločnosť Mitsubishi v jej snahách a aktivitách, čo sa prejavilo v tzv. “Globálnom Projekte”, či novej globálnej platforme MMC, ktorá je najambicióznejším automobilovým projektom vôbec.

Globálna platforma predstavená v predpremiére v októbri 2005 v čase, keď bol uvedený nový Outlander v Japonsku, bude naplno využívaná od roku 2007 pri uvedení úplne novej rodiny vozidiel v segmente C (športový sedan Lancer a jeho ďalšie verzie), ktorá zdieľa vzrušujúce dizajnérske prvky s Konceptom-X a Konceptom-Sportback z roku 2005.

Pomocou tejto platformy potvrdilo Mitsubishi Motors strategický zámer sústrediť vývoj svojich produktov založených na limitovanom počte inteligentných platforiem (zo 14 na 6), t.j.: so zabudovanou flexibilitou tak, aby zodpovedali regionálnym potrebám a regulácii ako aj trendom na trhu a požiadavkám nových zákazníkov.

“Globálny Projekt” je ďalším z kľúčových projektov spoločnosti, Mitsubishi Motors v Ženeve tak ako aj v Detroite predstaví svetu prostredníctvom show car Prototypu-X ďalšiu generáciu svojej ikony a “super-car”, ktorá v budúcnosti nadobudne podobu Lancer Evolution.

Prototype-X ukáže verejnosti v Európe ako bude vyzerať budúca rodina športových sedanov Lancer, ktorá bude začínať základným “entry” modelom (1.5 l v Európe) a uzavrie ju úplne nový “super-car” Lancer Evolution.

Prototyp-X naznačuje, že Lancer Evolution bude doteraz najväčším skokom medzi dvomi generáciami tohto modelu. Budúca generácia Lancer Evolution prinesie najväčšie vylepšenia v oblasti dynamiky riadenia a technológií pri zachovaní povestného adrenalín vzbudzujúceho výkonu turbo motora, ktorý spravil z tohto modelu legendu na celom svete. Nový športový sedan Lancer 2008 bude poháňaný turbo verziou úplne nového 2.0-litra DOHC MIVEC alumínium 4B11 s doteraz najvyšším výkonom, aký kedy bol v Lancer Evolution. Bude sa na čo tešiť…

Tlačová konferencia Mitsubishi Motors sa bude konať 6. marca 2007 o 10:30 hod. v priestoroch stánku vo výstavnom centre Palexpo.

Zdroj: M MOTORS SK, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MITSUBISHI/