Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Toyota dosiahla rekordný predaj v Európe už 10-ty rok za sebou
22. január 2007 @ 12:57:53 CET, poslal j.čík

TOYOTA Objem predaja v roku 2006 v Európe* vzrástol o 13%, čo znamená 1.124.119 vozidiel – 1.073.549 vozidiel značky Toyota a 50.570 značky Lexus a to na trhu, ktorý vzrástol iba o 2,7%,. Vôbec po prvý krát sa predalo viac než 1 milión kusov značky Toyota v “širšej” Európe, čo znamená nárast o 11% oproti roku 2005.

Značka Lexus dosiahla dokonca ešte dramatickejší rast s objemom predaja, ktorý sa zvýšil o 76%, keď sa podarilo vôbec po prvý krát prelomiť hranicu 50 tisíc kusov. Výsledkom toho je nárast trhového podielu Toyoty o 0.5 percentuálneho bodu na 5.84% - čo je najvyšší trhový podiel, ktorý sa spoločnosti doteraz podarilo v Európe dosiahnuť. Výzvou pre rok 2007 je predať v predať v Európe 1.22 miliónov kusov.

Európsky rast predaja Toyoty je založený na európskej produkcii. Približne 70% všetkých vozidiel predaných v Európe je v Európe aj vyrobených. V roku 2006 to znamenalo 808.463 vozidiel, 863.507 motorov** a 568.212 prevodoviek z našich závodov vo Veľkej Británii, Francúzsku, Turecku, Poľsku a Českej republike. V roku 2007 budú všetky závody opäť pracovať na plný výkon spolu s novým závodom v St. Petersburgu v Rusku, ktorý má byť otvorený koncom roka.

Pozoruhodných udalostí bolo v roku 2006 veľa. Toyota úspešne vynovila dva kľúčové produkty Yaris a RAV4, pričom Yaris znovu dokázal, že je európskym bestsellerom Toyoty s objemom predaja 250.880 vozidiel (+17%) a RAV4 sa opäť stalo najobľúbenejším 4x4 vozidlom v Európe, čo dokazuje nárast o 23% a počet 126.210 predaných kusov. Rekordný objem predaja bol dosiahnutý aj u vozidiel AYGO (97.526 kusov, +315%), Corolla Verso (95.684 kusov, +3%), Hilux (20.066 kusov, +87%) a Prius (22.778 kusov, +21%).

Predaju značky Lexus výrazne pomohlo uvedenie štyroch nových modelov na trh: GS450h, RX350, IS220d a LS460. Čo sa týka značky Lexus, v roku 2006 sa najlepšie predávala rodina IS (21.772 kusov, +275%), za týmito vozidlami nasledovali vozidlá RX (19.543 kusov, +35%). Hybridné vozidlá tvorili 26% objemu predaja značky Lexus a spolu s vozidlom Prius dosiahol počet predaných hybridných áut značky Toyota číslo 36.016, čo znamená nárast o 54%.

“Toto je pre nás chvíľa, na ktorú môžeme byť pyšní,” povedal Tadashi Arashima, prezident a výkonný riaditeľ Toyota Motor Europe (TME). “Dosiahnutie toľkých rekordov v jednom roku je výsledkom neustáleho úsilia, ktoré my všetci vynakladáme na to, aby sme ponúkali najvyššiu kvalitu a dokonale uspokojili potreby zákazníkov. Taktiež je veľmi potešujúce vidieť, že Európania si v čoraz väčšej miere obľubujú hybridné vozidlá.”

V roku 2006 bolo Nemecko pre Toyotu najväčším trhom s počtom 141.097 predaných vozidiel (+8%), za ním tesne nasledujú Veľká Británia (140.075 kusov, +1%) a Taliansko (138.199 kusov, +6%). Najvyšší nárast bol zaznamenaný v Rusku (+63%), kde objem predaja dosiahol 108.959 kusov. Francúzsko taktiež prekročilo 100-tisícovú hranicu s počtom predaných vozidiel 103.538 (+13%).
V roku 2006 bola Toyota najrýchlejšie rastúcou značkou vo Francúzsku, Španielsku, Holandsku, Portugalsku a Grécku. Toyota viedla na trhu v siedmich európskych krajinách vrátane Grécka, Írska a Fínska.

Na margo budúcnosti Tadashi Arashima povedal:
“Rok 2007 bude pre Toyotu náročným rokom. Chceme zvýšiť objem predaja a trhový podiel vo všetkých európskych krajinách. Toto môžeme dosiahnuť, iba ak budeme aj naďalej dávať zákazníka na prvé miesto a ponúkať najvyššiu kvalitu. Naša modelová línia pre rok 2007 toto reflektuje a očakávame, že aj naďalej sa bude veľmi dobre dariť všetkým typom vozidiel a obzvlášť AYGO, Yaris, RAV4 a novým modelom vozidiel Lexus. Najlepšie je však to, že nové vozidlo Auris, ktoré dosiahlo v hodnotení Euro NCAP päť hviezdičiek bude uvedené do predaja na jar a bude pre nás hlavným novým modelom, ktorý nám pomôže dosiahnuť tento cieľ.”

Toyota si dala za cieľ dosiahnuť v roku 2007 1.22 miliónov predaných vozidiel v Európe, čo znamená 1.16 mil. predaných áut značky Toyota a 56.000 vozidiel Lexus. Očakáva sa, že predaj hybridných vozidiel by mal dosiahnuť počet 44.500 predaných kusov.

*Čísla predaja v Európe zahŕňajú všetky osobné a komerčné vozidlá v 27 členských štátoch EU a tiež v Albánsku, Andorre, Azerbajdžane, Bielorusku, Bosne a Herzegovine, Chorvátsku, na Faerských ostrovoch, v Gruzínsku, na Gibraltáre, v Grónsku, na Islande, v Kazachstane, Lichtenštajnsku, Macedónii, Monaku, Nórsku, Ruskej Federácii, Srbsku a Čiernej Hore, Švajčiarsku, Tadžikistane, Turecku, Turkmenistane, Ukrajine a Uzbekistane.
**Výroba motorov a prevodoviek zahŕňa vozidlá Citroen C1/Peugeot 107.

Zdroj: Toyota Motor Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/