Rok 2006 sa vydaril celej skupine koncernu Volkswagen, ktorý prostredníctvom svojich značiek Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Porsche, Lamborghini a Bentley dodal zákazníkom na celom svete najviac vozidiel vo svojej histórii.
Skupina Volkswagen v roku 2006 ešte úspešnejšia
Značka Škoda má v rámci skupiny najväčší nárast
Škoda na Slovensku prekonala v predaji roky 2004 a 2005
Výrazný úspech v kategórii ľahkých úžitkových vozidiel
Bolo to 5,73 miliónov vozidiel, čo znamená medziročný nárast o 9,3 percenta. „Skupina dosiahla zvýšenie predaja vo všetkých regiónoch. O tento rekord sa zaslúžili všetky značky“, povedal Prof. Dr. Martin Winterkorn, predseda predstavenstva Volkswagen AG, siedmeho januára v americkom Detroite.
Svoj rekord z roku 2005 prekonala aj značka Škoda, pričom na celom svete predala 550.000 vozidiel a dosiahnutý výsledok z predchádzajúceho roka tým zvýšila o 11,7 percent. Hlavne na svojich domácich trhoch – v strednej a východnej Európe sa značke s okrídleným šípom v logu podaril nárast o 14,0 percent s počtom 212.000 predaných vozidiel. Predaj značky sa o 9.1% zvýšil aj v západnej Európe na 301.000 jednotiek, pričom najviac zákazníkov si Škoda Auto našla v Nemecku, konkrétne 104.000, čo je o 15,5% viac, ako v roku 2005.
Počas uplynulého roka sa značke Škoda na Slovensku podarilo prelomiť tendenciu poklesu predaja a zaznamenala najlepší výsledok od konca roku 2003, čím predstihla výsledky z rokov 2004 a 2005.
V roku 2006 získala podľa informácií ZAP SR značka Škoda na Slovensku celkovo 21.386 nových zákazníkov, z toho 16.854 v segmente osobných a 4.532 v kategórii ľahkých úžitkových vozidiel. Medziročne teda zaznamenala nárast viac ako 8,0% (v roku 2005 to bolo celkovo 19.777 vozidiel), ktorý sa dá pripísať aj atraktívnej ponuke modelových radov Fabia, Octavia, Superb, ktorý sa v druhej polovici roka rozšíril o nový model Škoda Roomster.
V silnej konkurencii si tak značka Škoda, ktorá je i po 14 rokoch po rozdelení federácie vnímaná stále ako domáca značka, prakticky udržala celkový trhový podiel z roku 2005 (27,74%) tým, že v roku 2006 dosiahla celkový trhový podiel 27,22 %. V kategórii ľahkých úžitkových vozidiel sa oproti roku 2005 predaj vozidiel Škoda zvýšil až o 77,2%, nakoľko v roku 2005 sa predalo 2.557 vozidiel N1 a v roku 2006 ich počet stúpol až na 4532 kusov.
Počet predaných vozidiel značky Škoda v 2006 na Slovensku podľa modelov:
Model |
Počet |
Fabia |
13649 |
Fabia Praktik |
125 |
Octavia Tour |
1366 |
Octavia |
5462 |
Roomster |
373 |
Superb |
411 |
Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko