Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Skupina VW Group dodala v roku 2006 na trhy rekordných 5,73 miliónov vozidiel
10. január 2007 @ 13:23:37 CET, poslal p.mauer

VW V roku 2006 koncern Volkswagen Group dodal svojim zákazníkom viac vozidiel než kedykoľvek predtým. Na celom svete koncern Volkswagen Group predal 5,73 milióna vozidiel, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom zodpovedá rastu vo výške 9,3 %.

Všetky značky a hlavné regióny zaznamenali zvýšený obrat.
„Vo všetkých hlavných regiónoch sa predaj Volkswagen Group výrazne zvýšil. Všetky značky prispeli k tomuto rekordu,“ komentoval Prof. Dr. Martin Winterkorn, predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen AG, v nedeľu 7.1.2007 v Detroite. „Rád by som sa poďakoval každému, kto sa podieľal na tomto významnom úspechu. Moje poďakovanie patrí predovšetkým našim zákazníkom, ktorí minulý rok opäť preukázali veľkú dôveru v produkty skupiny Volkswagen Group.“

Postup Volkswagen Group pri posilňovaní svojej vedúcej pozície v západnej Európe bol obzvlášť impozantný. V roku 2006 bolo zákazníkom dodaných 3,11 milióna vozidiel (+ 5,8 %).
Podobne ako v predchádzajúcom roku aj tento rok Volkswagen Group znovu dosiahol jeden milión predaných vozidiel v Nemecku. 1,11 milióna vozidiel dodaných zákazníkom predstavuje 7,3%-ný nárast oproti predchádzajúcemu roku.

V roku 2006 koncern Volkswagen Group taktiež obhájil svoje vedúce postavenie na čínskom trhu osobných vozidiel dodaním 711 000 vozidiel, čo predstavuje významný 24,3%-ný nárast. Rozvoj v regiónoch Južnej Ameriky / Južnej Afriky bol rovnako pozitívny, pričom odbyt vozidiel vzrástol o 14,9 % na 683 000 vozidiel. Obzvlášť Brazília zaznamenala silný nárast o 15,1 % na 441 000 vozidiel. Zmena v USA, ktorá začala v roku 2005 pokračovala pri dodávke 330 000 vozidiel zákazníkom, čo predstavuje 5,9%-ný nárast.

Volkswagen Passenger Cars (osobné vozidlá Volkswagen), ako základná značka zaznamenala nový rekord v počte 3,39 milióna vozidiel dodaných na celom svete v roku 2006, pričom toto číslo zodpovedá 10,0%-nému rastu. Vedúce postavenie na trhu západnej Európy sa ďalej posilnilo, pričom celkový predaj vozidiel dosiahol počet 1,52 milióna (+ 5,6 %). V Nemecku sme zaznamenali zvýšenie predaja osobných vozidiel značky Volkswagen o 7,4 % na 571 000 vozidiel, pričom sa opäť posilnila vedúca pozícia na nemeckom trhu. V Číne (vrátane Hongkongu) posilnil predaj 625 000 vozidiel zodpovedajúci 22,3%-nému nárastu vedúcu pozíciu na čínskom trhu osobných vozidiel. V roku 2006 sa počet vozidiel dodaných zákazníkom v Južnej Amerike / Južnej Afrike zvýšil o 15,0 % na 571 000 vozidiel. Volkswagen osobné vozidlá predali 235 000 automobilov na americkom trhu – nárast o 4,9 % oproti roku 2005.

V roku 2006 zaznamenala značka Audi svoj v poradí už trinásty najlepší výkon. Na celom svete dodala svojim zákazníkom 905 000 vozidiel (+ 9,2 %). Kľúčový faktor úspechu bol ďalší 5,5%-ný nárast v západnej Európe, kde bolo dodaných 631 000 vozidiel Audi . V Nemecku predaj Audi vzrástol o 4,3 % na 258 000 vozidiel. Silný nárast zaznamenala aj stredná a východná Európa, kde sa predaj zvýšil o 31,7 % na 27 000 vozidiel. Rast Audi bol najsilnejší v Číne, kde sa zákazníkom dodalo 82 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 38,8 %. Na americkom trhu sa predaj Audi zvýšil na 90 000 vozidiel, teda o 8,5 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

V roku 2006 značka Škoda prevýšila svoj rekord z predchádzajúceho roka s celosvetovým predajom 550 000 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 11,7 %. Najmä na svojom domácom trhu v strednej a východnej Európe sa predaj značky Škoda zvýšil o 14,0 % na 212 000 vozidiel. Západná Európa tiež zaznamenala nárast, a to o 9,1 % na 301 000 vozidiel. Ďalej táto značka zaznamenala svoj najsilnejší nárast v Nemecku, kde sa počet vozidiel dodaných zákazníkom zvýšil o 15,3 % na 104 000 vozidiel.

Minulý rok dodal Seat 430 000 vozidiel svojim zákazníkom na celom svete, pričom 1,9%-ný nárast zvrátil negatívny trend z predchádzajúceho roka. Oživenie nastalo najmä vďaka 2,8%-nému rastu na trhu v západnej Európe, kde sa predalo 375 000 vozidiel.

Počet vozidiel značky Bentley, dodaných zákazníkom na celom svete, sa v roku 2006 zvýšil o 7,1 % na 9 200 vozidiel – tiež nový rekord pre britskú značku najvyššej kvality.

Pre taliansku značku športových vozidiel Lamborghini priniesol rok 2006 taktiež nové doposiaľ najlepšie maximum, s celosvetovým predajom 2 087 vozidiel, čo predstavuje 30,4%-ný medziročný rast.
Značka Bugatti, ako súčasť skupiny Volkswagen Group dodala vlani 47 vozidiel svojim zákazníkom na celom svete.

V roku 2006 Volkswagen Commercial Vehicles (úžitkové vozidlá Volkswagen) dodal svojim zákazníkom 442 000 vozidiel, čo predstavuje ďalší 10,0%-ný nárast a znamená ďalšie doposiaľ najlepšie maximum. Tomuto úspechu pomohol predovšetkým rast na trhu západnej Európy (271 000 vozidiel, + 8,4 %) a v Nemecku (123 000 vozidiel, + 8,8 %). Významný 18,1%-ný nárast zaznamenala Južná Amerika / Južná Afrika, kde bolo dodaných 85 000 vozidiel.

Zdroj: Ing. Marta Kučerová, Porsche Slovakia spol. s r.o.

Súvisiace správy

Najčítanejšie /VW/