Peugeot započal nový sľubný cyklus… V roku 2006, predal celkom 1,960.000 osobných a úžitkových automobilov na celom svete s poklesom 1,8% v porovnaní s rokom 2005.
Najdôležitejšie fakty pre značku Peugeot:
Vo svete bolo celkom predaných 1,960.000 automobilov značky Peugeot (pokles o 1,8 %), z toho 1,724.000 automobilov bolo vyrobených (nárast 1,6 %),
Úspešné uvedenie modelov 207 a Boxer , rozšírenie a rozvoj modelov 206 a 307 na medzinárodnej úrovni,
Dvojica 206/207 sa stala leadrom vo svojom segmente v Európe ( predstavuje 2,9 % európskeho trhu),
Nárast podielu Značky vo Francúzsku ( 17,8% oproti 17,5%),
V Západnej Európe nová dynamika predaja naštartovaná najmä v 3.štvrťroku s nárastom 3,2 %,
Pokračovanie silného nárastu predaja automobilov vyrábaných mimo Európy ( +14,7%), čo predstavuje podiel 37,5% na celkovom predaji Značky ( versus 17%, čo je 10 rokov dozadu )
Zdvojnásobenie predaja v Číne.
Peugeot započal nový sľubný cyklus …
V porovnaní s rokom 2005 poklesol predaj osobných a úžitkových automobilov na celom svete v roku 2006 o 1,8%.
Tento pokles v globálnych predajoch môžeme priamo pripísať poklesu fakturácie komponentov (-20,7 % v porovnaní s rokom 2005, z pôvodných 298 000 kusov na 236 000kusov), čo je následok úprav cien v Iráne. Ale na druhej strane, počet vyrobených áut dosiahol svoj rekord 1 724 000 kusov čo je nárast o 1,6 %.
Úspešné uvedenie modelov Peugeot 207 a Peugeot Boxer a súčasne vývoj a rozšírenie modelov 206 a 307 na medzinárodnej báze ( Čína, Irán, Malajzia, Južná Amerika) sú dôležité faktory ovplyvńujúce vývoj minulého roka.
V Európe, rok 2006 bol rokom veľmi kontrastným pre značku Peugeot:
spomalený prvý polrok poznačený stagnáciou európskych trhov ( pokles medzi januárom až augustom 2006 -3,4%) a druhý polrok jasne aktívnejší najmä od septembra, vďake silnému nárastu predajov 207( nárast +3,2%) čo je náznak nového cyklu vývoja obchodných aktivít značky.
Z pohľadu veľkých regiónov predaja (OA+ÚA) vo Francúzsku mierne poklesli (-2,5%) na
424 000 kusov oproti 435 000 v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
V Západnej Európe mimo Francúzska, Značka poklesla v objeme (-2,6%), na 801 000 automobilov (na porovnanie 823 000 v 2005).
Mimo Západnej Európy, Peugeot zaregistroval silný nárast + 14,7 % v rámci automobilov vyrobených, čiže 499 000 kusov oproti 440 000 kusov v roku 2005. Ak pridáme komponenty, globálny objem predaja mimo Západnej Európe dosiahol 735 000 kusov, v miernom poklese 0,4 % vo vzťahu k roku 2005 a predstavovali 37,5 % z celkových predajov Značky v roku 2006. (oproti 17 % v roku 1997).
Podiely značky Peugeot podľa zón boli nasledovné :
Francúzsko : 21,6 %, Záp. Európa mimo Francúzska: 40,9 % a Medzinárodná zóna mimo Európy: 37,5 %.
Peugeot čerpá výhody z uvedenia 207
Nárast sily predaja 207 umožnil značke Peugeot zvrátiť tendenciu obchodných výkonov z prvého polroka a súčasne posilniť nádej na nové perspektívy rastu z krátkodobého ako aj v strednodobého hľadiska.
Obchodná bilancia, model po modeli v roku 2006 potvrdili neporušenú atraktivitu všetkých modelov značky.
107- predaných 98 000 ks v roku 2006 , je vo fáze nárastu kapacít v rámci ročnej produkcie.
1007- 33 000 predaných automobilov , ale až 42 000 registráciíí v roku 2006 sa rovná výsledkom predajov z roku 2005. Rozdiel medzi predajmi a registráciami je z dôvodu zmeny úrovne operatívnych skladových zásob v prvom polroku. Nová motorizácia 1,6 benzín spolu s 5-stupńovom manuálnou prevodovkou, komercializovaná na jar, posilnila ponuku tohto modelu.Začiatkom roka 2007 1007 získa aj o nový motor 1,6 Hdi FAP.
206, stále v ponuke, predaných celkom 474 000 kusov.Pripomeńme, že 206 pokračuje vo svojom vývoji ja na medzinárodnej urovni :
uvedenie v Malajzii,
komercializácia 206 v Číne ,kde už teraz predstavuje 45% podiel fakturácií Značky (36 900 kusov).
uvedenie 206 sedan v Iráne, v Rusku, v Turecku a v Alžírsku
207 začala svoju obchodnú kariéru s realizovaným cieľom 308 000 predaných kusov. Dvojica 206+207 spolu predstavovala 782 000 automobilov.V porovnaní s predajom samotnej 206 v roku 2005 - predaných 676 000 kusov to predstavuje nárast až 15,7 %.
Dvojica 206+207 je na čele predajov vo svojom segmente v Európe.
307, s počtom 444 000 predaných kusov oproti 520 000 kusov v roku 2005, dokázal obrániť svoje pozície v segmente, ktorý je stále viac konkurenčnejším a ktorý stále predstavuje viac ako jednu tretinu všetkých predajov v Európe. Medzinárodný život tohto modelu bol obohatený v júni komerčným uvedením modelu 307 sedan v Argentíne. V Číne verzia sedan predstavuje 55% z 82 000 automobilov fakturovaných v tejto krajine v priebehu roku 2006.
407, leader v segmente M2 vo Francúzsku a v Španielsku, predaných celkom 181 000 kusov v priebehu roka 2006. Príchod novej motorizácie Hdi bi-turbo 170 koní umožňuje ponúknuť časti európskej klientely silný výkon ako alternatívu motorizícií V6.
607 celkom predaných 10 000 kusov. Uvedenie novej motorizácie 2,2 l HDi 170 ch umožnilo stále odolávať silnej konkurencii v rámci segmentu.
807- predaje ostávajú stabilné z jedného roka na druhý s počtom predaných 24 000 kusov v danom roku.
V oblasti úžitkových automobilov, značka Peugeot predala 226 000kusov na celom svete. Každý z troch modelov zaznamenal nárast : Partner realizoval 148 000 predajov oproti 144 000 (+3%), Expert ostal stabilný v predajoch na úrovni 33 000 predaných kusov.Boxer a nový Boxer dosiahol predaj 45 000 ks oproti 43 000 v roku 2005 ( +4%).
Perspektívy 2007
Na európskom trhu , ktorý by si mal udržať úroveń roku 2006, a taktiež v súvislosti so silným tlakom konkurencie, značka Peugeot uvádza v roku 2007 na trh 6 nových modelov.
Od 18. januára Peugeot Expert začína svoju komerčnú kariéru v úžitkovej verzii. Peugeot 207 bude rýchlo doplnený novými verziami. Modelový rad Peugeot bude doplnený o model Peugeot 4007 .
V kombinácii s prvým kompletným rokom pre Peugeot 207, značka bude pokračovať vo svojej komerčnej ofenzíve s cieľom nárastu objemov predaja v Európe.
Mimo Západnej Európy, Peugeot bude pokračovať vo svojom dynamickom rozvoji opierajúc sa aj o uvedenie nových modelov.
Peugeot na trhu Západnej Európy (Registrácia 18 krajín )*
druh |
značka/trh |
objem 2005 |
%podiel |
objem 2006 |
%podiel |
% podiel 2005/2006 |
OA |
Peugeot trh |
1,088.000 14,505.000 |
7,5 |
1,067.000 14,612.000 |
7,3 |
-1,9 0,7 |
ÚA |
Peugeot trh |
166.000 2,000.900 |
8,3 |
166.000 2,083.000 |
8,0 |
- 4 |
OA+ÚA |
Peugeot trh |
1,254.000 16,505.900 |
7,6 |
1,233.000 16,695.000 |
7,4 |
-1,7 1,1 |
(*) Západná Európa + Island
Vo Francúzsku, na trhu osobných automobilov s celkovým objemom 2 000 562 kusov
a s poklesom 3,3 % v porovnaní s rokom 2005, Peugeot narástol s podielom na trhu 17,8 % v roku 2006 oproti 17,5 % v roku 2005.
Táto progresia je zásluhou práve Peugeotu 207, ktorý bol uvedený v apríli a v kumulatíve predstavoval viac ako 4% podiel na trhu v roku 2006.
Pričom podiel dvojice 206+207 presiahol 7% v roku 2006.
Peugeot zvýšil podiel na trhu (18,3 % v roku 2006 oproti 17,8 % v roku 2005) v osobných automobiloch.
druh |
značka/trh |
objem 2005 |
%podiel |
objem 2006 |
%podiel |
% podiel 2005/2006 |
VP |
Peugeot trh |
362.000 2,067.800 |
17,5 |
357.000 2,000.562 |
17,8 |
-1,4 -3,3 |
VUL |
Peugeot trh |
74.000 420.100 |
17,6 |
75.000 440.000 |
17,0 |
1,3 4,7 |
VP+VUL |
Peugeot trh |
436.000 2,487.900 |
17,5 |
432.000 2,440.562 |
17,7 |
-0,9 -1,9 |
Na trhu úžitkových automobilov Peugeot zaznamenal nárast 4, 7% vo vzťahu k roku 2005, v objeme narástol o 1,3% a realizoval 17 % podiel na trhu v roku 2006.
V Nemecku, v kontexte stále veľmi konkurečného prostredia , oznámenie o zvýšení DPH v roku 2007 potlačil trh automobil 2006 k (+ 4,5 %), najmä v posledom polroku.. Peugeot zaregistroval podiel na trhu v výške 3,2 % (3,5 % v roku 2005), čo zodpoveddá 111 500 zaregistrovaných automobilov.Značka sa v roku 2006 stala prvou importovanou značkou v kategórii malých automobilov.Peugeot 207, v náraste , ktorý začal až od júna v rámci svojho uvedenia na trh, vstúpil medzi « top 5 » v segmente B2.
206 CC si upevnil svoju prvú pozíciu na trhu kabrioletov s podielom 14% vo svojej kategórii.
V Španielsku, kde je mierny pokles na trhu automobilov (- 2 %, 1 497 000 registrácií) z pohľadu roka 2005, Peugeot realizoval 138 700 registrácií v rámci OA (- 7,6 %).
S podielom na trhu 9,3 %, je značka Peugeot na 5om mieste na trhu OA.
Bohatosť ponuky v segmente « B », ku ktorej samozrejme prispel aj Peugeot 207v rámci uvedenia na jar 2006, umožnila značke Peugeot sa umiestniť na 2-hom mieste v segmente, ktorý predstavuje až 1/3 španielskeho trhu.
Koncom decembra , Peugeot 207 získal aj prestížny titul Automobil roka «Coche del Año 2007».
Peugeot 407 potvrdil svoje prvé miesto v segmente M2 s počtom 31 000 predaných automobilov.
V Taliansku, na trhu charakterizovanom silným nárastom
(+ 4,5 %, na 2 319 000 registrácií), kde samozrejme profituje domáci výrobca, Peugeot mierne narástol v roku 2006 (+8,4%), celokm 104 400 registrácií v rámci osobných automobilov s podielom na trhu 4,5 % (oproti 4,3 % v roku 2005).
207, získala v tejto krajine titul «Auto Europa» a bolo to po prvý krát v histórii Značky. Peugeot 207 sa rýchlo umiestnil vo svojej kategórii malých automobilov, ktorý predstavuje v Taliansku viac ako 57 % trhu. Za posledné mesiace predaja bol najpredávanejším automobilom v Taliansku.
Treba tiež podčiarknúť výborné výsledky v predajoch Peugeotu 1007 - 6 600 registrácií a tiež aj Peugeotu 107 (18 000 registrácií).
Vo Veľkej Británii, trh osobných automobilov poklesol ( o - 3,9 % v porovnaní s rokom 2005, na 2 345 000 registrácií). Značka Peugeot dosiahla stabilný predaj a to 144 100 registrácií s podielom na trhu (6,1 % oproti 5,9 % en 2005), a umiestnila na 4tom mieste v predajoch v roku 2006 (5ta v roku 2005).Peugeot 207, uvedený na trh v júni 06, sa ku koncu novembra 2006 umiesnil ako tretí najpredávanejší automobil na trhu.
Peugeot 307, s počtom predaných kusov 41 000, zostal najpredávanejším modelom Peugeot vo Veľkej Británii v roku 2006.
V Belgicku a v Luxembourgu, na veľmi dynamickom trhu osobných automobilov (+ 8,7 % vzhľadom 2005), Peugeot si udržuje stabilnú pozíciu (56 000 registrácií ) v roku 2006 a je na treťom mieste na trhu s podielom 9,8 %.
V Holandsku, kde je trh taktiež v náraste (+ 3,9 %) po viacerých rokoch poklesu, značka Peugeot skončila na 4tom mieste v predajoch s podielom na trhu 8% (7,5 % v prvom polroku , ale vďaka enormnému úspechu 207 8,5% podiel v druhom polroku).
V Portugalsku, je trh automobilov v poklese o 5%. V tomto ťažkom kontexte značka Peugeot sa umiestnila na 3ťom mieste na trhu, udržala svoju pozíciu a podiel na trhu na 10,1%.
V Rakúsku, na stabilnom trhu a vo veľmi promočnom prostredí , podiel značky Peugeot poklesol o 0,5 % s podielom na trhu v roku 2006 4,9 %.
Vo Švajčiarsku, značka Peugeot zaregistrovala podiel 5,1 %, na trhu s menším oživením..
V Dánsku, v kontexte dynamického trhu (+ 4,8 %), registrácie značky Peugeot narástli o 17%. S podielom na trhu 11,6 % (10,4 % v roku 2005), sa značka umiestnila nielen na prvej pozícii na trhu (druhá v roku 2005), ale tiež aj v segmente B.
307 a 407 obsadili respektívne druhé a tretie miesto vo svojich segmentoch.
Švédsko, trh osobných automobilov je v náraste 3,6 % a bol veľmi konkurečný v roku 2006. Na 6tej pozícií , značka Peugeot zaregistrovala, viac ako 17 000 registrácií s podielom na trhu 5,8%.
V Nórsku, Peugeot sa umiestnil na 3ťom mieste na trhu s podielom na trhu 6 %. 307, tretia pozícia v segmente M1, je najpredávanejším modelom značky Peugeot.
Vo Fínsku, na trhu s menším poklesom (- 1,5 % na rok 2005), Peugeot dosiahol podiel 5,5 %.
V Grécku, na stabilnom trhu charakterizovaným silným podielom predajov v segmente B (viac ako 45 %), značka Peugeot ťaží vo svoj prospech najmä z dôvodu bohatosti ponuky na trhu.
Nárast je viac ako 18% registrácií s podielom na trhu 5% (oproti 4,2 % v roku 2005).
V Írsku, Peugeot postupuje na trhu, ktorý je v náraste 4 %. Podiel na trhu značky Peugeot je 4,3 %.
Peugeot na iných európskych trhoch
V Centrálnej Európe (Chorvátsko, Maďarsko, Poľsko, Česká republika, Slovensko a Slovinsko), rok 2006 mierne rástol (1,7 % na 890 000 registrácií), chrakteristická bola stabilita trhu v rámci predaja osobných automobilov a nárast v rámci úžitkových automobilov.
S 53 000 registrácií , podiel Peugeotu je relatívne stabilný , predstavuje 5,9 % trhu.
Značka narástla najmä v segmente B (+13 %) a na trhu úžitkových automobilov (+ 10 %).
Poľsko bolo blokované poklesom na trhu. Značka Peugeot udržuje svoje stabilné postavenie pre osobné ako aj úžitkové automobily podiel 6,4% vďaka nárastu podielu na trhu v rámci úžitkových automobilov (7,2 %).
V Maďarsku, v kontexte silného konkurenčného prostredia, Peugeot využil nárast v rámci úžitkových automobilov ( 20%) a profitoval aj z uvedenia Peugeotu 207 .Dosiahol podiel na trhu 4,6%.
Na Slovensku, na trhu , ktorý dynamicky narástol o 9 % a taktiež sa progresívne vyvíjal aj trh s úžitkovými automobilmi, značka Peugeot dosiahla podiel 6,7 % a udržala si tretiu pozíciu v predajoch na slovenskom trhu.
V Českej Republike, Peugeot má podiel 4,8 % v roku 2006 a umiestnil sa na 6tom mieste v rámci celkového trhu, ktorý bol v miernom náraste. Spolu s Peugeotom 206 a 207 je druhou značkou v segmente B.
V Slovinsku, Peugeot, je na 5tej pozícii v predaji na stabilnom trhu a predaje narástli s podielom na trhu na 7,6% (oproti 7,1 % v roku 2005).
V Chorvátsku, v rámci veľmi dynamickej ponuky na automobilovom trhu ,značka Peugeot upevnila svoju 4tú pozíciu na trhu celkom s 8,1 % podielom na trhu vďaka najmä silnému nárastu predaja v rámci úžitkových automobilov( viac ako 10% na trhu ).
Peugeot na medzinárodných trhoch mimo Západnej Európy.
Na medzinárodných trhoch aktivity značky Peugeot prispeli k nárastu celkových predajov značky o 14,7% v porovnaní s rokom 2005, čo je 499 000 predaných automobilov oproti 440 000 za predchádzajúci rok. Naopak, predaje komponentov potvrdili pokles 20,7 % v tom istom období z objemu 298 000 na 236 000, z dôvodu procesu úprav cien uskutočńovanom v Iráne.
Z tohoto dôvodu, globálny predaj automobilov vyrobených ako komponenty boli v objeme 735 000, v miernom poklese oproti roku 2005.
Na druhej strane tejto bilancie , je potrebné podčiarknúť nasledovné dôležité fakty, ktoré obohatili značku Peugeot v roku 2006:
Čína sa stala v roku 2006, prvou destináciou veľkého exportu vďaka zdvojnásobeniu fakturácii značky Peugeot oproti roku 2005 (82 000 oproti 41 000 v roku 2005).
Zaznamenali sme silný nárast na určitých trhoch ako je Rusko (+ 12,9 %), Čína (+ 34%), Argentína (+ 16,7 %), Južná Afrika (+ 11,8%) alebo Brazília (+ 12,5 %).
Priemyselné a komerčné uvedenia:
206 berline v Malajzii,
206 sedan v Iráne, v Rusku , v Turecku a v Alžírsku
206 Escapade v Brazílii
307 sedan v Latinskej Amerike
pokračovanie komercializácie 207
Východná Európa: nárast + 29 % - 42 700 fakturovaných automobilov.
V Rusku, filiálka Peugeot realizovala viac ako 16 000 predajov , s nárastom 71,6 % v kontexte trhu s nárastom 12,9 %. Tieto výsledky sú dôsledkom silnej výkonnosti Peugeotu 307.
V Rumunsku, s predajom 13 200 automobilov, sa značka Peugeot sa umiestnila na 4tom mieste v rámci importérskych spoločností s podielom na trhu 8,5 %. Značka dokončila štrukturáciu siete a podarilo sa jej zdesaťnásobiť predaj medzi rokom 2000 a 2006.
V Bulharsku, šiestym rokom existencie , Peugeot potvrdzuje miesto lídra na trhu OA +ÚA . Na trhu úžitkových automobilov Značka dosiahla 24,5% podiel na trhu. V roku 2006 , Peugeot realizoval 4 500 predaných automobilov , čo predstavuje stabilnú výkonnosť v porovnaní s rokom 2005.
Na Ukrajine, na trhu so silným nárastom, Peugeot realizuje 3,5 % podielu , s predajom 3 500 kusov a s nárastom 60 %.
Severná Afrika a Stredný Východ: - 4,3 %
V Afrike a na Strednom Východe, značka Peugeot vykázala 326 300 vyrobených automobilov, čo znamená pokles 4,3 % vo vzťahu k roku 2005. Silný výkon vo väčšine krajín kompenzoval prepad trhov v Turecku z dôvodu devalvácie Libry ako aj pokles aktivít ED v Iráne.
V Turecku na trhu so silným poklesom (-14,5 % okolo 600 00 kusov ), filiálka Peugeot predala 28 000 automobilov , čo je 4,7 % podielu na trhu.
V Alžírsku sa predalo 16 000 automobilov v roku 2006, čo je identická úroveń ako v roku 2005.
V Maroku, Peugeot taktiež dosiahol tú istú výkonnosť ako v roku 2005, predalo sa 9 900 automobilov, čo je druhé miesto na trhu.
V Tunise sa taktiež zopakovala úroveń predajov ako v roku 2005 a to 5 600 automobilov aj napriek nevýhodnému kontextu.
V Iráne, fakturácia Peugeot je v poklese 20,7 % vo vzťahu 2005,s počtom 236 000 kusov. Peugeot 206 sedan, komercializovaný začiatkom marca 2006, sa začal exportovať do Ruska, Turecka a Alžírska koncom roka.
Nigéria potvrdila nárast svojich výsledkov o 52 %, s 12 600 predaných automobilov. V Južnej Afrike, na trhu s nárastom 11,8 %, fakturácie značky Peugeot sa zvýšili na 9 200 automobilov , čo znamená nárast 2,4% v porovnaní s rokom 2005.
Francúzske oblasti kde je Peugeot lídrom
Réunion, Peugeot je lídrom na trhu, s podielom 20,6% a počtom 5 600 fakturácií.
Guadeloupe, Peugeot líder s 21,6 % podielom na trhu.
Martinique, na trhu s miernym poklesom, Peugeot narástol o 14 % , potvrdil postavenie lídra s podielom 14,7%
Guyana, Peugeot je lídrom so 18,6 % podielom na trhu.
Latinská Amerika: + 44,5 %
Fakturácie Peugeotu v tejto zóne, vzrástli o 13,4% , čo celkom predstavuje 154 000 automobilov. Tieto výsledky potvrdzujú ekonomický dynamizmus v Latinskej Amerike , kde fakturácie značky Peugeot narástli až o 44,5 % v porovnaní medzi rokmi 2004-2006. Peugeot 307 sedan ako aj 206 Escapade, nedávno uvedené, len potvrdili úspech tejto modelovej politiky.
V Argentíne, na trhu , ktorý narástol o 16,7 %, objem fakturácie Peugeot narástol o 18 % a celkom sa predalo 48 000 automobilov. Podiel značky je 11 %.
V Brazílii, na trhu o veľkosti 1 820 000 automobilov (s nárastom 12,5 % v porovnaní s rokom 2005), Peugeot Brazília, s 65 400 predanými automobilmi, zaznamenali nárast 22 %, zatiaľ čo podiel na trhu sa ustálil na 3,3%.
V Chile, v kontexte konkurencie veľmi agresívnej, Peugeot, s 11 900 predanými automobilmi predstavuje 6,2 % podiel na trhu.
V Mexiku, Peugeot fakturoval 16 000 automobilov na trhu , ktorý je stabilný , a reprezentuje 1,37 % podiel na trhu. Značka ide uviesť na trh 307 sedan.
V Uruguayi, fakturácie Peugeot (1 750) narástli o 27 % vo vzťahu k roku 2005.
V Strednej Amerike, celkom sa predalo 2 475 automobilov , čo je nárast 7,1 % v porovnaní s rokom 2005.
V Andských krajinách a v Karibiku, Peugeot zaznamenal nárast predajov o 7,7% s objemom 8 000 predaných automobilov ( Venezuela 1 300 automobilov – prvý rok existencie siete Peugeot, v Kolombii - nárast +18 % v porovnaní s rokom 2005)
Juhovýchodná Ázia : + 70 %
Spolu s viac ako 110 000 fakturovanými automobilmi , značka Peugeot zaregistrovala nárast 70% vo vzťahu k roku 2005, bilancia je veľmi priaznivá najmä vzhľadom na vývoj v Číne.
V Číne, na trhu s obejemom 4,2 milióna automobilov s nárastom 34%, značka Peugeot zaznamenala svoj druhý rok existencie a zdvojnásobila svoj predaj na 82 000 predaných automobilov v roku 2006.
Uspešné uvedenie Peugeotu 206 v marci tohto roku a dobrý vývoj predajov Peugeotu 307 dovolili Značke zvýšiť podiel na trhu z 1,3% do 2%. Pokračoval aj vývoj siete najmä v mestách strednej veľkosti.
Do dnešného dńa je v krajine 200 Blue Boxov , ktoré pokrývajú 150 miest. V marci 2006,značka Peugeot založila filiálku, ktorá zabezpečuje import ako aj distribúciu modelov Peugeot.
V Južnej Kórei, Peugeot zaznamenal nárast 82 % oproti roku 2005, s 2 000 predanými automobilmi, vďaka tiež komercializácii modelu 307 SW HDi FAP vybavenej automatickou 6 stupńovou prevodovkou.
V Japonsku, na trhu s miernym poklesom 0,6%, Značka realizovala 10 300 predaných automobilov s nárastom 2% oproti 2005.Peugeot 1007 bol uvedený s veľkým úspechom na jar 2006 a predstavuje 20% podiel predaja značky Peugeot.
V Austrálii, Značka tiež zaznamenala silný nárast svojich predajov (+ 17 % oproti 2005) s počtom 8 200 predaných automobilov. Tento výsledok je priamo spojený s uvedením motorizácie HDi FAP BVA 6 v modeloch 307 a 407.Nárast je tiež spojený s nárastom predaja Peugeotu 307 (+ 45 %).
V Malajzii, kontrakt o priemyslenej spolupráci podpísanej s Naza v septembri tohto roku ohľadne lokálnej výroby Peugeotu 206 priniesla svoje ovocie : Značka Peugeot , aj napriek ťažkému ekonomickému kontextu, dosiahla fakturáciu až 5 000 206 Naza.
Zdroj: Ivana Orviska, Peugeot Slovakia s.r.o.; Január 2007
|