Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Peugeot Expert Tepee - cestovanie v novej dimenzii
27. november 2006 @ 09:51:43 CET, poslal p.mauer

PEUGEOT Expert Tepee predstavuje úplne novú ponuku v triede osobných vozidiel značky Peugeot. Patrí do segmentu zameraného na profesionálnu prepravu osôb a zároveň do segmentu rodinných vozidiel, pričom prináša nový spôsob cestovania s Peugeotom.

Patrí do rodiny vozidiel Combi, a vyrába sa v 3 verziách, Confort, Loisirs a Premium. ktoré sa odlišujú aj vzhľadom aj výbavou. Okrem toho je Expert Tepee k dispozícii v 2 dĺžkach.

Silný vonkajší vzhľad

Nový Expert Tepee ponúka originálny imidž založený na novom štýle vyjadrujúcom kvalitu, dynamickosť a veľký vnútorný veľmi svetlý priestor. Doširoka otvorená predná časť pôsobí moderne a dodáva Expertu Tepee silný štýl aj vďaka intergorvaným svetlometom. Zvláštne úsilie bolo venované integrovaniu nárazníkov do prednej časti. Svojou silou a kvalitou plne prispievajú k štýlu vozidla. Môžu byť z farebného materiálu, čiastočne alebo celé vo farbe karosérie, čím umožňuje diferenciáciu medzi verziami (rovnako ako v prípade bočných ochranných líšt, vonkajších spätných zrkadiel a kľučiek dverí). Toto všetko dodáva vozidlám vysoko kvalitný vzhľad zvýraznený integrálnou farbou vozidla a kľučkami dverí sivej farby «Lion». Široké dopredu vysunuté čelné okno s plochou 1,68 m² typické pre štýl vozidiel Peugeot poskytuje cestujúcim veľký výhľad, pocit priestrannosti a presvetlenia.

Napnutá bočná línia sa mierne zvažuje a podporuje u nového Experta Tepee dojem dynamickosti a robustnosti. Bočné okná na predných dverách, bočné posuvné dvere a zadné okienko poskytujú plochu v rozmedzí od 3,06 m² u krátkej verzie a do 3,40 m² u verzie dlhej. Spoločne s otvorom dverí posunutým výrazne dopredu poskytujú interiéru vozidla vynikajúce presvetlenie a cestujúcim dokonalý panoramatický výhľad. Presklená verzia má zapustené lepené bočné sklá dokonale zapadajúce do moderného štýlu tohto kombi. Posuvné kazety systému «flush» umožňujú cestujúcim v druhom rade otvárať okná.
Zaradenie Experta Tepee do sveta osobných vozidiel potvrdzujú aj vonkajšie spätné zrkadlá s jednoduchým zrkadlom. Od verzie Loisirs sú tieto zrkadlá vo farbe karosérie. Dvierka otvoru palivovej nádrže vo farbe karosérie sú dokonale integrované a ukrývajú uzáver uzamykateľný kľúčom.

Zadná časť pravouhlého tvaru naznačuje veľkú kapacitu a veľkú modulárnosť. Prístup do batožinového priestoru je realizovaný vyklápateľnými dverami. V zadnej časti je integrované 3. brzdové svetlo vybavené stieračom a vyhrievaním. Zadné sklo s veľkou plochou (0,76 m²) poskytuje cestujúcim vzadu veľké presvetlenie. Podľa verzie sú k dispozícii aj krídlové presklené dvere. Zadné svetlá svojím štýlom zdôrazňujú modernosť tohoto produktu.

Rozmery optimalizované s ohľadom na komfort cestujúcich

Nový Expert Tepee je k dispozícii v 2 dĺžkach. Rozmery vozidla zaručujú maximálne pohodlie v kabíne, modulárnosť, odkladacie priestory a bezpečnosť cestujúcich. Uvedené dĺžky majú hodnoty 4805 mm (L1) a 5135 mm (L2). Celková výška vozidla dosahuje 1942 mm.
Nové pneumatické pruženie, ktoré je k dispozícii v opcii, umožňuje znížiť výšku vozidla na 1894 mm. Výška, ktorá v tomto prípade dosahuje menej ako 1,90 m, je silným tromfom pri vjazde do podzemného parkoviska.
Šírka na úrovni bočných líšt je 1895 mm. Tieto nové rozmery umožňujú Expertu Tepee ponúknuť mimoriadnu prepravnú kapacitu, vzhľadom na to, že dlhá verzia môže spolu s 9 cestujúcimi na sedadlách odviesť až 1239 dm3 batožiny (hodnota objemu VDA po strechu). Takto je teda možné prepravovať nielen veľký počet osôb, ale aj príslušný objem batožiny.

Objem batožinového priestoru (objem VDA – dm3) nameraný po kryt v krátkej verzii s 9 sedadlami je 327 dm3 a po strechu je 522 dm3. Dlhá verzia s 9 sedadlami má objem batožinového priestoru po kryt 770 dm3 a po strechu až 1.239 dm3. Pre 8/9 miestne dlhé verzie je možnosť zvýšiť nosnosť o 120 kg.

Vynikajúca modulárnosť a pohodlie
Vďaka 3 radom variabilných sedadiel je Expert Tepee bez ohľadu na vybranú verziu schopný prepravovať až 9 osôb. Vďaka vybaveniu dvojmiestnou lavicou alebo samostatnými sedadlami možno vnútorné usporiadanie meniť podľa potreby od dvoj po deväť miestne. Operadlá lavíc a sedadiel 2. a 3. radu sú v závislosti od verzie sklápateľné, vďaka čomu možno prevážať dlhé predmety alebo dosiahnuť rovný povrch, na ktorý možno položiť predmety ako na malom stole. Rovnako je možné poskladať celý rad sedadiel alebo jeho časť tak, aby sa uvoľnil priestor. Všetky tieto sedadlá sú vyberateľné. Pre celý modelový rad sú k dispozícii 2 dĺžky, aby si mohli zákazníci vybrať vozidlo, ktoré najviac vyhovuje ich potrebám.
Na zadné miesta sa nastupuje bočnými posuvnými dverami, ktoré poskytujú priestor potrebný na pohodlný prístup na zadné dva rady. Tieto dvere sú na pravej strane, ale v ponuke sú aj druhé bočné posuvné dvere na ľavú stranu. Cestujúci posledného radu sa na svoje miesta dostanú cez posuvné dvere pomocou systému «easy entry», ktorý umožňuje sklopiť bočné sedadlo. Batožinový priestor možno zakryť roletkou, ktorá spolu so zadným pultom tvorí jeden diel. Opísaná modulárnosť sa nedosiahla na úkor pohodlia. Práve naopak! Šírka v úrovni lakťov v prednom rade dosahuje 1557 mm, pre cestujúcich v druhom rade 1600 mm a 1398 mm v 3. rade sedadiel. Výška po strechu uspokojí aj tie najvyššie postavy. V 1. rade dosahuje 1035 mm, v 2. rade 978 mm a v 3. rade 916 mm. Odstupňovanie týchto hodnôt je výsledkom zámerného stupňovitého usporiadania sedadiel. Mierne zvýšená poloha 2. a 3. radu poskytuje cestujúcim výborný výhľad a výraznejší pocit priestrannosti. Táto novinka, ktorú Peugeot už využil v modeli 307 SW, sa tu naplno uplatnila a z hľadiska užívania interiéru zaručuje novému Expertu Tepee výnimočné postavenie medzi konkurentmi.

Funkčný a pohodlný interiér
Mottom pre štýl interiéru nového Peugeotu Expert Tepee sa stal komfort cestujúcich a funkčnosť. Prístup do vozidla je veľmi uľahčený, pričom pracovisko vodiča je riešené ako u jednopriestorových vozidiel. Do dodávky sa nenastupuje, ale usádza sa v nej! Vozidlo sadne do rúk veľmi prirodzene, každý vodič sa rýchlo zorientuje a nájde nastavenia, ktoré mu vyhovujú. Voľba danej architektúry zaručuje zlepšenie polohy pri riadení blížiacej sa osobnému vozidlu a Expert Tepee je novinkou v oblasti vozidiel kombi a stanovuje na trhu nový štandard. Kabína poskytuje významný výhľad a presvetlenie, za čo vďačí maximálnej presklenej ploche 5,50 m² pri krátkej a 5,84 m² pri dlhej verzii. Toto je zvýraznené dopredu posunutou polohou čelného okna, ktoré sprostredkúva pre tento typ karosérie pozoruhodný pocit pohodlia a to rovnako na predných ako aj na zadných sedadlách. Stupňovité usporiadanie 2. a 3. radu sedadiel poskytuje všetkým cestujúcim vynikajúci výhľad na cestu.
Vysoko moderné miesto vodiča a spolujazdca navrhnuté Pininfarinom spája komfort a funkčnosť.

Dizajn palubnej dosky čerpá výhody zo svojej rozľahlosti, hlavne z hĺbky, a poskytuje maximum odkladacích priestorov otvorených i zatvorených v hornej a spodnej časti,. Významne dotvára priestor určený pre cestujúcich. Na prístrojovej doske boli rozmiestnené mnohé odkladacie priestory: ako kapsa, osvetlená príručná skrinka uzamykateľná kľúčom, priehradky v paneloch dverí, výsuvné držiaky na poháre. Na obidvoch stranách sedadiel vzadu sa ponúka otvorená priehradka, kde možno odložiť 0,5 l fľašu, malé predmety ako kľúče, mobilný telefón, elektronické hry… Na vnútornom spätnom zrkadle je ďalšie šikovné zrkadielko umožňujúce sledovať zadné sedadlá, čo ocenia osoby cestujúce s deťmi. V 3. rade je v hornej časti zadného panelu umiestnený držiak na poháre. Zadná strana krajných sedadiel je vybavená sieťkou na odkladanie malých predmetov. Na stredovej konzole prístrojovej dosky sú dve pozície ISO slúžiace na zabudovanie autorádia, meniča CD alebo na špeciálne odkladacie priestory.
Silnou stránkou Experta je radiaca páka na palubnej doske, ktorú prevzal aj nový model. Uvoľňuje priestor medzi vodičom a spolujazdcami vpredu. Volant je výškovo aj osovo nastaviteľný, čo je funkcia nevyhnutná na získanie maximálne pohodlnej polohy pri riadení.
Vnútorné obloženie a panely na dverách boli koncipované tak, aby zabezpečili súvislé pokrytie povrchu celého interiéru pre verzie Loisirs a Premium (verzia Confort je pokrytá poťahom až do polovice výšky kabíny). Ich dizajn je pokračovaním štýlu palubnej dosky preberá námet polmesiacov.
Ovládače elektrického sťahovania okien sú integrované v paneloch dverí, v ktorých sú takisto odkladacie priehradky, miesto na držiak na fľašu (1,5 l) a umiestnenia reproduktorov. Priestor vpredu je vybavený samostatnými sedadlami so základňami s odkladacími priestormi pod sedadlami. K dispozícii sú lakťové opierky ako aj aktívny výškovo nastaviteľný sedák a nastavovanie v bedrovej oblasti na vodičovom sedadle. Rovnako je možné si objednať ako opciu vyhrievané sedadlá. Predné sedadlá sú vybavené výškovo nastaviteľnými opierkami hlavy, na zadných sú to oblúkové opierky, ktoré v spodnej polohe nebránia vo výhľade zozadu a pri zdvihnutej polohe poskytujú požadovaný pohodlie. Samostatné sedadlá majú sklápateľné operadlá a nastavovanie v pozdĺžnom smere. Podľa zvolených opcií možno dosiahnuť štyri spôsoby nastavovania: nastavovanie v pozdĺžnom smere pod sedákom, aktívne alebo pasívne nastavovanie výšky vodičovho sedadla, nastavovanie v bedrovej oblasti pomocou páčky na boku operadla, skláňanie operadla pomocou páčky na jeho boku.

Bezpečnosť na vysokej úrovni
Expert Tepee má spevnenú konštrukciu zameranú na zvýšenú záťaž vozidla a na zníženie nákladov na opravu. Špeciálny vývoj sa zameral na možné otrasy v meste ako aj na hmotnosť, ktorú možno prepravovať.
Predná časť motora bola koncipovaná s dvoma deformačnými zónami, vrchnou a spodnou, ktoré zväčšujú opornú plochu a zlepšujú rozdeľovanie absorpcie energie. Do predných dverí bol umiestnený poistný kolík ktorý spolu s výstuhou zmierňuje následky nárazov.
Zadná časť vozidla je vybavená nosníkom a hliníkovými absorbérmi, ktoré chránia vozidlo pri náraze zozadu.
Zasúvací stĺpik riadenia umožňuje volantu zatlačiť sa o 80 mm, čím obmedzuje riziko prieniku do kabíny. Expert Tepee môže okrem toho byť v závislosti od verzie vybavený 6 airbagmi: 2 čelnými, 2 bočnými a 2 záclonovými vpredu a vzadu pokrývajúcimi rady 1, 2 a 3. Zvláštnosťou airbagu pre spolujazdca je jeho schopnosť ochrániť pasažiera na samostatnom sedadle ako aj cestujúcich na dvojmiestnej lavici. Objem nafukovacieho vankúša bol zvýšený na 100 litrov. Pri inštalácii detskej sedačky chrbtom v smere jazdy ho možno vypnúť kľúčom v príručnej skrinke. Vypnutie je signalizované svetelnou kontrolkou na prístrojovej doske. Bočné airbagy vpredu určené na ochranu hrudníka spolujazdca a vodiča sú zabudované do bočnej časti operadiel samostatných sedadiel. Záclonové airbagy určené na ochranu hlavy cestujúcich vpredu a vzadu sú zabudované do obloženia strechy nad bočnými oknami. Spoločne s bočnými airbagmi (spúšťajú sa simultánne) chránia všetky tri rady sedadiel. Nezabudlo sa ani na bezpečnosť detí, pre ktoré sú na sedadlách rozmiestnené na zadných krajných sedadlách trojbodové úchyty ISOFIX.
V oblasti aktívnej bezpečnosti je nový Expert vybavený najnovšími technickými prvkami. Stabilizačný programo ESP v sebe integruje aj systém ochrany proti prevráteniu ROM. V ponuke je aj ABS a protiklzový systém ASR rovnako ako aj podpora núdzového brzdenia AFU.

Prvotriedny komfort
Expert Tepee je vybavený mnohými prvkami komfortnej výbavy, ktoré sú obyčajne vyhradené pre osobné vozidlá: elektrické predné okná, centrálne zamykanie, elektricky sklápateľné zrkadlá, automatické rozsvecovanie svetiel a dažďový senzor, ostrekovanie svetlometov a hmlové svetlomety. Podľa verzie je táto výbava k dispozícii buď v sérii alebo v opcii.
Elektronické asistenčné systémy riadenia, ktoré sú k dispozícii v opcii, napr.: tempomat a obmedzovač rýchlosti, prispievajú k bezpečnosti a komfortu pri jazde.
Manévrovanie s novým Expertom uľahčuje elektro-hydraulický posiľńovač, ktorý podstatnou mierou prispieva k príjemnému pocitu pri riadení vozidla. V tom istom duchu katalóg výbavy ponúka parkovací asistent využívajúci 4 snímače integrované v zadnom nárazníku. Mimoriadna pozornosť bola venovaná tepelnému komfortu vo vozidle Expert Tepee tak, aby stanovil vo svojej kategórii nový štandard. Tradičnú architektúru distribúcie vzduchu cez prednú časť vozidla môže obohatiť systém ohrevu a chladenia vzduchu vzadu, ktorý privádza vzduch cez 6 vetracích otvorov umiestnených v streche a potrubím na úrovni nôh cestujúcich v 3. rade. Tento prídavný modul kúrenia/chladenia umožňuje dosiahnuť rýchlo a hlavne rovnomerne požadovanú teplotu v priestore všetkých cestujúcich. Toto zariadenie, ktoré je v sériovej výbave verzie Premium, predstavuje pre zákazníkov dôležitú novinku poskytujúcu tepelný komfort na vysokej úrovni, ktorý nemá v tejto kategórii na trhu obdobu.
Pre všetky ostatné verzie môže byť klimatizácia manuálna alebo automatická vpredu alebo automatická spolu s prídavným agregátom vzadu v závislosti od zvolenej opcie.
Pokiaľ ide o akustický komfort, okrem špeciálneho prípravku, ktorým bol nastriekaný spodok vozidla, boli v priestore motora rozmiestnené štíty a zvukové izolácie. Vďaka tomu dobre počuť rozhovor vo všetkých radoch a cestujúci v treťom rade sa môžu pohodlne rozprávať s cestujúcimi v prvom rade. Súprava na ovládanie s voľnými rukami bluetooth umožňuje prostredníctvom multifunkčnej obrazovky na prístrojovej doske ovládať vysielanie a prijímanie hovorov. Táto nová výbava umožňuje profesionálom používať mobilné telefóny bezpečne a v súlade s predpismi.
Užitočné telematické rádio RT3 poskytuje navigáciu GPS s farebnou obrazovkou 16/9. Mapové podklady sú zaznamenané na CD ROMe a zariadenie je kompatibilné s TMC (Trafic Message Channel), ktorý umožňuje pomocou hlasového syntetizátora prístup k dopravným informáciám RDS TMC voľne vysielaným na vlnovom rozsahu FM. Integruje funkciu núdzového volania a lokálnej asistencie (SUAL) pomocou dvojkanálového zariadenia GSM rádia RT3. Spustenie airbagov alebo stlačenie tlačidla SOS vyšle telefonické volanie núdzovej služby (nazývanej v príslušných krajinách Inter Mutuelles Assistance) umožňujúcej lokalizovať vozidlo a privolať pomoc.
K dispozícii je takisto menič na 5 CD kompatibilný s oboma autorádiami ponúkanými v opcii, integrovaný v technickej konzole prístrojovej dosky. Pre zákazníkov, ktorí nemajú záujem o ponúkané integrované autorádio je v Experte Tepee k dispozícii v sériovej výbave predinštalácia zahŕňajúca elektrickú prípojku, kabeláž pre anténu a pre reproduktory. V kabíne je aj 12 V zásuvka šikovne umiestnená na palubnej doske, ktorú možno použiť na pripojenie mobilného telefónu alebo počítača. Podľa verzie sú v zadnej časti vozidla a na úrovni 3. radu ďalšie 12 V zásuvky.
Na zabezpečenie prípadnej montáže ťažného zariadenia je vo vozidle obslužná jednotka pre príves (BSR).

Jasne odlíšené verzie
Rôzne verzie umožňujú vyhovieť požiadavkám na zmluvnú dopravu, rodinné použitie ako aj nárokom profesionálov prepravujúcich osoby.
Úroveň Confort vyhovie nárokom aj tých najnáročnejších profesionálov hľadajúcich funkčné a kvalitné vozidlo. Rovnako bude vhodná na zmluvnú prepravu. Farebné ladenie interiéru v dvoch odtieňoch využíva kombináciu sivých farieb Narbonnais a Sirocco. Poťahy sedadiel z textílie Transcodage pôsobia odolne. Podlaha je pokrytá ľahko udržiavateľným kobercom TPO. Jeho dizajn umocňuje modernosť vozidla a zároveň uľahčuje nakladanie v zadnej časti.
Verzia Loisirs je určená na rodinnejšie použitie alebo ako už jej názov („voľný čas“) naznačuje, je určená na pestovanie záľub vo voľnom priestore. Ladenie interiéru možno zmeniť výmenou druhej farby - namiesto sivej Sirocco je v ponuke béžová Grège. Sedadlá sú odeté do modernej príjemnej textílie Mikado kombinovanej velúrom farby Grège. Podlaha je pokrytá kobercom Tuft, ktorý sa ľahko čistí a umocňuje príslušnosť do sveta osobných vozidiel. Prístrojová doska je špeciálne dekorovaná – okraje prístrojového panelu, rúčky na dverách a vetracie otvory sú v sivej farbe Etain. Vložené prvky velúru Grège zdôrazňujú harmonické zladenie prístrojovej dosky a zjednocujú ju s ladením panelov v 3 radoch sedadiel. Vnútorné kľučky dverí sú dekorované chrómom.

Verzia Premium sa posúva na vrchol daného modelového radu. Je určená náročnejšej klientele hľadajúcej vozidlo pôsobiace luxusne a dokonale. Toto je napr. prípad profesionálnych dopravcov poskytujúcich transport turistickým agentúram, ambasádam alebo zákazníkom hotelov. Ladenie interiéru a povrch podlahy sú rovnaké ako vo verzii Loisirs. Sedadlá sú odeté do komfortnej velúrovej tkaniny Jocaste pôsobiacej exkluzívne. Dopĺňa ju velúr vo farbe sivej Narbonnais. Prístrojová doska je v dekorácii mikrokarbómovej fólie, ktorá poskytuje kvalitný vzhľad okolia stredovej konzoly, ozdôb vetracích otvorov a vnútorných kľučiek. Samotné kľučky predných dverí sú chrómované.

Verzia Confort má v sériovej výbave 6 miest, vpredu je samostatné sedadlo pre vodiča a jedna dvojmiestna lavica pre spolucestujúcich.
Ostatné verzie
, Loisirs a Premium majú vpredu 2 samostatné sedadlá, pričom sériová konfigurácia pozostáva z 5 miest vo verzii Loisirs a 8 miest vo verzii Premium. Pre každú verziu je však k dispozícii aj dvojmiestna lavica v prvom rade.

Motorizácie najnovšej generácie
Expert Tepee dostal nové motorizácie vyhovujúce normám Euro4 a širšiu ponuku motorov s cieľom dosiahnuť maximálne príjemné pocity z jazdy.
2 motory 2.0 HDi 88 kW 120 k a 100 kW 136 k vyšli zo spolupráce PSA Peugeot Citroën / Ford. Hodnoty krútiaceho momentu sú 300 Nm respektíve 320 Nm. Rad pozostáva s 3 naftových motorizácií HDi a jednej benzínovej.

Motory

1,6 HDI 90

2,0 HDI 120

2,0 HDI 136 FAP

2,0 140

Typ

DV6UTED4

DW10UTED4

DW10BTED4

EW10A BE4

Počet valcov

4

4

4

4

Zdvihový objem (cm3)

1560

1997

1997

1997

Maximálny výkon, norma CEE (kw)

66

88

100

103

Príslušné otáčky (ot./min)

4000

4000

4000

4000

Typ vstrekovania

Common rail

Common rail

Common rail

-

Prevodovka

BE4R(1)

ML6C

ML6C

BE4R(1)

Typ prevodovky

manuálna

manuálna

manuálna

manuálna

Počet prevod. stupňov dopredu

5

6

6

5

Palivo

nafta

nafta

nafta

benzín

Tvorba CO2 g/l

191

194

196

235

Fiškálna kategória

6 - 7

8

9

10

(1): zosilnená úprava pre úžitkové vozidlá

Benzínový motor 2.0 103 kW 140 k spĺňa normy Euro4. Jeho výkonnostné parametre boli optimalizované vďaka nasledujúcim novinkám:

  • Predkatalyzátor na zbernom výfukovom potrubí (zmenšenie znečisťovania)
  • Riadený termostat spojený s výmenníkom tepla voda/olej (zníženie spotreby)
  • Riadený alternátor (zníženie spotreby)
  • Kontinuálne variabilné časovanie hriadeľa ventilov nasávania (VVT) (zvýšenie výkonu, zníženie spotreby paliva a znečisťovania)
  • Oválne rozvodné koleso kľukového hradeľa Pignon (zlepšenie akustického komfortu)
  • Optimalizovaný kompaktný blok zapaľovacej cievky (zníženie hmotnosti, zníženie ceny)
  • S týmto motorom je spojená päťstupňová prevodovka BE4R.

    Motor 1.6 HDi 66 kW 90 k spĺňa normy Euro 4 bez pomoci filtra pevných častíc (FAP). Je vybavený spriahnutým čerpadlom posilňovača riadenia. Aby vyhovel prevádzke úžitkového vozidla a umožnil údržbu každých 30 000 km, je vybavený špeciálnymi prvkami:

  • Dvojdielna olejová vaňa so zväčšeným objemom
  • Blok motora so špeciálnymi vložkami valcov
  • Spevnené piesty
  • Spevnené ložiská kľukového hriadeľa
  • Tesnenie hlavy valcov so spevneným rebrovaním
  • Olehové čerpadlo so spevneným rotorom
  • Ovládanie hydraulickej spojky s obmedzovačom krútiaceho momentu bolo prispôsobené profesionálnemu používaniu. Pre túto naftovú motorizáciu bola opäť použitá zosilnená prevodovka BE4R.

    Motor 2.0 HDi najnovšej generácie je k dispozícii v dvoch výkonnostných verziách: 88 kW 120 k a 100 kW 136 k FAP.
    Je vybavený novými vstrekovacími tryskami so zmenšeným priemerom a využíva techniku pilotného vstrekovania. Dĺžka vstrekovania je korigovaná na základe analýzy mikrovstreku 1 mm3, ktorý sa vykonáva pri uvoľnení pedála akcelerátora. Zvýšenie otáčok motora dosiahnuté týmto vstrekom predstavuje korekciu pre riadené vstrekovanie. Vstrekovanie sa vykonáva v 2 fázach (riadený vstrek a hlavný vstrek) a umožňuje zohľadniť nároky noriem Euro 4. Obidve verzie tohoto motora sú vybavené elektrohydraulickým posiľńovačom riadenia.

    Motorizácia 2.0 HDi 88 kW 120 k pripúšťa intervaly údržby každých 30 000 km. Hlava valcov bola tepelne opracovaná tak, aby sa zlepšili mechanické parametre hliníka. Turbo bolo modifikované tak, aby rotujúce časti lepšie odolávali opotrebovaniu a aby sa zvýšila odolnosť puzdra turbíny voči korózii. Vďaka tomu, že piesty majú zvýšenú odolnosť voči praskaniu, bolo možné zlepšiť vnútorné chladenie a znížiť spotrebu oleja. Dorazy jazýčkov rozvodov boli pochrómované, aby sa zmenšilo ich opotrebúvanie. Spojka odoláva nárokom na prepravu veľkých hmotností. Významnou zmenou v novom modeli Expert Tepee je šesťstupňová prevodovka ML6C, ktorá má rebrovanie zvyšujúce účinok chladenia.Spevnené bolo taktiež spojenie jednotlivých skríń prevodovky pomocou dutých kolíkov.

    Motor 2.0 HDi 100 kW 136 k je vybavený FAP. Tento motor poháňa mnohé vozidlá Peugeot. V rámci adaptácie na nový Expert Tepee, bolo vyvinuté nové mazacie potrubie turba a ventilu EGR. Počas periodickej regenerácie FAP sa vstrek v 2 fázach doplňuje 2 postvstrekmi. Bola prevzatá spojka z verzie 88 kW 120 k ako aj šesťstupňová prevodovka ML6C.

    Príkladné dynamické vlastnosti
    Stabilita na vozovke maximálne čerpá zo znalostí značky Peugeot spájajúc komfort, dynamickosť a bezpečnosť bez ohľadu na hmotnosť prepravovaného nákladu.
    Predná náprava pozostáva z nezávislého zavesenia kolies typu pseudo Mc Pherson s trujuholníkovým spodným ramenom a stabilizátorom.
    Zadná náprava pozostáva z deformovateľnej priečky s Panhardskou tyčou s vinutými pružinami a sklonenými hydraulickými tlmičmi. Je to silná stránka nového Experta Tepee, pretože kombinuje stabilitu na vozovke s úplne bezpečnou prepravou 9 cestujúcich spolu s ich batožinou.
    Ako voliteľná výbava je v ponuke pruženie vzadu s pneumatickou kompenzáciou navrhnuté špeciálne pre tento model. Táto výbava má rôzne výhody. V prvom rade je to konštantná celková výška (po 1,9 m) a konštantná svetlá výška vozidla bez ohľadu na zaťaženie.
    V konfigurácii s manuálnym nastavovaním výšky prahu možno tlačidlom umiestneným v zadnej časti nákladného priestoru zvýšiť alebo znížiť nakladací prah, čo je veľmi užitočné pri nakladaní / vykladaní ťažkých predmetov.
    Vo verziách vybavených pneumatickým pružením, vinuté pružiny uvoľnili miesto pneumatickému pruženiu s konštantnou výškou a tlmiče sú vybavené špeciálnymi dorazmi.
    Elektrohydraulický posiľńovač riadenia montovaný do verzií 2.0 HDi Expert Tepee uľahčuje pomalé manévrovanie v meste. Dosahuje sa to tým, že hydraulický tlak na ozubený hrebeň sa mení v závislosti od rýchlosti vozidla a nie podľa otáčok motora, čím prispieva k pohodliu pri riadení a ovládateľnosti vozidla.
    Výkonná a odolná brzdová sústava je vpredu a vzadu vybavená kotúčovými brzdami. Vpredu sú odvetrávané (304 x 28 mm) s dvoma piestmi rozmerov 45 a 48 mm. Kotúče vzadu majú rozmery 290 x 14 mm a sú kombinované s jediným 41 mm piestom.

    Pokles prevádzkových nákladov
    Aby sa dosiahla priaznivejšia klasifikácia poisťovní, mimoriadne úsilie bolo venované nákladom na opravu následkom zrážky a zvýšeniu ochrany vozidla proti krádeži. Na druhej strane sa veľká snaha venovala zníženiu spotreby a predĺženiu intervalov údržby.
    Architektúra vozidla berie do úvahy čelné nárazy pod uhlom 10°. Diely boli upravené tak, aby odolávali silnejším nárazom a aby sa ľahšie vymieňali. Napríklad na svetlometoch sú poistné upevnenia, aby ich pri náraze do 16 km/h nebolo potrebné vymieňať celé. Nový Peugeot Expert Tepee takto dosiahol v klasifikácii Allianzu triedu 15. Pokiaľ ide o ochranu proti krádeži, príkladom sú opatrenia zamerané na ochranu riadiacej jednotky motora, ktoré viedli k získaniu maximálnych známok v anglickej klasifikácii NCSR týkajúcej sa vlámania: 4 hviezdičky bez alarmu, 5 s alarmom.
    V snahe znížiť prevádzkové náklady boli intervaly údržby predĺžené na 30 000 km pri bežnej prevádzke vozidla, prípadne na 2 roky.
    Elektrohydraulické riadenie montované na nový Peugeot Expert Tepee (okrem motorizácie 1,6 HDi 66 kW 90 k) znižuje spotrebu paliva o 0,1 l/100 km až 0,15 l/100 km, čo znamená zníženie tvorby emisií CO2 približne o 4g/100 km. Táto starostlivosť o životné prostredie, ktoré leží Peugeotu na srdci, prešla do koncepcie a výberu materiálov v súlade s európskymi smernicami v oblasti recyklácie.

    Súbor doplnkov určených na trávenie voľného času
    Pre Expert Tepee je v ponuke bohatý súbor doplnkov. Okrem príslušenstva určeného na ochranu kabíny, napr. gumené alebo textilné koberčeky, skrinky alebo poťahy na sedadlá, boli vyvinuté doplnky určené na trávenie voľného času. K dispozícii sú 2 izotermické jednotky, prvá má objem 28 litrov, druhá 15 litrov, ktoré sa ukladajú na sedadlo. Snehové reťaze dokonale prispôsobené vozidlu umožňujú jazdiť na horských cestách. Deti sa budú môcť bezpečne usadiť na sedačke s trojbodovým úchytom ISOFIX, ktorý je k dispozícii ako príslušenstvo.
    V sieti predajcov nájdete ďalšie príslušenstvo, napr.: prenosné DVD prehrávače, alarmy, mechanické alebo elektronické systémy zabezpečenia proti krádeži (čip slúžiaci na lokalizáciu vozidla) atď.

    Farby
    Expert Tepee má k dispozícii paletu 8 farieb.Sú prevažne metalické, čo viac vyhovuje očakávaniam vyznávačov vozidiel kombi. K dispozícii sú nasledujúce metalické farby: hliníková sivá, železná sivá, sivá aster, modrá lago azzuro, golden white. Napriek tomu sú k dispozícii aj tri nemetalické farby: krémová Parthénon, biela banquise, modrá impérial.

    Zdroj: Ivana Orviska,Peugeot Slovakia s.r.o.

    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /PEUGEOT/