Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nová Astra: ušľachtilejší vzhľad a optimalizované motory
20. november 2006 @ 10:55:03 CET, poslal j.čík

OPEL Od februára 2007 bude u dealerov značky Opel k dispozícii inovovaný Opel Astra s novými dizajnérskymi akcentmi a novými motormi, ktoré sú kompaktnejšie, výkonnejšie a hospodárnejšie. Tretia generácia Astry zohráva – vďaka vyše 1,2 milióna predaných vozidiel od svojho predstavenia v marci 2004 – významnú úlohu v európskych štatistikách predaja. Nová Astra svoju premiéru absolvuje na autosalóne v Bologni (7. - 17. decembra 2006).

V budúcnosti si budú môcť zákazníci Astry vybrať z jedenástich motorov s výkonmi 90 – 240 k. Ponuka motorov Astry sa rozširuje o dva vysoko účinné benzínové motory 1,6 l a dva motory 1,7 CDTI (common-rail turbo-diesel), ktoré už dnes spĺňajú ešte len očakávané emisné limity.

Nový, aj pokiaľ ide o hmotnosť optimalizovaný 1,6 TWINPORT ECOTEC (85 kW/115 k) sa teraz pridá k najpredávanejšiemu motoru 1,6 TWINPORT (77 kW/105 k). S novým, 115- koňovým motorom v spojení s 5- stupňovou prevodovkou Easytronic spotrebuje Astra len 6,3 l/100 km. Za nárast výkonu vďačí nový motor predovšetkým kontinuálnemu variabilnému ovládaniu obidvoch vačkových hriadeľov. Tento systém dostal meno „Cam-Phase“. Umožňuje meniť časovanie ventilov v závislosti od otáčiek a zaťaženia motora, čím súčasne optimalizuje výkon aj spotrebu. Nový, 1,6 l turbo-motor (132 kW/180 k), ktorý nahradí turbo-motor so 125 kW/170 k výkonu a štandardne bude využívať 6- stupňovú prevodovku, disponuje ešte vyššou úsporou paliva. V porovnaní s predchodcom klesla o 13% na 7,7 l/100 km. Nové motory 1,7 CDTI s výkonmi 81 kW/110 k a 92 kW/125 k sa budú dodávať so 6- stupňovými prevodovkami. Využívajú systém vstrekovania paliva common-rail, štyri ventily pre každý valec s riadeným vírením zmesy a bezúdržbovým časticovým filtrom. Na jar 2007 nahradia motor 1,9 CDTI 74 kW/100 k a 88 kW/125 k. Aj vďaka nárastu krútiaceho momentu o 20, resp. 40 Nm, ponúkajú motory 1,7 CDTI znateľne viac výkonu a menej emisií.

Vzhľadom na pozitívne prijatie dizajnu novej Astry od jej predstavenia v roku 2004, sústredili sa dizajnéri na jemné doladenie detailov nového variantu, napríklad prvkov prednej a zadnej časti vozidla. 5-dverová a kombi- verzia majú širšu chrómovanú priečnu lištu s integrovaným logom Opel. Jemný dekoratívny prvok spája kapotu motora a lamely čelnej mriežky, ktoré sú tiež pochrómované. Opticky sa redukovala medzera oddeľujúca kapotu. Nové obrysy hmloviek tiež prispievajú k integrácii nárazníka do dynamického tvaru „V“, charakteristického pre prednú časť. Ďalším prvkom je 3-D dizajn zadných svetiel, rovnako ako chrómový vzhľad telesa predných svetiel. Sú alternatívou tmavo tónovaným verziám, ktoré zostanú vyhradené Astre Sport a reflektorom xenónovým, resp. natáčacím. Astra GTC má teraz mriežku so štruktúrou včelieho plástu, ktorá ešte viac zdôrazňuje športovosť trojdverového automobilu s výzorom kupé. Pre kombi-variant karosérie sú pripravené hliníkové strešné lyžiny.

V interiéri pribudli chrómované lemy kruhových ovládačov klimatizácie a audiosústavy ako aj dekoratívny povrch prístrojového panelu a dverí. Verzia Cosmo je rozšírená o prvky stredovej konzoly s „klavírovým“ lakom a o dekoratívne panely. Populárny infotaiment systém CD 30 MP3 bude na jar 2007 k dispozícii so stereo-prípojkou pre externé audio-zariadenia, ako napr. iPod.

Nová verzia Astry prináša aj mnoho technologických prvkov, ešte stále v tejto triede nie obvyklých. Napríklad: Astra GTC je jediným sériovo vyrábaným osobným automobilom, ktorý je k dispozícii s panoramatickým predným oknom. Siaha ponad hlavy posádky na predných sedadlách až k B- stĺpikom a vytvára tak doteraz nepoznaný pocit z priestoru a výhľadu. Exkluzívny rozmer komfortu jazdy a ovládatešnosti prináša IDSPlus systém podvozka s elektronickým Continuous Damping Control (CDC, plynulé nastavovanie tlmičov). V tomto integrálnom systéme ovládania podvozku, inak dostupnom len v luxusných vozidlách a exkluzívnych športových automobiloch, si ovládacie jednotky a senzory ESPPlus, ABS a CDC neustále vymieňajú informácie, výsledkom čoho je okamžitá optimalizácia a jemné nastavenie vlastností podvozka počas akýchkoľvek podmienok jazdy. Svetlomety AFL bi-xenon s dynamickým módom osvetlenia zákrut absolvovali premiéru v nižšej strednej triede práve v Astre. Jej nová generácia ďaleko predčí konkurentov aj zlepšeným systémom stabilizácie prívesu. Jeho pohyby stabilizuje elektronika prostredníctvom pribrzďovania niektorého z predných kolies.

Zdroj: GMSE


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/