Mesiacom september uzavrela spoločnosť Škoda Auto Slovensko presne pol roka úspešného zvyšovania svojho podielu na slovenskom automobilovom trhu. Týmto dokázala aj skeptikom, že správne zacielenými produktmi a vhodnou stratégiou sa aj ako dlhoročná slovenská jednotka dokáže sama prekonať.
Podľa oficiálnych výsledkov Združenia automobilového priemyslu SR pribudlo v SR po septembrových registráciách v roku 2006 spolu 15153 nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony (kategórie M1 a N1) značky Škoda a jej celkový trhový podiel od začiatku roka sa tak zvýšil na 26,90 percenta.
V prípade výsledkov za mesiac september dosiahla spomínaná značka celkovo 32,24% podiel na trhu. Škoda tak po úvodných poklesoch, ktoré ju sprevádzali začiatkom roka, opäť rastie. Aj v medziročnom porovnaní predaných vozidiel sa jej v roku 2006 darí lepšie – za obdobie január až september roku 2005 predala spolu 14 770 vozidiel, čo je o 383 kusov menej ako za rovnaké obdobie tohto roku.
Aj keď ešte týmto výsledkom Škoda nedosahuje podiely na trhu vykazované v minulosti, jedná sa určite o pozitívny trend, za ktorý značka vďačí inovatívnej obchodnej politike a taktiež novinkám predstaveným nedávno na nitrianskom a parížskom autosalóne.
Aktuálne si Škoda upevnila svoje prvé miesto v rebríčku automobilových značiek s vyše trojnásobným počtom registrácii oproti druhej najžiadanejšej značke v poradí.
Registrácie vozidiel značky Škoda (kategórie M1 a N1)
podľa oficiálnych výsledkov ZAP SR rok 2006:
mesiac |
počet |
celkový podiel na trhu od začiatku roka |
marec |
1613 |
24.81 % |
apríl |
1742 |
25.08 % |
máj |
2096 |
25.54 % |
jún |
2076 |
25.72 % |
júl |
1634 |
25.99 % |
august |
1643 |
26.29 % |
september |
1873 |
26.90 % |
Zdroj: Škoda Auto Slovensko, s.r.o.