Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Nissan na autosalóne úžitkových vozidiel IAA v Hanoveri
22. september 2006 @ 13:37:32 CEST, poslal j.kval

NISSAN Na 61. Medzinárodnom autosalóne úžitkových vozidiel IAA v nemeckom Hannoveri predstaví Nissan vo svetovej premiére celkom nový ľahký úžitkový automobil Cabstar.

V expozícii automobilky Nissan bude okrem toho možné vidieť aj hybridnú štúdiu postavenú na báze modelu Cabstar, celý rad nových motorov pre ľahké úžitkové automobily Atleon a vylepšené modely radu Primastar a Interstar.

Nissan má v segmente ľahkých úžitkových vozidiel vysoké ambície – globálna koncentrácia na ľahké úžitkové modely je jednou zo štyroch oblastí, na ktorých stojí plán zásadného ekonomického rozvoja automobilky, príznačne nazvaný „Value-Up“. V rámci tohto programu chce spoločnosť Nissan v horizonte fiškálneho roku 2007 zdvojnásobiť operatívnu ziskovú maržu na 8 % a v porovnaní s fiškálnym rokom 2004 zvýšiť celosvetové predaje o 40 % až na 434 000 automobilov. Mohutná produktová ofenzíva v segmente úžitkových vozidiel je pritom pilierom tohto ambiciózneho podnikateľského projektu.

Nový Nissan Cabstar

Nový Nissan Cabstar bol vyvinutý na novej firemnej podvozkovej platforme, ktorá sa bude využívať po celom svete. Nissan Cabstar 2007 Základná koncepcia nového modelu Cabstar nadväzuje na predchádzajúcu verziu – konštruktéri opäť využili koncept trambusovej kabíny COE (Cabin-Over-Engine).

Nový Cabstar sa od začiatku vyvíjal ako globálny projekt, na ktorom pracovali špecialisti automobilky Nissan v Európe aj v Japonsku. Nový Nissan Cabstar sa pýši najvyššou užitočnou hmotnosťou v triede a prepracovanou konštrukciou v kombinácii s modernými technológiami, ktoré mu zaručujú perfektnú ovládateľnosť a najdlhšiu ložnú plochu v triede.

Najzreteľnejšou zmenou vonkajšieho vzhľadu nového modelu Cabstar je jeho dramaticky preštylizovaná kabína, ktorá sa ponúka buď v preklápacom jednoduchom vyhotovení „Single Tilt Cab“ alebo ako pevná zdvojená kabína „Double Cab“. Kabína nového modelu je o 80 mm vyššia, o 100 mm dlhšia a o 70 mm širšia než pri predchádzajúcej modelovej verzii, čo sa, samozrejme, pozitívne prejavuje na veľkosti vnútorného priestoru.

Nissan Cabstar 2007 Nový model Nissan Cabstar, ktorý patrí do kategórie ľahkých úžitkových vozidiel s celkovou hmotnosťou 2,8 až 4,5 t ďalej rozvíja najsilnejšie stránky predchádzajúceho modelu, medzi ktoré patrili predovšetkým nízke prevádzkové náklady, vysoký cestovný komfort, jednoduché ovládanie, veľké prepravné schopnosti a mimoriadna miera bezpečnosti.

V ponuke pohonných jednotiek sa objavujú tri celkom nové agregáty. Turbodiesel s objemom 2,5 l so systémom priameho vstrekovania „common rail“ sa vyrába v dvoch výkonových verziách: 81 kW / 110 k a 96 kW / 130 k, pričom krútiaci moment týchto motorov vrcholí na hodnote 250 Nm, resp. 270 Nm. Tretím novým agregátom je trojlitrový turbodiesel ZD30 s výkonom 110 kW / 150 k, ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 350 Nm. Všetky motory spĺňajú emisné limity normy Euro 4.

Hybridný koncept Cabstar

Automobilka Nissan a spoločnosť ZF, nemecký špecialista na pohonné systémy, spoločne demonštrujú potenciál hybridných technológií pohonu v segmente úžitkových vozidiel. Nissan Cabstar Hybrid

K prednostiam hybridného prototypu, postaveného na báze modelu Cabstar, patrí predovšetkým nižšia spotreba paliva, nižšie emisie škodlivín a nižšie prevádzkové náklady. Spoločne vyvinutý hybridný koncept je poháňaný konvenčným turbodieselom s objemom 3,0 l, ku ktorému sa pripája výkonný elektromotor.

Základným zadaním konštruktérov automobilky Nissan a firmy ZF bolo vyvinúť technologicky vyspelý hybridný automobil bez toho, aby utrpeli jeho prepravné výkony, jazdný komfort alebo ovládateľnosť v bežnej prevádzke.

Špecialisti firmy ZF pripravili koncept s paralelne prepojeným výkonným elektromotorom, ktorý je napájaný ión-lítiovým akumulátorom, a konvenčným vznetovým motorom. Hybridný koncept je postavený na báze modelu Nissan Cabstar s trojlitrovým turbodieselom „common-rail“ s výkonom 110 kW / 150 k. Hybridný Cabstar sa pýši až o 30 percent nižšími prevádzkovými nákladmi a omnoho menšou produkciou škodlivín, čo je vítané predovšetkým pri nasadení vozidla v hustej mestskej prevádzke.

Vylepšený Nissan Atleon

Model Atleon prešiel výraznou modernizáciou – rad vylepšení sa prejavil na jeho vonkajšom dizajne, výbave a predovšetkým na pohonných jednotkách. Nissan Atleon 2007 Pre nové modely radu Atleon je pripravená celá škála nových motorov, ktoré spĺňajú emisné limity normy Euro 4. Celková užitočná hmotnosť modelov Atleon siaha od 3,5 t do 15 t.

Najzásadnejším prírastkom pod kapotou nového modelu Atleon sú nové motory radu Nissan ZD30 a Cummins ISBe.

Základnou pohonnou jednotkou modelového radu Atleon je štvorvalcový vznetový motor Nissan ZD30, ktorý poháňa aj najvyššie verzie modelov radu Cabstar. Motor ZD30 má výkon 110 kW / 150 k a jeho krútiaci moment neklesá v rozmedzí otáčok 1600 ot. / min. až 3000 ot. / min. pod hodnotu 350 Nm.

Vysoko cenené štvor- a šesťvalcové agregáty radu Cummins ISBe sú určené pre vyššie verzie radu Atleon, ktorým prepožičiavajú lepšie dynamické parametre a vďaka nižšej spotrebe, dlhým servisným intervalom a mimoriadnej spoľahlivosti aj mimoriadne nízke prevádzkové náklady.

Pre modely Nissan Atleon sú pripravené celkom štyri verzie motorov radu ISBe: Dva štvorvalce s výkonmi 140 k a 185 k (krútiaci moment 550 Nm, resp. 700 Nm) a dva šesťvalce s výkonmi 221 k a 250 k (krútiaci moment 850 Nm, resp. 970 Nm).

K najzreteľnejším štylistickým vylepšeniam modelu Atleon patrí predovšetkým široká maska chladiča s čiernou výplňou a nové predné deflektory pod smerovými svetlami, ktoré umocňujú imidž robustného úžitkového vozidla. V interiéri sa objavujú sedadlá s novým čalúnením, prístrojový štít nesie prepracované združené prístroje.

Primastar a Interstar

Ponuku motorov pre modely Nissan Primastar obohatil jeden zážihový a tri vznetové motory, pričom všetky sú produktom spoločného vývoja s aliančným partnerom - automobilkou Renault. Nissan Primastar 2007 Najnovším agregátom je dvojlitrový turbodiesel 2.0 dCi, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách: 66 kW / 90 k a 84 kW / 115 k, pričom obe verzie spĺňajú emisné limity normy Euro 4. Vedľa výkonov sa vylepšil aj krútiaci moment oboch motorov. Agregát s výkonom 90 k ponúka krútiaci moment až 240 Nm, zatiaľ čo agregát s výkonom 115 k dokonca až 290 Nm.

Treťou „naftovou“ ponukou je turbodiesel 2.5 dCi, ktorý zo svojho objemu 2,5 l poskytuje výkon 107 kW / 150 k, krútiaci moment vrcholí pri otáčkach 1500 ot. / min. na hodnote 320 Nm. Tento agregát je vybavený časticovým filtrom DPF, vďaka ktorému spĺňa emisné limity normy Euro 4.

V ponuke je tiež zážihový motor, ktorý tiež spĺňa emisné limity normy Euro 4 – ide o šestnásťventilový štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý je odvodený od populárneho motora používaného v mnohých osobných modeloch automobilky Renault. Tento agregát má výkon 88 kW / 120 k, jeho krútiaci moment vrcholí na hodnote 190 Nm.

Všetky tieto nové motory sú prepojené s novými šesťstupňovými prevodovkami. Nová šesťstupňová prevodovka je k dispozícii v konvenčnom manuálne ovládanom vyhotovení alebo ako poloautomatická sedemstupňová rýchlostná skriňa, ktorá sa montuje na prianie do modelov poháňaných vznetovým motorom s výkonom 150 k.

V interiéri na seba upozorní novo riešená palubná doska a prístrojový štít, nové je aj farebné riešenie vnútorného priestoru.

V záujme maximálneho jazdného komfortu sa vo výbave vylepšených modelov Primastar objavujú prvky, ktoré až doteraz boli k dispozícii väčšinou iba pre osobné modely. Ide napríklad o stierače, ktoré prispôsobujú svoju činnosť rýchlosti jazdy a intenzite dažďa alebo komfortné dotykové ovládanie elektricky ovládaných okien či systém samočinnej aktivácie svetlometov.

Nissan Interstar 2007 Najvýraznejšou zmenou modelov Interstar, pripravených pre modelový rok 2007, je revidovaný rad motorov, stojacich na aliančnom turbodieseli 2.5 dCi, ktorý poháňa aj modely Primastar. Pre modely Interstar je tento agregát k dispozícii v troch výkonových verziách. Všetky motory spĺňajú emisné limity normy Euro 4.

Základný agregát disponuje výkonom 100 k a krútiacim momentom 260 Nm, krútiaci moment motora s výkonom 120 k vzrástol až na 300 Nm. Pre tieto motory je tiež na prianie k dispozícii časticový filter DPF. Výkon najsilnejšej verzie motora 2.5 dCi vzrástol z 136 k až na 150 k, najvyšší krútiaci moment zostal zachovaný: 320 Nm. Časticový filter DPF je štandardným príslušenstvom tohto agregátu.

Expozícia Nissanu na tohtoročnom autosalóne IAA v Hannoveri je umiestnená v hale číslo 16.

Zdroj: Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/