Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Honda predstavuje nový Civic Type-R
18. september 2006 @ 08:55:04 CEST, poslal m.solárik

HONDA Spoločnosť Honda Motor Europe Ltd dnes oznámila príchod dlho očakávaného modelu Civic Type-R – následníka modelu, ktorého jedinečná kombinácia dostupnosti, špičkových jazdných vlastností a každodennej použiteľnosti umožnila dosiahnutie objemov predaja, presahujúce všetky očakávania.

K dispozícii budú rôzne úrovne výbavy od plne vybaveného vozidla až po prevedenie, z ktorého bol odstránený aj kryt batožinového priestoru. S týmito variantmi je nový Civic Type R pripravený osloviť úplne novú vlnu nadšencov a zopakovať kultový úspech prvého „CTR“, ktorý čo do počtu predaných kusov prekonal všetky prognózy. Nový Civic Type-R bude verejnosti prvýkrát predstavený na septembrovom autosalóne v Paríži a predaj bude zahájený v roku 2007.

S ohľadom na vynikajúce hodnotenie výkonu predchádzajúceho prevedenia Honda nepovažovala za nutné výkon motora ďalej zvyšovať. Nový Type-R je preto opäť poháňaný atmosférickým motorom DOHC i-VTEC so zdvihovým objemom 2 litre, ktorý disponuje podobným výkonom, ale ďalej zdokonalený (nový vyvažovací hriadeľ a elektronicky ovládaná škrtiaca klapka) na dosiahnutie lepšej odozvy. Maximálny výkon 201k je teraz dosahovaný pri 8 000 ot./min. (predtým 200 k pri 7 400 ot./min.).

Jazdné výkony budú prakticky zhodné s predchádzajúcim modelom Civic Type-R (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximálna rýchlosť 235 km/h). Nový model je vďaka zdokonalenému motoru celkovo pružnejší a má omnoho lepšiu aerodynamiku. Mierny nárast pohotovostnej hmotnosti bol kompenzovaný o niečo ľahším sprevodovaním.

Kľúčovou súčasťou konštrukcie motora naďalej zostáva systém premenlivého časovania ventilov VTEC a technológia variabilného vačkového hriadeľa sánia (VTC). Dynamika a vysokootáčkový charakter motora zostali zachované, avšak k prepnutiu na vyšší zdvih s dlhším časovaním ventilov teraz dochádza pri nižších otáčkach 5 200 ot./min., odkiaľ môže motor pokračovať až k červenému poľu na hranicu 8 000 ot./min. Vpravo od digitálneho tachometra je umiestnený nový ukazovateľ i-VTEC, ktorý sa pri dosiahnutí tejto hodnoty otáčok rozsvieti.

Základom všetkých trojdverových verzií sa stal podvozok päťdverového prevedenia modelu Civic, ktorý získal rad ocenení za svoju stabilitu a jazdné vlastnosti a predstavuje tak ideálnu platformu pre vysoko výkonné prevedenie. Pri modeli Civic Type-S bolo zavesenie kolies vyladené s ohľadom na ostrejšiu jazdnú dynamiku a na športovejšie výkony. Verzia Type-R posúva tieto úpravy na ešte vyššiu úroveň. Podobne ako u Type-S je rozchod zadných kolies v porovnaní s päťdverovým modelom o 20 mm širší, avšak nastavenie tlmičov a pružín je pri Type-R unikátne.

Nutnú priľnavosť k ceste zaisťujú pneumatiky rozmeru 225/40 ZR18, torzná tuhosť karosérie bola zdokonalená znížením svetlej výšky o 15 mm. Umiestnenie palivovej nádrže uprostred pod vozidlom znižuje ťažisko a moment zotrvačnosti karosérie. Tuhšie riadenie so strmším prevodom a robustnejšie upevnenie skrine riadenia spoločne poskytujú vynikajúcu odozvu na každý pohyb volantu.

Už päťdverový model Civic ponúka jednu z najtuhších konštrukcií karosérie v C-segmente. Karoséria verzie Type-R bola ďalej vystužená, pretože jej vlastnosti hrajú kľúčovú úlohu pri zaistení vysoké citlivosti a dynamiky podvozku. Zosilené boli najmä podlahový priečnik umiestnený bezprostredne za palivovou nádržou a okolie horných úchytov zavesenia kolies prednej nápravy, pričom spevnený bol aj znížený priečnik bezprostredne pred motorovým priestorom. Celkovým výsledkom je podvozok, ktorý v porovnaní s predchádzajúcim modelom ponúka predvídateľnejšie jazdné vlastnosti a úroveň citlivosti a stability, ktorý patrí medzi najlepšie v danej triede. Nastavenie tlmičov pritom poskytuje lepší jazdný komfort, ktorý zodpovedá ostatným vylepšeniam použitým v novom
Civicu Type-R.

Výrazný styling nového Type-R je nepochybne veľmi asertívny. Agresívne vyzerajúca karoséria je vybavená celým radom plne integrovaných aerodynamických súčastí, ktoré sú spolu s o 15 mm zníženým podvozkom (v porovnaní s päťdverovou verziou a s verziou Type-S) a so štandardne ponúkanými sedemlúčovými 18-palcovými kolesami z ľahkých zliatin jasným dôkazom potenciálu, ktorý v sebe toto vozidlo ukrýva. V nižšom prednom spojleri s väčším nasávacím otvorom sú umiestnené trojuholníkové hmlovky, ktorých tvar korešponduje s veľkými koncovkami výfuku. Na dverách batožinového priestoru je umiestnený výrazný spojler, lakovaný vo farbe karosérie, ktorý zvyšuje prítlačnú silu a súčastne rozdeľuje sklo dverí na dve časti, čím zaniká vyvýšený sklenený profil charakteristický pre päťdverovú verziu a pre model Type-S.

Ostatné identifikačné prvky sú zámerne diskrétne: logo Type-R je umiestnené na predných brzdových strmeňoch a priehľadný panel na prednej maske použitý v Civic Type-S, bol nahradený mriežkou tvaru včelieho plástu a centrálne umiestneným červeným logom „H“.

Keď prekročíte prahové lišty z nerezovej ocele s logom „Type R“ a usadíte sa v kabíne, bude vám jasné, že toto vozidlo bolo vyrobené pre potešenie z jazdy. Vodič aj spolujazdec sú pevne podopieraní sedadlami s prvotriednym bočným vedením, ktoré sú na operadlách čalúnené čiernou Alcantarou s červenými švami, zatiaľ čo sedáky a zadná strana operadiel sú potiahnuté červenou tkaninou. Rovnaká farebná kombinácia bola použitá aj na výrazných zadných sedadlách. Veľmi praktický a mimoriadne atraktívny dvojúrovňový koncept prístrojového panelu, známy z ostatných modelov radu Civic, bol prirodzene zachovaný aj pri Type-R, sú tu však červeno podsvietené ciferníky prístrojov, lemované kovovými obručami na oboch stranách displeja. Vodič má v rukách volant potiahnutý čiernou perforovanou kožou s červenými švami a s centrálne umiestneným logom „H“, zatiaľ čo hlavica radiacej páky v hliníkovom prevedení je lemovaná čiernou manžetou s červenými švami.

Navyše, ako výrazný detail zvyšujúci exkluzivitu je tesne pred radiacou pákou umiestnená platnička, do ktorej je vygravírované unikátne sériové číslo vozidla.

Pre zákazníkov požadujúcich vysoký komfort a bohatú výbavu bude k dispozícii plne vybavená verzia. Medzi prvky výbavy patria napríklad okenné airbagy, tempomat, hmlovky, snímače na automatickú aktiváciu svetiel a stieračov alebo dvojzónová klimatizácia. Najmodernejší navigačný systém s hlasovým ovládaním a s možnosťou príjmu dopravných informácií prostredníctvom technológie RDS, je v ponuke ako voliteľná výbava.

Logickým vyústením filozofie Type-R bude výroba odľahčenej verzie modelu Civic Type-R. Odstránením položiek ako sú audiosystém, kryt batožinového priestoru alebo spodný kryt motora a znížením množstva zvukovej izolácie bola hmotnosť znížená o 40 kg.

Civic Type-R bude homologizovaný FIA pre skupinu N, pre skupinu A, a následne pre pripravovanú skupinu R.

Verzie Type-R a Type-S budú spoločne s päťdverovým modelom exkluzívne vyrábané v britskom výrobnom závode vo Swindne.

Zdroj: Honda Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HONDA/