Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Mitsubishi na Autosalóne v Nitre 2006 s niekoľkými novinkami
14. september 2006 @ 08:10:16 CEST, poslal j.čík

MITSUBISHI Spoločnosť M Motors SK, ktorá je súčasťou skupiny Auto Palace Group, ako importér vozidiel Mitsubishi na Slovensku onedlho zavŕši dva roky svojho pôsobenia na slovenskom automobilovom trhu. Autosalón v Nitre je preto viac než len príležitosťou predstaviť novinky z dielne Mitsubishi.

Hneď prvý rok pod novou importérskou vlajkou priniesol značke Mitsubishi významný nárast o vyše 90% (353 predaných vozidiel oproti 185 vozidlám predaným v roku 2004). Rok 2006 sa z pohľadu predajov vyvýja rovnako úspešne, keď vďaka 275 (registrovaným) predaným vozidlám za prvých sedem mesiacov zaznamenal importér nárast predaja až o 77% (oproti 155 vozidlám predaným za to isté obdobie roku 2005). Ambiciózny plán predaja vozidiel značky Mitsubishi na Slovensku na rok 2006 pritom predstavuje 600 ks.

Rozvoj dílerskej siete a skvalitňovanie popredajných služieb je jednou z priorít nového importéra. K dnešnému dňu sa o spokojnosť zákazníkov stará 9 autorizovaných predajných a servisných miest, ktoré už dnes pokrývajú územie takmer celého Slovenska. V priebehu nasledujúcich 12-tich mesiacov pribudnú ďalšie 4 predajno-servisné centrá, čím Mitsubishi bude svojim zákazníkom na dosah v každom regióne. Najväčšie a najmodernejšie centrum sa momentálne buduje v Bratislave, ktoré má byť dokončené v marci budúceho roku.

Nová L200
Úspešná sága rodu pick-upov Mitsubishi začala pred šesťdesiatimi rokmi. DNA novej, už štvrtej generácie, L200 pochádza z legendárnych dakarských špeciálov. Táto novinka sa radí do kategórie vozidiel S.U.T. (Sports Utility Truck), pričom svojim pasažierom ponúka komfort osobného vozidla pri zachovaní schopnosti prejsť aj tým najnáročnejším terénom. Celosvetovo známa a osvedčená technológia Mitsubishi 4WD z neho robí spoľahlivého spoločníka nielen pri práci, ale aj vo voľnom čase.
Preteky Rallye Dakar sú najnáročnejšie zo všetkých cross-country rallye. V priebehu svojej histórie si súťažný tím Mitsubishi pripísal už jedenásť víťazstiev. Unikátny systém stáleho pohonu štyroch kolies, ktorý sa osvedčil v tejto rallye, je teraz po prvý raz použitý aj na novej L200, vďaka čomu sa stáva jediným pick-upom vo svojej triede, ktorý sa môže pochváliť systémom 4WD Super Select II. Tento umožňuje jazdu s pohonom štyroch kolies na akomkoľvek povrchu vrátane suchého asfaltu, navyše pritom obsahuje bezpečnostný systém aktívnej kontroly stability a riadenia trakcie M-ASTC.
Nová L200 sa okrem vylepšenej rámovej konštrukcie kombinovanej s nezávislým zavesením predných kolies a tuhou zadnou nápravou môže pýšiť aj najmenším polomerom otáčania v triede 5,9m. S celkovou dĺžkou 5 metrov tak nová L200 vyniká, vo svojej triede jedinečnými, manévrovacími schopnosťami. Okrem úplne nového dizajnu (predná maska so znakom troch diamantov vsadeným v „hore Fuji“) prináša nová L200 aj nový motor 2.5l turbo-diesel so vstrekovaním common-rail so zvýšeným výkonom 136k (100 kW) a krútiacim momentom 314 Nm pri 2000 ot./min. Poskytuje nielen dostatočnú silu pre efektívny pohon, ale aj priaznivú spotrebu, ktorá je základným predpokladom ekonomickej prevádzky tohto vozidla.
Nová L200 navyše disponuje priaznivým pomerom výkonu a hmotnosti ako aj mimoriadne veľkým vnútorným priestorom kabíny. Okrem verzie Double Cab sa na Slovensko bude dovážať aj verzia Club Cab v 2 úrovniach výbavy Invite a Intense.
Štandardná výbava zahŕňa aktívne prvky bezpečnosti ako ABS a EBD alebo pasívne prvky v podobe airbagu vodiča a spolujazdca. Podvozok s rebrinovým rámom bol navrhnutý úplne nanovo v súlade s programom vývoja zvýšenej nárazovej bezpečnosti RISE a zaisťuje tak lepšiu tuhosť karosérie. Predné deformačné zóny pohlcujú energiu zrážky, zatiaľ čo výstuhy udržiavajú hlavnú konštrukciu a chránia cestujúcich pred akýmkoľvek priamym nárazom.

Colt Coupé-Cabriolet
Dva roky po uvedení modelu Mitsubishi Colt v 5-dverovej karosérii a rok po predstavení jeho 3-dverovej verzie pribudla do rodiny modelu Colt úplne nová verzia z dielne talianskeho dizajnéra Pininfarina – Mitsubishi Colt CZC, alebo Coupé-Cabriolet.
Designovaný a vyvinutý v úzkej spolupráci MMC, Mitsubishi Design Europe a Pininfarina S.p.A., Colt CZC 2006 je odrazom vôbec prvého show car z dielne Mitsubishi Motors, ktorým bol Colt 600 coupé-cabriolet odhalený už v roku 1962 počas Autosalónu v Tokiu.
Colt CZC zdieľa so všetkými ostatnými verziami modelu Colt najdlhší rázvor 2.50m vo svojej triede, takže popri dostatočnej dĺžke interiéru s usporiadaním miest na sedenie 2+2, sa zároveň dokázala využiť konštrukcia pevnej sťahovacej strechy.
Vďaka spevnenej karosérii, ktorá vyvažuje absenciu štandardnej strechy, ale aj vďaka motoru MIVEC turbo s objemom 1.5 litra, výkonom 150k (identický s modelom Colt CZT), maximálnou rýchlosťou 210 km/h, zrýchlením z 0-100 km/h za 8,0 sek. a vyladeným podvozkom dosahuje Colt CZC vynikajúce jazdné vlastnosti, o ktorých čo to prezrádza už jeho dizajn. Tento motor je najvýkonnejším motorom ponúkaným v segmente malých vozidiel v kategórii coupé-cabriolet (t.j.: pri vozidlách so sťahovacou pevnou strechou). Na Slovensku bude Colt CZC v ponuke s motorom 1.5i a výkonom 109 k.
Mitsubishi Colt CZC sa vďaka svojej pevnej skladacej streche premení v priebehu 22 sekúnd zo športového kupé na elegantný kabriolet. Kvalitné látkové čalúnenie a hodnotné plasty ľahko odolávajú slnku či nepriazni počasia. Luxusné prvky výbavy ako napríklad kožou obšitý trojramenný volant a hlavica riadiacej páky, audio systém s CD prehrávačom alebo elektricky ovládané okná sú zárukou toho pravého pôžitku z jazdy.
Mitsubishi kladie na bezpečnosť svojich vozidiel veľký dôraz, preto sú už v štandardnej výbave Coltu CZC k dispozícii štyri airbagy, vrátane bočných, ktoré chránia vodiča a spolujazdca vpredu proti bočným nárazom. Aktívna bezpečnosť je taktiež na tej najvyššej úrovni a Colt CZC je štandardne vybavený systémom ABS (protiblokovací brzdový systém) a EBD (elektronické rozdelenie brzdnej sily), ako aj už spomínaným systémom M-ASTC.

Lancer EVO IX
V roku 1973, kedy Mitsubishi Lancer zvíťazil v Austrálii vo svojej prvej rallye, si zrejme len málokto vedel predstaviť, aká skvelá budúcnosť tento model čaká. Odvtedy Lancer získal veľa víťazných vavrínov. Spoločnosť Mitsubishi Motors neustále pracuje na vývoji súťažných vozidiel Lancer.
Spoločnosť Mitsubishi Motors priebežne prenáša všetky svoje poznatky a skúsenosti zo súťaží aj na vozidlá bežnej produkcie. Jedným z nich je aj Lancer EVO IX v "civilnej" verzii.
O pohon vozidla sa stará zážihový motor 2,0 litra s turbom, ktoré umožní vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. za úctyhodných 5,7sek. a poskytne maximálnu rýchlosť až 250 km/hod. Pod kapotou vozidla je totiž spútaných 280 koní.
O zvýšený tep jazdca, ktorý osedlá tohto nespútaného dravca, sa okrem množstva koní pod kapotou starajú športové sedačky RECARO, volant MOMO, či združené prístroje, ktoré nemajú ďaleko od kokpitu pretekárskeho vozidla. Pocit pri naštartovaní vozidla sa nedá popísať, to treba zažiť!
Motor, prevodovka aj systém pohonu všetkých kolies sú odvodené od súťažného špeciálu WRC. Aktívny centrálny diferenciál ACD umožňuje vodičovi, aby podľa povrchu vozovky operatívne nastavil jeden z troch režimov - asfalt, štrk alebo sneh.
K mimoriadnym jazdným vlastnostiam prispieva aj systém aktívneho riadenia bočnej stability AYC, ktorý umožňuje až o 10% rýchlejší prejazd zatáčkou. Stranou nemôžu zostať ani mohutné a vysoko účinné brzdy Brembo. Výsledkom použitia tejto špičkovej techniky je skvelé ovládanie a absolútna kontrola nad vozidlom v každom okamihu.
Prelom rokov 2006 – 2007 prinesie ďalšie novinky z konštrukčnej a dizajnérskej dielne Mitsubishi. Priaznivci Off Roadu a SUV sa už teraz môžu tešiť na ozajstné lahôdky jedného z najstarších japonských automobilových konštruktérov.

Zdroj: M Motor SK, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MITSUBISHI/