Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: HONDA oznamuje príchod úplne nového modelu CR-V
05. september 2006 @ 13:41:48 CEST, poslal m.solárik

HONDA Spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. dnes predstavila úplne novú, tretiu generáciu modelu CR-V, ktorého predchodcu sa za posledných 11 rokov po celom svete predalo takmer 2,5 milióna kusov. Najnovšie CR-V stále ponúka praktickosť SUV, avšak jazdnou dynamikou a vzhľadom pripomína skôr osobné vozidlo.

Táto zmena je zrejmá taktiež v komfortnejšom a luxusnejšom interiéri, ktorý odzrkadľuje rastúce požiadavky zákazníkov na kvalitu a úroveň produktov v segmente kompaktných SUV.

Veľkorysá výbava je doplnená najmodernejšími technológiami, vrátane dvoch systémov, ktoré sú v danom segmente úplne unikátne: adaptívneho tempomatu (ACC) riadeného radarom, ktorý dokáže udržiavať nastavenú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla, a systému na zmiernenie následkov kolízie (CMBS), ktorý v prípade zmenšenia vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla pod prijateľnú úroveň, rôznymi spôsobmi upozorní vodiča na hroziace nebezpečenstvo. Pokiaľ sa situácia stane kritickou, systém začne silno brzdiť a pritiahne predné bezpečnostné pásy. Oba tieto systémy sú voliteľné a ich dostupnosť závisí od úrovne výbavy. Športový styling je charakterizovaný posunutím kabíny smerom dopredu a skoseným profilom bočných okien pripomínajúcich kupé, ktorý je odrazom zlepšenej dynamiky vozidla. Taktiež predok vozidla je odvážnejší s výraznou kapotou, charakteristickou dvojitou mriežkou chladiča ohraničenou projektorovými svetlometmi a s väčším nárazníkom. Príslušnosť modelu CR-V ku kategórii SUV zdôrazňujú nižšie, svalnaté proporcie, široký rozchod kolies a štandardne ponúkané 17-palcové kolesá. Najvýraznejším prvkom na zadnej časti je zaoblené sklo veka batožinového priestoru, ktoré sa otvára smerom dohora, a zaujímavo tvarovaný spodný ochranný kryt nárazníka. Rezerva je teraz umiestnená pod podlahou batožinového priestoru.

Dlhý zoznam štandardne ponúkaných prvkov pasívnej bezpečnosti zahŕňa predné airbagy s dvojstupňovým plnením, bočné airbagy na predných sedadlách, okenné airbagy po celej dĺžke vozidla a upozornenie na nezapnutý bezpečnostný pás pre všetky sedadlá. Pri väčšine úrovní výbavy sú v ponuke taktiež aktívne opierky hlavy na predných sedadlách.

Nové CR-V je vybavené pomocným systémom pre jazdu s prívesom (Trailer Stability Assist – TSA), ktorý spolu so stabilizačným systémom VSA pri jazde s prívesom neustále monitoruje a koriguje úroveň bezpečnosti. Hmotnosť prívesu pri benzínovej verzii s manuálnou prevodovkou vzrástla z 1500 na 1600 kg a pri dieselovým motorom poháňanom CR-V vzrástla hmotnosť ťahaného prívesu z 1500 na 2000 kg.

Prvýkrát sú pri modeli CR-V k dispozícii aj aktívne predné svetlomety (AFS), ktoré zaisťujú lepšie osvetlenie cesty pred vozidlom vďaka natáčajúcim sa stretávacím svetlám, ktoré sa natáčajú v smere jazdy.

Rovnako ako všetky ostatné moderné vozidlá Honda, aj CR-V je vybavené konštrukciou karosérie Advanced Compatibility Engineering (ACE), ktorá je zárukou vynikajúcej bezpečnosti v prípade nárazu. Polygonálna konštrukcia prednej časti prispieva k zníženiu následkov zrážky s menším vozidlom, zatiaľ čo horné a spodné cesty pohlcovania energie optimalizujú prenos energie karosériou. 58 percent škrupinovej karosérie je teraz vyrobené z vysokopevnostnej ocele. Honda očakáva, že vozidlo v testoch Euro NCAP získa 5 hviezdičiek za ochranu posádky, 4 hviezdičky za ochranu detí a 3 hviezdičky za ochranu chodcov.

Priestor v interiéri si zachoval svoju veľkorysosť a jeho rozmery sú v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V v podstate rovnaké, pričom priestor pre batožinu sa smerom dozadu výrazne zväčšil vďaka miestu uvoľnenému presunutím rezervy zo zadných dverí pod vozidlo. Cestujúci si môžu aj naďalej vychutnávať vyvýšenu polohu sedenia a vylepšený prístup do vozidla vďaka nižším prahom a väčším dverám, ktoré sa otvárajú pod väčším uhlom.

Nový, luxusnejší interiér je vybavený kovovým obložením palubnej dosky a panelov dverí, ktoré je v kontraste s mäkko textúrovaným čiernym čalúnením. Predné sedadlá sú väčšie a komfortnejšie, stĺpik riadenia je nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne. Radiaca páka bola premiestnená do spodnej časti stredovej konzoly, takže je teraz bližšie k volantu a uvoľnil sa tak priestor na podlahe.

Príplatkové doplnky (v závislosti na úrovni výbavy) ako sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné v ôsmych smeroch, kožené čalúnenie, 18-palcové kolesá z ľahkých zliatin, predné a zadné parkovacie senzory a cúvacia kamera radia model CR-V do hornej časti segmentu.

Podobne ako model Civic, aj CR-V ponúka voliteľnú panoramatickú sklenenú strechu, siahajúcu od predného skla až za zadné sedadlá, ktorá výrazne zvyšuje svetlosť a vzdušnosť kabíny. Na prianie je možné zatiahnuť dve elektricky ovládané clony, ktoré sú vyrobené z rovnakého materiálu ako obloženie stropu.

Zadné sedadlá – sedák delený v pomere 60:40 a operadlo delené v pomere 40:20:40 – je možné posúvať a podľa potreby tak zväčšiť miesto pre nohy alebo priestor pre batožinu. Operadlá zadných sedadiel majú pre väčší komfort nastaviteľný uhol sklonu a stredová časť sa dá sklopiť smerom dopredu, čím vznikne priestor na prepravu dlhších predmetov a zostanú zachované dve miesta na sedenie. Posunutím sedadiel úplne dopredu a narovnaním operadiel vznikne rozmerný batožinový priestor, do ktorého sa zmestia dva horské bicykle bez nutnosti rozloženia.

Vyššia flexibilita je dosiahnutá vďaka novému dvojúrovňovému usporiadaniu batožinového priestoru, ktorý je veľkou policou umiestnenou 330 mm nad jeho dnom, rozdelený na dve časti. Táto výška je dostatočná k tomu, aby bolo pod policu možné uložiť skladací detský kočík. Batožina tak môže byť rozdelená, pričom aj tá dole je jednoducho prístupná. Celá polica je z dôvodu jednoduchšieho použitia sklopná. Pokiaľ sa nepoužíva, je možné ju z vozidla odstrániť alebo pohodlne uložiť vo výklenku v podlahe batožinového priestoru.

O pohon vozidla sa stará 2-litrový benzínový motor alebo dieselový motor zdvihového objemu 2,2 litra. Moderný 2,2-litrový dieselový motor i-CTDi s výkonom 140 k bol bez zmien prevzatý z predchádzajúceho modelu; karosárske prvky zlepšujúce aerodynamiku nového CR-V o 12 percent, robia tento motor ešte úspornejší.

Benzínový motor je úplne nová jednotka, vychádzajúca z 1,8-litrového motora SOHC i-VTEC z rady Civic, ktorá využíva najmodernejšie technológie VTEC a technológie na znižovanie trenia; tento motor však prichádza s ďalšou inováciou: oneskoreným zatváraním sacích ventilov v kombinácii so široko otvorenou škrtiacou klapkou pri kľudnej jazde, čím sa znižujú tlakové straty a klesá spotreba paliva.

Vozidlá s benzínovým motorom sú vybavené úplne novými prevodovkami: šesťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou automatickou.

Benzínový motor disponuje výkonom 110 kW/150 k pri mierne nižších otáčkach (6 200 ot./min.) a krútiacim momentom 190 Nm pri 4 200 ot./min. Jeho vyššia účinnosť spolu s vylepšenou aerodynamikou karosérie a novými prevodovkami sa spoločne podieľajú na dosiahnutí vynikajúcej spotreby paliva. Zlepšila sa aj jazdná dynamika, keď doba potrebná na zrýchlenie z 0 na 100 km/h poklesla z 10,8 na 10,2 sekundy (s manuálnou prevodovkou) a z 13,1 na 12,2 sekundy (s automatickou prevodovkou).

Systém pohonu všetkých kolies Real Time 4WD zahŕňa tichý a z hľadiska spotreby paliva úsporný systém s dvomi čerpadlami a jednosmerným vačkovým zariadením, ktoré významne zlepšuje rozpoznanie preklzu predných kolies – to všetko v ľahkom a kompaktnom prevedení. Systém bleskovo prenáša výkon – až o 20% viac krútiaceho momentu v porovnaní so súčasným modelom – na zadné kolesá a výrazne tak zlepšuje stabilitu pri rozjazde a pri prejazde zákrutou na zasnežených vozovkách alebo za iných náročných podmienok.

Jazdné vlastnosti nového CR-V sa svojím charakterom teraz viac približujú osobnému vozidlu. Medzi hlavné zmeny patrí zníženie ťažiska o 35 mm, rozšírenie rozchodu kolies o 30 mm a väčšie 17-palcové kolesá. Výrazné úpravy boli prevedené aj na riadení a geometrii zavesenia kolies. Výsledkom týchto zmien je pocit lepšej kontroly nad vozidlom, lepšia smerová stabilita a dynamika.

Nová Honda CR-V sa vo svetovej premiére prvýkrát predstaví na autosalóne v Paríži koncom septembra a začiatok predaja je plánovaný na január 2007.

Zdroj: Honda Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HONDA/