Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Nový Mercedes-Benz Vario
23. máj 2006 @ 07:39:13 CEST, poslal j.cvopa

MERCEDES Nová generácia Mercedes-Benz Vario premáva po novom už s vyššou technickou hodnotou a bohatšou výbavou. V stredobode ďalšieho vývoja tohto robustného a všestranného veľkotransportéra o celkovej hmotnosti 6,0 až 7,5 tony, stoja nové prevodovky a taktiež motory spĺňajúce emisné limity Euro 4.

Úpravami prešiel aj modernizovaný interiér kabíny vodiča a tiež nové vyklápacie plošiny.

BlueTec spĺňa Euro 4: čistejšie emisie, znížená spotreba
BlueTec motory s technológiou SCR (selektívnej katalytickej redukcie) sa vyznačujú nízkymi emisiami, ktoré spĺňajú limity Euro 4. Odteraz sú k dispozícii aj v modeloch Mercedes-Benz Vario. Agregáty s touto technológiou predstavil Mercedes-Benz po prvý raz na výstave úžitkových vozidiel IAA. Úspešnú premiéru zažili najprv v ťažkých nákladných vozidlách modelového radu Actros a následne vo všetkých ťažkých a stredných úžitkových vozidlách.

Spaľovanie bez zbytočných častíc, zredukovaná spotreba
Dôležitou súčasťou technológie BlueTec a jej vysokej hospodárnosti je dôsledné zdokonaľovanie dieselových motorov značky Mercedes-Benz. V popredí pritom stojí neprestajné znižovanie surových emisií. Vývoj je zameraný taktiež na také spaľovanie, ktoré by produkovalo čo najmenej častíc pri zachovanej nízkej spotrebe v porovnaní s inými technológiami. Spoľahlivosť a trvácnosť naďalej zostávajú na vysokej úrovni.

Inovatívna a hospodárna technika
zvacsiNová technológia dieselových motorov BlueTec koncernu DaimlerChrysler je založená na prepracovaných motoroch a úprave výfukových plynov. Vysoko efektívne spaľovanie sa pritom postará o nízky stupeň emisií, ktoré z hľadiska podielu sadzí a jemného prachu zodpovedajú už prefiltrovaným výfukovým plynom. Ďalší filter pevných častíc už preto nie je potrebný. Oxidy dusíka sa vďaka integrovanej úprave emisií technológiou SCR pridaním redukčného roztoku AdBlue, zmenia v katalyzátore na neškodný dusík a vodnú paru. Pridávanie AdBlue riadi elektronika motora, ktorá ho z osobitnej nádržky v potrebnom množstve vstrekuje do horúcich výfukových plynov, pričom dochádza k hydrolýze na amoniak. Ten následne katalyzuje želanú chemickú reakciu. Takýto postup sa preukázal ako ten správny aj do budúcnosti, pretože popri splnení limitov normy Euro 4, umožní zvládnuť i limitné hodnoty Euro 5, platné od roku 2008/2009.

Zásobovanie AdBlue už zabezpečené
Infraštruktúra zásobovania čerpacích staníc aditívom AdBlue sa v súčasnosti v celej Európe nachádza vo výstavbe. Podarilo sa zabezpečiť dodávanie AdBlue prostredníctvom nástrojov chemického priemyslu a tiež priemyslu spracovania minerálnych olejov. Zásobovanie cez čerpacie stanice alebo dopĺňacie AdBlue stanice už prebieha bez problémov. AdBlue sa čerpá do druhého napĺňacieho hrdla, ktoré je umiestnené bezprostredne vedľa hrdla palivovej nádrže. Počas čerpania nafty sa dá zároveň z druhej tankovacej pištole čerpať i AdBlue, a to priamo do nádrže SCR. Takéto čerpanie nezaberá žiaden čas navyše. Spotreba aditíva sa v nových Euro 4 motoroch s dieselovou technológiou AdBlue pohybuje na úrovni asi 4% spotreby nafty. Nádržka s AdBlue je ľahko prístupná, umiestnená pod kapotou. Nádržku s objemom 18 litrov stačí doplniť približne pri každom treťom tankovaní nafty. Zásobovanie AdBlue je už zabezpečené. Dá sa načerpať už na vyše 1 500 staniciach po celej Európe (www.findadblue.com).

Systém SCR funguje nasledovne: Do prúdu výfukových plynov v motore sa vstrekne vodný roztok močoviny (obchodný názov AdBlue). V oxidačnom katalyzátore sa ďalej oxidy dusíka rozložia na neškodné súčasti vzduchu – vodnú paru a dusík. Želaný vedľajší účinok: motory sa vďaka SCR dajú optimalizovať na ešte efektívnejšie spaľovanie, ktoré výrazne znižuje spotrebu paliva. V rovnakom tempe zreteľne klesajú aj emisie pevných častíc. BlueTec motory nielenže spĺňajú normu Euro 4, platnú od októbra 2006, ale zároveň pracujú hospodárnejšie než kedykoľvek predtým. Mercedes-Benz však na SCR techniku nevsadil iba v stredných a ťažkých úžitkových vozidlách. Prezentácia triedy S, vybavenej čistením výfukových plynov systémom SCR, rovnako podčiarkuje výnimočný potenciál tohto postupu.

Silné a úsporné motory
Vario i naďalej poháňajú silné a elastické štvorvalcové turbodiesele modelového radu OM 904 LA. Moderné agregáty s obsahom 4,25 litra disponujú elektronickým riadením celého motora, tromi ventilmi na valec a vstrekovacou technikou typu pumpa-vedenie-tryska s osobitnými zásuvnými pumpami na každý valec. Nové hodnoty výkonu a maximálny krútiaci moment generácie Vario BlueTec znejú:
• 95 kW (129 k) pri 2200 ot/min, 500 Nm pri 1200-1600 ot/min,
• 115 kW (156 k) pri 2200 ot/min, 610 Nm pri 1200-1600 ot/min,
• 130 kW (177 k) pri 2200 ot/min, 675 Nm pri 1200-1600 ot/min.

Viac prevodových stupňov pre manuálne i automatické prevodovky
Novinkami oplýva aj technika Varia zodpovedná za prenos sily. Ak sa doteraz dva nižšie výkonové stupne sériovo spájali s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami, tak odteraz dostanú všetky Variá sériovo prevodovku šesťstupňovú. Extra dávku pohodlia sľubuje na želanie dostupná päťstupňová meničová automatika (doposiaľ len so štyrmi prevodmi). K dispozícii je už pre všetky výkonové triedy. Obe nové prevodovky Varia prinášajú vďaka novému rozdeleniu prevodov ráznejší prejav i lepšiu hospodárnosť.

Nové farby a látky v kabíne vodiča
zvacsiKabína Varia novej generácie dostala ešte atraktívnejší dizajn. Už pri nastupovaní padne do oka nové, elegantné čalúnenie dverí s integrovaným úložným priestorom a taktiež zmenené kryty blatníkov. Nemenej nápadná je i nová prístrojová doska v dvojfarebnom, čierno-sivom prevedení. Nové je taktiež vnútorné čalúnenie, ako aj strešné okno a poťahové tkaniny.

V nezmenenej miere presviedčajú známe výhody Varia značky Mercedes-Benz i naďalej: je mimoriadne robustný a zaťažiteľný, disponuje vysokou úžitkovou hmotnosťou a prichádza v početných prevedeniach, ku ktorým patria napríklad skriňové vozidlo, podvozok s kabínou, pick-up, vyklápač, alebo dvojkabína. V neposlednom rade sa Vario pýši aj svojou priestrannou a mimoriadne funkčne vybavenou kabínou.

Zdroj: www.mercedes-benz.sk


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MERCEDES/