Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nový Opel Antara v sériovej podobe už tento rok
12. máj 2006 @ 13:18:30 CEST, poslal j.čík

OPEL Po nadšenom prijatí konceptu Antara GTC na autosalóne IAA 2005 vo Frankfurte nad Mohanom, uvedie automobilka Opel tento rok na trh produkčnú päťdverovú verziu tohoto crossoveru.

„S novým modelom Antara vstupujeme do jedného z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich segmentov európskeho automobilového trhu. Ide o technicky vysoko sofistikovaný automobil so samonosnou karosériou, ktorý dokonale kombinuje dynamický design s premysleným pohonom všetkých kolies. Antara vyniká maximálnou funkčnosťou, je to model pripravený presne na mieru stále väčšej skupine náročných zákazníkov,“ hovorí Hans Demant, generálny riaditeľ automobilky Opel.

Európsky trhový segment modelov SUV a crossoverov sa od roku 1998 zdvojnásobil - jeho podiel vzrástol z 3 na 6 %. Odborné marketingové analýzy predpokladajú, že tento segment trhu bude aj naďalej posilňovať svoje pozície.

„Keď sme minulý rok v septembri predstavili na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom koncept Antara GTC, stala sa z neho okamžite najväčšia hviezda výstavy,“ hovorí Alain Visser, výkonný riaditeľ spoločnosti Adam Opel GmbH zodpovedný za európsky marketing. „A teraz je pripravená produkčná verzia! Tento automobil zhmotňuje naše ambície na rastúcom trhu crossoverov. Produkčný model preberá dynamický styling trojdverového konceptu Antara GTC a transformuje ho do svojej elegantnej päťdverovej karosérie s päťsedadlovým, mimoriadne flexibilným interiérom.“

Prvou príležitosťou k posúdeniu nového produkčného modelu Antara bolo otvorenie Európskeho designerského centra GM v Rüsselsheime.
Nový Opel Antara sa verejnosti oficiálne predstaví ako svetová premiéra jesenného autosalónu v Paríži (30. 9. až 15. 10.2006).

Špecifický charakter modelu Opel Antara je zvýraznený mnohými designovými detailami - spodná časť pôsobí veľmi robustne, dokonale zladené karosárske panely a výrazné línie dodávajú novému modelu športový a zároveň elegantný image. Návrhárom sa podarilo vytvoriť mnohotvárny automobil, ktorý je dostatočne dynamický a pritom ponúka vysoký cestovný komfort aj pri najdlhších jazdách. Precízne štylizované detaily, ako napr. charakteristický V-prelis v kapote motora, alebo maska chladiča s masívnym priečnym chromovaným rebrom s veľkým logom automobilky Opel zvýrazňujú vysokú kvalitu nového modelu a okamžite ho identifikujú ako osobitého príslušníka modelovej škály značky Opel.

K charakteristickým rysom nového modelu patria najmä vysoká svetlá výška, veľké kolesá a robustné ochranné prvky karosérie kompaktných rozmerov (dĺžka x šírka x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m). Opel Antara nemá väčšie pôdorysné rozmery ako moderný osobný automobil strednej triedy, ale vo svojom interiéri ponúka dostatok priestoru. Vnútorný priestor Antary pripomína svojim poňatím a spracovaním elegantný sedan vyššej kategórie, na dynamický charakter moderného SUV modelu upozorňujú anatomicky tvarované sedadlá.

Ako je u modelov značky Opel obvyklé, všetky ovládače, prístroje a spínače sú umiestené podľa optimálneho ergonomického konceptu. Prístrojový panel s veľkými, dobre čitateľnými prístrojmi a stredová konzola s centrálnym informačným displejom jasne naznačujú, že stredobodom záujmu návrhárov interiéru bol najmä vodič. Palubný audiosystém je podobný ostatným modelom Opel, nechýba DVD navigačný prístroj a možnosť prepojenia s mobilným telefónom prostredníctvom technológie Bluetooth.

Po uvedení na trh budú pre Antaru pripravené tri naprieč uložené motory, vo všetkých prípadoch ide o agregáty so štvorventilovou technikou rozvodu. Na samom vrchole ponuky motorov stojí zážihový vidlicový šesťvalec, technicky veľmi blízky šesťvalcovému motoru modelov Vectra a Signum. Motor V6 modelu Antara s objemom 3,2 l (165 kW/224 k) je prepojený s automatickou prevodovkou s funkciou ActiveSelect.

Marketingoví odborníci automobilky Opel predpokladajú, že najväčší záujem bude o modely poháňané dvojlitrovým turbodieselem „common-rail“ s výkonom 110 kW/150 k. Tento motor je štandardne prepojený s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, alternatívou je aj rovnaká automatická prevodovka, ako v prípade motora 3.2 V6.

Základnou pohonnou jednotkou radu Antara bude zážihový štvorvalec s dvojicou vačkových hriadeľov a vyvažovacím hriadeľom, ktorý z objemu 2,4 l ponúka výkon 104 kW/141 k.

„Inteligentný“ systém aktívneho pohonu všetkých kolies modelu Antara kombinuje výhody koncepcie s poháňanými kolesami prednej nápravy, teda najmä smerovú stabilitu pri akcelerácii a výbornú jazdnú dynamiku, s výhodami, ktoré prináša stály pohon všetkých štyroch kolies. Do pohonného systému je zaradený elektronicky riadený elektro-hydraulický diferenciál, ktorý v každej situácii garantuje optimálne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesá prednej a zadnej nápravy. Systém pohonu je perfektne koordinovaný s protiblokovacím systémom bŕzd ABS a elektronickým stabilizačným systémom ESP, ktoré zvyšujú mieru aktívnej bezpečnosti jazdy.

K ďalším štandardným prvkom modelu Antara patrí napr. hydraulický brzdový asistent HBA (Hydraulic Brake Assist), systém aktívnej ochrany proti prevráteniu ARP (Active Rollover Protection) a zariadenie pre bezpečné schádzanie zo svahu DCS (Descent Control System), ktoré nie je v tejto automobilovej triede príliš obvyklé. Systém DCS zaručuje bezpečné absolvovanie aj veľmi prudkých svahov konštantnou rýchlosťou, ktorá je predurčená polohou pedálu plynu. Na želanie sa dodáva aj systém stabilizácie prívesu TSA (Trailer Stabilization Assist).

Antara má vpredu nezávislé zavesenie McPherson, zadné kolesá sú uchytené štvorprvkovými závesmi. Brzdový systém stavia na bohato dimenzovaných kotúčových brzdách s ventilovanými kotúčmi všetkých kolies.

Uvedením modelu Antara preberá Opel úlohu lídra v segmente crossoverov strednej triedy, ktorú až doposiaľ hrali mimoeurópske automobilové značky. Vďaka možnosti využívania synergických efektov celosvetových výrobných a vývojových kapacít koncernu GM má Antara nezameniteľnú identitu a rozvíja charakteristické rysy svojej značky, medzi ktoré patrí najmä športový design, vysoko kvalitný interiér a dynamicky naladený podvozok.

Zdroj: GMSE


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/