Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: LEXUS IS – Maximum pre vašu bezpečnosť
28. apríl 2006 @ 13:06:25 CEST, poslal j.čík

LEXUS Nový Lexus IS je navrhnutý s najvyšším možným dôrazom na bezpečnosť. Využíva najmodernejšie technológie a prístupy ako v rámci aktívnej bezpečnosti, tak pri ochrane počas možnej nehody. Súhrnne možno povedať, že pokiaľ cestujete vozidlom Lexus IS, máte istotu, že ste pre svoju bezpečnosť urobili maximum.

I napriek tomu, že značný dopad na bezpečnostné vlastnosti každého automobilu má spôsob a účinnosť jeho ochrany pri najrôznejších typoch nárazu, pre Lexus je nie menej významnou oblasťou aktívna bezpečnosť, ktorá sa snaží nehodám a krízovým situáciám predchádzať. Ak odhliadneme od vynikajúceho výhľadu z vozidla, jednoznačného rozmiestnenia ovládacích prvkov či prvotriednych jazdných vlastností, je treba vyzdvihnúť niekoľko unikátnych bezpečnostných systémov vozidla Lexus IS.

Vzniku nekontrolovateľných situácií počas rôznych situácií počas jazdy účinne zabraňuje integrované riadenie dynamiky vozidla VDIM (Vehicle Dynamics Integrated System). Ide o systém, ktorý jedinečným spôsobom kombinuje funkcie stabilizačného systému VSC, systému riadenia trakcie TRC, ABS či elektronického rozdeľovača brzdnej sily EBD. Prednosťou systému VDIM, ktorý je dostupný vo výbavách Luxury a Sport modelu IS 220d, je schopnosť predikcie a včasného odhalenia rizika vzniku nekontrolovaného správania vozidla, ktoré je umožnené práve integrovaním všetkých elektronických systémov podvozku automobilu do jediného komunikujúceho celku.

Medzi prvky aktívnej bezpečnosti možno počítať napríklad tiež vyspelé adaptačné svetlomety so systémom I-AFS. Práve Lexus je značka, ktorá stála pri zrode tejto modernej technológie, ktorá usmerňovaním svetelného kužeľu umožňuje účinnejšie osvetlenie vozovky pri jazde v zákrutách.

V prípade, že dôjde napriek všetkej snahe k najhoršiemu, teda k nárazu, je automobil Lexus IS pripravený ponúknuť najvyššiu možnú mieru ochrany. Extrémne pevná karoséria využívajúca vo vysokej miere vysoko pevnú oceľ má predprogramované deformačné zóny.

Lexus IS je rovnako vybavený dostatočným množstvom airbagov. Po prvýkrát sa v tomto segmente aplikujú kolenné airbagy pre vodiča a spolujazdca. Nové, väčšie airbagy SRS pre predné sedadlo typu TAP (Thorax Abdomen Pelvis, t.j. hrudník, brucho, panva) sú o 30% väčšie než pôvodné a stropné hlavové airbagy pokrývajú celú dĺžku interiéru. Z dvoch dvojfázových predných airbagov SRS (Supplemental Restraint System) má v novom Lexuse IS svetovú premiéru airbag pre spolujazdca s dvojkomorovou konštrukciou.

Dvojkomorový airbag SRS má pokrokový tvar vychádzajúci z koncepcie značky Lexus nazvanej Omni-Support. Po aktivácii vytvoria obidve komory uprostred airbagu priehlbinu, ktorá účinne ochráni časti tváre, ako sú nos a ústa, a pritom dovolia, aby sa fyzický náraz airbagu rozptýlil na ďalšie dotykové miesta tela, ako sú hlava a ramená.

Model Lexus IS je prvým vozidlom značky Lexus, ktorý bol vyvíjaný podľa omnoho prísnejších, vlastných štandardov spoločnosti týkajúcich sa bezpečnosti pri vzájomnom strete dvoch automobilov. Predtým sa testy vykonávali pri rýchlosti 50 km/h. Teraz zahŕňajú čelnú kolíziu s dvojtonovým automobilom (náraz pri 50% presahu, obidve vozidlá sa pohybujú rovnakou rýchlosťou), bočný náraz dvojtonového vozidla a náraz s 50% presahom zozadu za účasti obdobného vozidla. Nový model IS naviac podstúpil i prísne roll-over testy, pri ktorých sa vozidlo prevráti. Tento prísny testovací program zabezpečuje, že prvotriedna pasívna bezpečnosť nového Lexusu IS dovoľuje optimálnu ochranu cestujúcich v čo najkomplexnejšej rozmanitosti reálnych situácií.

Okrem predpínačov bezpečnostných pásov a obmedzovačov sily pre predné a zadné vnútorné sedadlá a systému pre pohodlnejšie a bezpečnejšie pripútanie detí vzadu má nový model IS k dispozícii taktiež druhú generáciu koncepcie sedadla obmedzujúceho úrazy s následkom hyperflexie krku. Prepracovaný systém má novú štruktúru operadla a nový design opierky hlavy. Nová opierka hlavy je skonštruovaná tak, aby sa pri normálnom použití čo najtesnejšie dotýkala hlavy cestujúceho. Keď sa potom v prípade nárazu zozadu dolná časť operadla stlačí smerom dozadu, priestor medzi hlavou a opierkou hlavy sa účinne uzatvorí, čo podstatne obmedzuje riziko hyperflexie krku, ktorá vzniká prudkým pohybom hlavy.

Interné testy uskutočnené firmou Lexus naznačujú, že nový model IS220d/250 má všetky predpoklady na to, aby získal päť hviezdičiek v hodnotení Euro NCAP pre dospelých cestujúcich.

Zdroj: Toyota Motor Slovakia s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /LEXUS/