Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: 10.000. vozidlo Mercedes-Benz BlueTec
01. marec 2006 @ 14:29:52 CET, poslal j.cvopa

MERCEDES V závode na výrobu nákladných vozidiel Wörth spoločnosti DaimlerChrysler AG opustilo výrobný pás 10.000. nákladné vozidlo s novou dieselovou technológiou BlueTec takmer rok po zavedení na trh. V tomto prípade to bolo vozidlo s technológiou BlueTec 5.

Nákladné vozidlá s touto technológiou už dnes spĺňajú hodnoty škodlivín vo výfukových plynoch podľa predpisu Euro 5, ktorý bude platiť od roku 2009, t.j. až do 80 percent menej škodlivín – napr. oxidov dusíka alebo čiastočiek - ako je prípustných podľa predpisov, ktoré sú záväzné v súčasnosti.

Vozové parky spoločností, ktoré sa predčasne rozhodli pre zavedenie techniky s nízkym obsahom škodlivín, okrem toho profitujú z ekonomických výhod. „Dieselová technológia BlueTec bola povýšená na program šetrenia pohonných látok. Pri stúpajúcich cenách pohonných látok a potenciáloch šetrenia od 1.500 do 2.000 litrov za rok napríklad v diaľkovej doprave, sa BlueTec právom dostáva stále viac do zorného poľa záujemcov.“ Spoločnosť DaimlerChrysler preto vyhrala so svojou dieselovou technológiou BlueTec aj medzinárodnú súťaž „Zlatá kvapka nafty 2005“. Ďalšou výhodou sú nižšie poplatky za používanie ciest (mýto) pre nákladné vozidlá s technikou Euro 5 do roku 2009.

Dve tretiny nákladných vozidiel Euro 4/Euro 5 nosia hviezdu Mercedes

Spoločnosť DaimlerChrysler sa skoro rozhodla pre BlueTec na základe technológie SCR ako technické riešenie pre splnenie hodnôt výfukových plynov Euro 4 a Euro 5 a aj ako základ pre splnenie budúcich emisných tried v Európe. Medzičasom nasledovali všetci európski výrobcovia tento príklad a vyvíjajú techniky na základe SCR pre splnenie Euro 5. Iba pri stupni Euro 4 krátkodobo predpísanom od jesene 2006 existujú technické dočasné riešenia, ktoré využívajú už existujúcu techniku s dodatočnými komponentmi.

Nákladné vozidlá Mercedes-Benz boli pred takmer rokom prvými úžitkovými vozidlami, ktoré boli na trhu k dispozícii v prevedení Euro 5. Po štarte s ťažkými nákladnými vozidlami Mercedes-Benz Actros je BlueTec medzičasom v ponuke aj pre výrobné série nákladných vozidiel Mercedes-Benz Axor a Mercedes-Benz Atego. S dodanými vozidlami v počte desaťtisíc kusov dnes predstavuje podiel Mercedes-Benz v Európe v oblasti nákladných vozidiel Euro 4/Euro 5 približne dve tretiny. Okolo 98% objednávok je na použitie perspektívnych nákladných vozidiel Euro 5.

BlueTec efektívny aj proti jemnému prachu

Nová dieselová technológia BlueTec vychádza v podstate z vylepšených motorov a dodatočnej úpravy výfukových plynov. Efektívnosť spaľovania pritom spôsobuje emisie, ktoré v oblasti čiastočiek splodín a podielu jemného prachu zodpovedajú už prefiltrovaným výfukovým plynom. Nezávislé prieskumy (napr. TÜV Nord) ukázali, že BlueTec účinne znižuje aj podiely jemného prachu. Oxidy dusíka sa pomocou dodatočnej úpravy výfukových plynov cielene menia v katalyzátore podľa princípu SCR pri pridaní AdBlue, vodnatého roztoku, na neškodný dusík a vodnú paru. AdBlue možno v Európe získať už na 1500 verejne prístupných čerpacích staniciach od polárneho kruhu po južné Španielsko a od Írska po Moskvu/Rusko. K výhodám dieselovej technológie BlueTec ako je znížená spotreba pohonných hmôt pristupujú ešte nemeniace sa intervaly údržby od 150.000 km ako aj vyššia tolerancia pri kvalite pohonných hmôt. To je osobitne dôležité pri diaľkovej preprave v regiónoch, v ktorých sa neponúka nafta s nízkym obsahom síry.

Zdroj: www.mercedes-benz.sk


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MERCEDES/