Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nový Seat Ibiza 2006
15. február 2006 @ 07:55:11 CET, poslal j.čík

SEAT Ibiza, predajne najúspešnejší a medzi zákazníkmi najznámejší model španielskej automobilky SEAT, prešiel zásadnou štylistickou premenou interiéru i exteriéru. I keď sa nejedná o novú generačnú radu, ide o tak výrazné dizajnérske zmeny, umocňujúce predovšetkým športový imidž vozidla, že sa dá bez nadsázky hovoriť o „novej“ Ibize.

Jej styling je teraz ešte konzistentnejší s ostatnými modelmi SEAT novej generácie, Ibiza nesie zreteľné rysy modelov Altea, Toledo a León.

Tvorcovia novej Ibizy výrazne vylepšili interiér, v ktorom našli ešte početnejšie zastúpenie vysoko akostné materiály. Palubná doska a dverné výplne žiaria novými farbami a nová je taktiež ich povrchová úprava. To isté platí i pre atraktívne čalúnenie sedadiel.

Nový rad Ibiza budú tvoriť modely piatich stupňov výbavy: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra, pričom dve posledne menované verzie najzretelnejšie akcentujú športový naturel modelov radu Ibiza.

Inovovaná Ibiza má masívnejší predný nárazník, ktorý je zretelnejšie pretiahnutý do bokov karosérie. Všetky verzie s výnimkou modelu Cupra majú výplň masky chladiča v štruktúre včelích plástov. Novinkou sú taktiež viditeľné koncovky výfukov – pre verzie s výkonom cez 100 koní – a zdvojené svetlomety. Pod čírym krytom koncových svetiel sú združené tmavo červené oválne reflektory, označenie „Ibiza“ je teraz umiestnené uprostred zadných dverí – tak, ako je obvyklé u modelov SEAT posledných generácií. Ibizy vychádzajú na patnásťpalcových kolesách s pneumatikami rozmeru 195/55, verzie Sport majú šestnásťpalcové kolesá, modely FR a Cupra dostali kolesá rozmeru 17“.

Vovnútri nových modelov Ibiza zaujme prepracovaná palubná doska, výplne dverí, volant, radiaca páka, výduchy ventilácie sú vyvedené v striebritej farbe.

Ibiza FR: Viac dynamiky a exkluzivity
Nové modely SEAT Ibiza FR dostali osobitý predný nárazník, maska chladiča a otvory pre prístup vzduchu k motoru a brzdám majú výplň v štruktúre včelích plástov, miesto pre ŠPZ je zvýraznené čiernou farbou podkladu. Ibiza FR má originálne sedemnásťpalcové kolesá a zdvojenú chrómovanú koncovku výfuku. Taktiež zadný nárazník je špeciálne tvarovaný. Označenie „Ibiza“ je – ako u ostatných verzií – umiestnené uprostred dverí batožinového priestoru a špecifické označenie „FR“ je umiestnené na pravej strane.

Športové gény Ibizy FR jasne dokladujú i výrazne anatomicky tvarované sedadlá, ktoré poskytujú dokonalú podporu tela v priečnom smere, a exkluzívne čalúnenie sedadiel, hlavica radiacej páky a veniec volantu. Osobitý štýl modelu „FR“ dotvárajú metalické dekoratívne prvky na volante (ktorý je v dolnej časti ozdobený písmenami „FR“), hlavici radiacej páky a v hornej časti operadiel predných sedadiel.

Široká škála verzií
Štyri stupne výbavy a desať rôznych motorov vytvárajú celkom osemnásť rôznych verzií radu Ibiza, ktorá sa tak chváli jednou z najkomplexnejších a najširších ponúk na automobilovom trhu a nezabúda na žiadnu skupinu zákazníkov.

Základom ponuky zážihových motorov je štvorvalec 1.2 12V s výkonom 64 k. Nasleduje motor 1.4 16V s výkonom 75 k (s manuálnou alebo automatickou prevodovkou), motor 1.4 16V s výkonom 100 k a preplňovaný štvorvalec 1.8 20V Turbo vo výkonových verziách 150 k a 180 k, pričom preplňovaný motor je určený výhradne pre modely Ibiza FR, resp. Ibiza Cupra. Všetky motory sú štandardne prepojené s manuálnymi päťstupňovými prevodovkami, motor 1.4 16V/75 k môže byť prepojený s automatickou prevodovkou.

Na záujemcov o vznetové motory čaká päť moderných turbodieselov TDI s priamym vstrekovaním nafty do valcov. Základný motor 1.4 TDI je naladený na výkon 70 k, resp. 80 k, štvorvalec 1.9 TDI sa ponúka v troch výkonových verziách 100 k, 130 k (pre Ibizu FR) a 160 k (Cupra). Dva najvýkonnejšie turbodiesle sú prepojené s manuálnymi šesťstupňovými prevodovkami. Všetky TDI motory plnia emisné limity normy Euro IV.

Špičkový podvozok
Nová Ibiza prichádza s osvedčeným podvozkom „Agile Chassis“, ktorý je dielom špecialistov technického centra automobilky SEAT zo španielskeho Martorellu. Technici pripravili štyri individuálne naladené verzie podvozku – štandardný pre verzie Reference a Stylance, špecifický podvozok pre modely Ibiza Sport, ďalší pre modely FR a úplne špecifický podvozok má verzia Cupra. Základný koncept podvozku je aj tak spoločný: vpredu sú kombinované vzpery McPherson, vzadu polonezávislé zavesenie s torznou priečkou. Individuálne zladené charakteristiky pružín a tlmičov, priemer zkrutných stabilizátorov a elasto-kinematické vlastnosti púzdier závesov sú základom osobitých vlastností jednotlivých modelov.

Všetky modely majú taktiež hrebeňové riadenie s elektrohydraulickým posilovačom, riadenie je však špecificky naladené pre verzie Reference a Stylance, inak pre modely Ibiza Sport a FR a inak pre modely Ibiza Cupra.

Modely s výkonom cez 80 koní majú vpredu i vzadu kotúčové brzdy, verzie o výkonom cez 100 koní majú štandardne i protipreklzové zariadenie TCS. Všetky modely majú štandardne protiblokovací systém bŕzd ABS, modely Ibiza Cupra sú už v štandarde vybavené elektronickým stabilizačným systémom ESP. Systémy ESP a TCS sú na prianie k dispozícii i pre všetky ostatné verzie.

Zdroj: Import Volkswagen Group s.r.o., Divize SEAT


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SEAT/