Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Modulárne motory s výkonom až 620 koní a 3000 Nm
26. október 2005 @ 15:13:46 CEST, poslal j.cvopa

SCANIA Vrcholom nového radu motorov Scania, s unikátnou kombináciou veľkej sily a krútiaceho momentu, je motor V8 – najvýkonnejší motor na trhu. Od jesene 2005 budú mať zákazníci Scanie možnosť vybrať si z motorov Euro 3, Euro 4 alebo Euro 5 z celkovej ponuky 21 variantov.

Jazdné výkony boli zlepšené pri všetkých motoroch. V kombinácii s novým radom prevodoviek Scania Retarder a Scania Opticruise si zákazník môže presne určiť optimálnu hnaciu sústavu pre ktorýkoľvek typ dopravy.

Kombinácie kabín a motorov Scania

9-litrové 11-litrové 12-litrové 16-litrové
Euro 3 P230 
R230 
P270 
R270 
P310 
R310 
P340 
R340 
P380 
R380 
P420 
R420 
-
R470
-
R500
-
R580
-
-
Euro 4 P230 
R230 
P270 
R270 
P310 
R310 
P340 
R340 
P380 
R380 
-
R420 
-
R470
-
R500
-
R560
-
R620
Euro 5





R420 


R500


6-rýchlostná G670
8-rýchlostná GR875
12-rýchlostná GRS895
8+1-rýchlostná GR905 (Opticruise nie je k dispozícii)
12+2 -rýchlostná GRS905
12+2 -rýchlostná s rýchlobehom GRSO905


Nové motory Scania boli vyvinuté tak, aby harmonizovali s novým radom prevodoviek. Vďaka jemnému odstupňovaniu výkonových variant od 230 do 620 koní a flexibilite ich kombinácii s prevodovkami, je možné dosiahnuť optimálnu spotrebu paliva pri ktoromkoľvek spôsobe využitia, a to bez ohľadu na stupeň plnenia emisných predpisov. Od predstavenia nového 5-valcového 9-litrového motora bol v celom rade motorov Scania použitý jednotný modulárny systém spaľovacieho priestoru. To umožňuje Scanii koncentrovať sa na vývoj procesov vstrekovania a spaľovania, ich maximálnemu vylepšovaniu a optimalizácii všetkých charakteristík.



Modulárna filozofia Scanie tiež znamená, že veľké množstvo komponentov sa používa v rôznych modelových radách motorov, čo zvyšuje efektivitu údržby a opráv, dodávky náhradných dielov ako aj tréningu zamestnancov servisnej siete. Každý nový motor bude preto dôverne známy ktorémukoľvek z mechanikov spoločnosti Scania.

Výkonnosť vozidla je ďalším zo zlepšení na všetkých motoroch Euro 4 a Euro 5, a to tak dosiahnutím vyššieho krútiaceho momentu, ako aj dosiahnutím pri nižších otáčkach.

Výber v segmente vysokovýkonných motorov V8 bol rozšírený. Navyše ku dvom motorom Euro 3 ponúka Scania tri motory Euro 4 ako aj motor Euro 5.


Prestížne motory V8

Motory stavby V8 sa ponúkajú vo výkonových nastaveniach 500, 560, 580 koní a najvýkonnejší z nich poskytuje nie menej než 620 koní a 3000 Nm, teraz v širokom pásme využiteľných otáčok, čo umožňuje dosahovať skvelé jazdné výkony na rovine ako aj v kopcoch. Motory s výkonmi 580 koní Euro 3 a 560 koní Euro 4 dosahujú zhodne krútiaci moment 2700 Nm, čo robí výber medzi nimi len otázku emisných predpisov, nie však reálnej výkonnosti na cestách. Verzia s výkonom 500 koní má krútiaci moment na úrovni 2400 Nm v prevedení Euro 3 a Eur 4 a 2500 nm pri Euro 5.

Všetky motory Euro 4 a Euro 5 majú výhody v novom tvare krivky krútiaceho momentu s rýchlejším rastom krútiaceho momentu a širším vrcholom.

V ponuke sú dva výkonnostné varianty Euro 3 a tri Euro 4, kvôli poskytnutiu viacerých možností pre optimalizáciu hnacej sústavy vozidla v tomto prestížnom segmente. Navyše, spolu s jedným motorom Euro 5, je v ponuke spolu šesť verzii motora V8.

Pri všetkých motoroch V8 používame vstrekovací systém Scania PDE. Na dosiahnutie limitov Euro 4 a Euro 5 sa využíva systém Scania SCR. Scania motory V8 môžu byť kombinované so všetkými variantmi kabín Scania R vrátane dennej kabíny.

Scania SCR
Euro 3 Euro 4 Euro 5
   500 hp      DC 16 04 500 DC 16 06 500 DC 16 09 500
   560 hp      - DC 16 05 560 -
   580 hp      DC 16 03 580 - -
   580 hp      - DC 16 08 620 -

Zákaznícke objednávky motorov Euro 4 začínajú vo februári 2006, s niektorými obmedzeniami podľa typu kabíny. Motory Euro 5 budú dostupné v máji 2006.


Ekonomické 11 a 12-litre

Sa ponúkajú s výkonovými variantmi 340, 380, 420 a 470 koní. Tieto motory reprezentujú hlavné voľby v segmente vozidiel určených na diaľkovú dopravu, ako aj v segmente stavebných vozidiel. Ponúkajú sa s rôznymi kabínami P a R a širokou paletou prevodoviek.

12-liter, 420 alebo 470 koní, TURBOCOMPOUNDVýkonové stupne 6-valcových motorov Euro 4 a Euro 5 zostali v porovnaní s motormi Euro 3 nezmenené, avšak zlepšili sa ich jazdné výkony vďaka optimalizovanej krivke priebehu krútiaceho momentu.

Zvýšenie zdvihového objemu na 12 litrov pri motoroch 340 a 380 koní Euro 4 prinieslo zvýšenie ich krútiacich momentov o 100 Nm. Takéto zvýšenie jazdnej výkonnosti je výrazne rozoznateľné pre vodiča, najmä z pohľadu širšej krivky vrcholu krútiaceho momentu a jeho rýchlejšieho nárastu. Pri vyššom zdvihovom objeme motora je jednoduchšia recirkulácia výfukových plynov a jazdné výkony môžu byť ešte lepšie.

Pri všetkých 12-litrových motoroch bolo použité vstrekovanie paliva Scania HPI (pri 11-litroch Scania PDE). Plnenie normy Euro 4 je zabezpečené vďaka použitiu systému Scania EGR, zatiaľ čo motory Euro 5 sa spoliehajú na technológiu SCR. Motor 420 Euro 4 a motory 470 Euro 3 a Euro 4 používajú technológiu turbocompound.

Scania EGR Scania SCR
Euro 3 Euro 4 Euro 5
   340 hp      DC 11 08 340 DC 12 10 340 -
   380 hp      DC 11 09 380 DC 12 13 380 -
   420 hp      DC 12 14 420 DT 12 12 420 DC 12 15 420
   470 hp      DT 12 06 470 DT 12 03 470 -

Zákaznícke objednávky motorov Euro 4 začali v septembri 2005, s niektorými obmedzeniami podľa typu kabíny. Motor Euro 5 bude dostupný od februára 2006.


9-litrový motor s vysokým krútiacim momentom

Výkonové stupne týchto motorov sú 230, 270 a 310 koní. Nový 5-valcový 9-litrový motor predstavený v roku 2004 si získal úctyhodnú reputáciu vďaka svojej výkonnosti a sile. Napriek jeho menšiemu zdvihovému objemu sa tento motor správa ako väčšie motory Scania s vysokým krútiacom momentom pri nízkych otáčkach. To robí šoférovanie pohodlnejším, s minimálnym počtom zmien prevodových rýchlostí, pri zachovaní hospodárnosti spotreby paliva.



Kontrola emisii je realizovaná prostredníctvom Scania EGR a vstrekovanie paliva používa systém Scania PDE. 9-litrové motory Scania sú dostupné pre distribúciu (230, 270 a 310 k), stavebníctvo (270 a 310 k) a diaľkovú prepravu (310 k). Ponúkaný je veľký výber P- a R- kabín, rovnako ako aj nová posádková kabína CrewCab v dvoch verziách.

Scania EGR Scania EGR
Euro 3 Euro 4 Euro 5
   230 hp      DC9 13 230 DC9 16 230 -
   270 hp      DC9 12 270 DC9 17 270 DC9 31 270*
   310 hp      DC9 11 310 DC9 18 310 -

* prispôsobená verzia 270 Euro 4 pre mestské autobusy

Zákaznícke objednávky začali v septembri 2005, s niektorými obmedzeniami podľa typu kabíny.

Zdroj: Mmd Public Relations Slovakia


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/