Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Výsledky predaja Škoda Auto v období január – september 2005
24. október 2005 @ 07:41:05 CEST, poslal m.solárik

SKODA Škoda Auto dosiahla v septembri s 48.503 vozidlami, ktoré dodala zákazníkom, tohtoročný rekordný výsledok a pokračuje v pozitívnom vývoji predaja. V priebehu prvých deviatich mesiacov roku 2005 si vozidlá Škoda Fabia, Octavia či Superb kúpilo spolu 369.652 zákazníkov. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to znamená zvýšenie predaja o 10,5%.

Hlavným dôvodom nárastu bol hlavne úspešný rad Octavia, ktorý s 171.610 vozidlami prekročil minuloročné výsledky o 30%.

V prvých deviatich mesiacoch roku 2005 dodala Škoda Auto spolu 211.298 vozidiel do západnej Európy a zvýšila tak oproti minulému roku predaj o 18,9%.

V Nemecku, kde sa Škoda predáva najviac, získalo 67.733 vozidiel nových zákazníkov (+20%) a dosiahol sa tak kumulovaný podiel na trhu vo výške 3,1%. V septembri dosiahol podiel na trhu dokonca 3,4%. Škoda Fabia sa v septembri stala jednotkou medzi dovážanými vozidlami v segmente malých automobilov.

Vo Veľkej Británii sa podarilo zvýšiť predaj oproti minulému roku o 12,2%, na celkových 30.689 vozidiel. V Španielsku sa v období január až september zákazníkom dodalo 16.562 vozidiel, čo je o 43,3% viac, než v uplynulom roku.

V strednej a východnej Európe dodala Škoda Auto zákazníkom presne 135.834 vozidiel. Pozitívny trend zaznamenali najmä v Maďarsku, Rumunsku a na Ukrajine. Dominantnú pozíciu v Čechách a na Slovensku sa podarilo obhájiť.

V Ázii a zvyšných kontinentoch predala Škoda počas troch štvrtín roka 2005 spolu 22.520 vozidiel (o 12,3% viac, než v uplynulom roku). Najväčšia časť z toho sa predala v Indii (6.597 vozidiel), v Turecku (4.929 vozidiel) a v Izraeli (2.105 vozidiel).

Čo sa týka Slovenska, počas deviateho mesiaca tu zaregistrovali spolu 1 729 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel Škoda, čím sa trhový podiel tejto značky za september ustálil na hodnote 33,26 v kategórii osobných vozidiel a 32,04 percenta celkovo. Oproti 9/2004 sa na Slovensku predalo o 185 nových škodoviek viac, čo v prepočte na percentá znamená 12%. Po troch štvrtinách roku 2005 je podiel značky Škoda na trhu 28,60 percenta, pričom jej celkový odbyt za toto obdobie dosiahol 14 770 automobilov.

Zdroj: Škoda Auto Slovensko, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/