Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Pilot Audi, Mattias Ekström, prevzal vedenie v DTM
19. september 2005 @ 13:28:54 CEST, poslal p.mauer

AUDI Po ťažko vybojovanom víťazstve na okruhu EuroSpeedway Lausitz sa továrenský jazdec Audi, Mattias Ekström, opäť dostal na čelo hodnotenia DTM. Pred poslednými dvoma pretekmi má Švéd z tímu Audi Sport Team Abt Sportsline opäť jeden bod náskoku pred pilotom tímu Mercedes, Gary Paffettom, s ktorým vybojoval úchvatný duel o víťazstvo.

Mattias Ekström preukázal pevnejšie nervy. Od štvrtého kola z celkovo 48 kôl jazdili obaja ašpiranti na titul nárazník na nárazníku. Vďaka perfektnej stratégii, rýchlejším zastávkam v boxoch a bezchybnej jazde držal Ekström britského pilota počas celých pretekov za sebou a zabezpečil Audi tretie víťazstvo v tejto sezóne. V hodnotení značiek si Audi vybudovalo na Mercedes-Benz ďalší náskok.

Triumf Audi na EuroSpeedway doplnil tretím miestom Tom Kristensen. Už pred záverom sezóny si tak víťaz s rekordným počtom víťazstiev v Le Mans poistil definitívne tretie miesto v hodnotení jazdcov. Štvrtý v poradí je Mika Häkkinen a v zostávajúcich dvoch pretekoch už nemôže Kristensena predbehnúť.

Najlepším pilotom s minuloročným Audi A4 tímu Audi Sport Team Joest sa stal Rinaldo Capello, keď skončil na jedenástom mieste. Allan McNish sa umiestnil na deviatom mieste a tesne mu ušiel zisk jedného boda. Martin Tomczyk a Frank Stippler obsadili po otočení sa na trati desiate a trináste miesto. Christian Abt mal kolíziu s iným vozidlom a musel predčasne odstúpiť z pretekov, podobne ako jeho tímový kolega Pierre Kaffer.

Hlasy po pretekoch:

1. miesto - Mattias Ekström
(Audi Sport Team Abt Sportsline #1)
„Samozrejme, som veľmi šťastný, že som vyhral a opäť sa dostal na čelo v týchto majstrovstvách. Hoci bol Gary (Paffett) v pretekoch o trochu rýchlejší, nemal nijakú príležitosť na to, aby ma mohol predbehnúť. Naša stratégia bola perfektná. Už dopredu som vedel, že všetko bude záležať od dobrého štartu a predsavzal som si, že predbehnem jedno auto. O to lepšie, že to boli dve vozidlá. Tlaku v pretekoch som mohol dobre odolávať.“

3. miesto, + 3,062 sekundy - Tom Kristensen
(Audi Sport Team Abt #5)
„Auto bolo nastavené dobre, výborná bola aj stratégia. Rýchlo som sa mohol dostať na tretie miesto. Žiaľ, pri druhej zastávke v boxoch som musel auto kvôli problémom so spojkou opäť znova naštartovať, preto som sa nedostal na trať pred Garyho (Paffetta). V dôsledku toho som stratil čas na Bruna (Spenglera). Pretože už nemôžem prísť v majstrovstvách o tretie miesto, mohol by som teraz jazdiť na bicykli. To však neurobím a pokúsim sa pomôcť Mattiasovi (Ekströmovi) pri obhajobe titulu.“

9. miesto, + 29,766 sekundy - Allan McNish
(Audi Sport Team Abt #6)
„Preteky prebiehali lepšie ako tréning. Konečne som mal k dispozícii viac gripu (priľnavosti), hoci sa po druhej zastávke v boxoch opäť o niečo zmenšil. V každom prípade sme vytvorili dobrú stratégiu, s ktorou sme sa posunuli z 15. na deviate miesto.“

10. miesto, + 30,198 sekundy - Martin Tomczyk
(Audi Sport Team Abt Sportsline #2)
„Štart bol dobrý. Bol som zarovno s Garym (Paffettom) a chcel som Mattiasovi vytvoriť trochu miesta. Žiaľ, Gary narazil do môjho predného kolesa a poslal ma do hodín. Také niečo sa stáva.“

11. miesto, + 30,553 sekundy - Rinaldo Capello
(Audi Sport Team Joest #18)
„Moja rýchlosť v pretekoch bola veľmi dobrá, zajazdil som štvrté najrýchlejšie kolo zo všetkých jazdcov. Žiaľ, otočil som sa na trati, teda moje preteky sa prakticky skončili. Škoda, pretože teraz som dokázal, že je tu už správna rýchlosť. Prichádza čas, keď budem zbierať body. Teraz k tomu treba iba trochu šťastia.“

13. miesto, + 36,747 sekundy - Frank Stippler
(Audi Sport Team Joest #19)
„Boli to jedny z najhorších pretekov mojej kariéry. Na začiatku som mal kontakt s jedným tímovým kolegom – také niečo by sa, samozrejme, nemalo stať. Potom sa moje auto z nevysvetliteľných dôvodov prebrzďovalo na zadnej náprave. Musíme to analyzovať.“

Odstúpenie (brzdy) - Pierre Kaffer
(Audi Sport Team Joest Racing #15)
„Dnes to boli pre mňa krátke preteky. Škoda, pretože som si toho veľa predsavzal. Štart bol perfektný, získal som štyri miesta a mal som voľnú cestu. V ADAC zákrute som musel vybehnúť priamo, pretože som mal problémy s brzdami.“

Odstúpenie (kolízia) - Christian Abt
(Audi Sport Team Joest Racing #14)
„V prvých kolách prebiehalo všetko dobre, posunul som sa o zopár miest dopredu. Potom bol ‚Dindo’ (Capello) trochu príliš horlivý a otočil ma. Aj potom boli časy na jednotlivé kolá v poriadku, žiaľ, dvojnásobný majster sveta za mnou stratil nervy a vytlačil ma z trate.“

Hans-Jürgen Abt (tímový šéf Audi Sport Team Abt Sportsline):
„Pre nás to bol senzačný deň. Vyšlo nám všetko. Stratégia, jazdecké výkony. Čo dnes ukázali Mattias Ekström a Gary Paffett, to bola perfektná reklama pre DTM. Som úplne uchvátený. Jeden druhému nič nedarovali. Som veľmi hrdý na náš tím.“

Ralf Jüttner (technický riaditeľ Audi Sport Team Joest):
„Pre nás to neboli dobré preteky. Pritom sme mali šancu získať body. Škoda, že Pierre mal problémy s brzdami, pretože bol jediným z našich jazdcov, ktorý sa počas pretekov nedostal do hodín. Všetci štyria zajazdili dobré časy na jedno kolo. Pre Audi bol výsledok, samozrejme, fantastický. Teším sa, že Mattias (Ekström) prevzal opäť vedenie v priebežnom poradí. Prajem mu veľa štastia.“

Dr. Wolfgang Ullrich (šéf Audi Motorsport):
„Báječné preteky. Obaja vedúci jazdci vyrazili spolu – to je to najlepšie, čo sa môže v DTM stať. Dnes všetko skutočne fungovalo: štart, stratégia, tímy výborne naplánovali zastávky v boxoch. Mattias sa nenechal znervózniť, preto sa Gary (Paffett) nedostal dopredu. Aj Tom (Kristensen) si zvolil dobré tempo. Môžeme byť hrdí na to, že sa v takýchto pretekoch dostali na pódium dvaja jazdci. Samozrejme, aj na to, že sme opäť prevzali vedenie v majstrovstvách.“

Zdroj: Ing. Marta Kučerová, Porsche Slovakia spol. s r.o.

Súvisiace správy

Najčítanejšie /AUDI/