Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Opel Antara GTC: Gran Turismo Crossover
16. september 2005 @ 13:50:14 CEST, poslal j.čík

OPEL Predstavením plnopohonového konceptu Antara GTC (Gran Turismo Crossover) automobilka Opel demonštruje, aký dynamický a atraktívny môže dnes byť SUV (Sport Utility Vehicle) model. Štúdia Antara GTC sa predstavuje na tohtoročnom Medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom, ktorý sa koná od 15. do 25. septembra 2005.

Na základe trojdverového konceptu (dĺžka/šírka/výška: 4530/1970/1640 mm) pripravili návrhári automobilky Opel výrazne športovo ladený SUV model, ktorý zaujme najmä originálnymi proporciami a sviežim dynamickým designom.

Veľké, ďaleko do bokov karosérie pretiahnuté svetlomety z LED diód a pre moderný design automobilky Opel charakteristický pozdĺžny prelis v kapote motora tvorí najvýraznejšie rysy „tváre“ atraktívneho štvormiestneho konceptu. Z LED diód, ktoré majú vyššiu svietivosť a dlhšiu životnosť ako konvenčné žiarovky a zároveň dávajú štylistom väčšiu voľnosť pri tvorbe designu, sú vytvorené aj koncové svetlá.

Pri pohľade z boku okamžite zaujme bezrámová konštrukcia okien dverí a dozadu klesajúca krivka strechy. Vďaka absencii B-stĺpika karosérie a splývavej siluete automobil z boku pôsobí ako dynamické kupé.

„Koncept Antara GTC priam vyžaruje dynamiku a túžbu po vzrušujúcej jazde - a to aj keď stojí. Antara GTC transformuje súčasný designerský jazyk Opel do novej interpretácie SUV modelov,“ vysvetľuje Bryan Nesbitt, výkonný riaditeľ GM Design Europe. „Na rozdiel od tradičných off-road konceptov dáva Antara GTC jasne najavo, že jej teritóriom majú byť v omnoho väčšej miere cesty a vozovky ako drsný terén.“

„Som presvedčený, že každý, kto sa pozrie na koncept Antara GTC, si povie to isté: To je skutočne výkonný a suverénny model značky Opel!“ hovorí Alain Visser, výkonný riaditeľ spoločnosti Adam Opel AG zodpovedný za európsky marketing. „Príjemne športovo štylizovaný SUV prototyp stelesňuje tradičné najsilnejšie stránky značky Opel.“

Vďaka mnohým originálnym optickým a technickým detailom a pre modely Opel príznačnej prispôsobivosti interiéru je nová štúdia Antara GTC pripravená vyhovieť všetkým nárokom na každodenné používanie v bežnej prevádzke. Veko batožinového priestoru má napr. pantografické závesy. Pri otváraní sa zadné veko vyklopí nahor a zároveň sa posunie vpred, takže osoba, manipulujúca s vekom, nemusí urobiť obvyklý krôčik dozadu, aby sa vyhla vyklápajúcemu sa veku. Nakladanie a vykladanie batožiny je tak omnoho jednoduchšie a bezpečnejšie.

Dve zadné sedadlá možno sklápať, pričom sa úplne zapustia do podlahy, takže v zadnej časti auta sa vytvorí rovná úložná plocha. Po sklopení zadných sedadiel ponúka Antara GTC až 2400 l priestoru pre batožinu (podľa metodiky VDA).

Predné sedadlá sú uchytené k jedinej nosnej konštrukcii, takže vyzerajú, akoby boli zavesené vo vzduchoprázdne. Systém EasyEntry zaisťuje, že po stisnutí príslušného tlačidla sa predné sedadlá posúvajú vpred až k prístrojovému panelu, takže vytvárajú pohodlný prístup k zadným sedadlám.

Štúdia Antara GTC dostala panoramatickú presklennú strechu rovnakej koncepcie, s ktorou sa nedávno predstavila Zafira nové generácie. Dve veľké presklenné okná dávajú cestujúcim pocit bezprostredného kontaktu s okolím a dodávajú interiéru príjemný pocit vzdušnej atmosféry. Tmavé zafarbenie stropných skiel zabraňuje prílišnému prehrievaniu interiéru. Strešná konzola, ťahaná stredom celej dĺžky stropu, ukrýva množstvo úložných schránok. Špecialitou je na mieru pripravený kožený vak, ktorý možno na subtílnej koľajnici posúvať stredom automobilu medzi prednými a zadnými sedadlami. Tento vak možno ľahko z auta vybrať a použiť ho napr. ako konvenčnú nákupnú tašku.

Pod kapotou konceptu Antara GTC je uložený štvorvalcový turbodiesel 1.9 CDTI, preplňovaný dvojicou turbodúchadiel, vďaka čomu naprieč uložený motor dosiahne výkon až 156 kW/212 k a krútiaci moment 400 Nm už v otáčkach 1400 ot/min. Na rozdiel od konvenčných systémov bi-turbo sú dúchadlá konceptu Antara GTC zapojené do série a nie paralelne: Menšie turbodúchadlo sa stará o dostatočný plniaci tlak v oblasti nízkych otáčok, väčšie dúchadlo potom garantuje dostatočný výkon motora v oblasti najvyšších otáčok.

Motor 1.9 CDTI je vybavený bezúdržbovým časticovým filtrom DPF a je prepojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Výkony originálneho SUV konceptu sú pozoruhodné: Na základe počítačových simulácií bola prepočítaná maximálna rýchlosť vyše 210 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 8 sekúnd.

Agilitu výkonného motoru konceptu Antara GTC podporuje aj moderný podvozok - vpredu sú kombinované vzpery McPherson, vzadu má prototyp štvorprvkové nezávislé zavesenie. Hrebeňové riadenie s posilňovačom garantuje presné vedenie stopy.

Antara GTC je ďalším príspevkom automobilky Opel do série vzrušujúcich štúdií, ktoré originálnym spôsobom interpretujú nový designerský jazyk automobilky vo forme rôznych automobilových koncepcií a tried. Medzi také štúdie patrili napr. GTC Genève (autosalón Ženeva, 2003), Insignia (autosalón IAA Frankfurt nad Mohanom, 2003), Trixx (autosalón Ženeva, 2004) a VX Lightning (Londýn, 2003).

Zdroj: GMSEE


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/