Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Riadenie v doprave budúcnosti
02. september 2005 @ 08:58:07 CEST, poslal j.cvopa

IVECO 12. júla 2005 spoločnosť Iveco spustila v Bruseli v poradí už piatu zo svojich diskusných konferencií s názvom Distibution Forum. Od roku 2000 majú tieto konferencie za cieľ zlepšiť a zjednodušiť dialóg medzi množstvom investorov v európskej doprave, hlavne však medzi európskymi inštitúciami a najväčšími priemyselnými výrobcami.

V tomto roku táto diskusná konferencia dostala názov "Riadenie v doprave budúcnosti" a spolu so spoločnosťami Accenture, Siemens Vdo a ZF Friedrichshafen AG prezentovala spoločnosť Iveco svoje názory a záväzky na zlepšenie dopravného systému v rámci efektivity a vplyvov na bezpečnosť a prostredie.

Politickí predtsavitelia Európskej únie na najvyššej úrovni sa spolu s predstaviteľmi spoločností zapojili do panelovej diskusie so zameraním sa na preskúmanie problémov, ktoré súvisia s pravidlami dopravy, konkurencieschopnosťou v priemysle, sociálnou udržateľnosťou a podobne.

Diskusnej konferencii Distribution Forum predsedal James Mackintosh, odborný redaktor vydavateľstva Financial Times so zameraním na priemysel motorových vozidiel. V súvislosti s diskusnou konferenciou poznamenal, že "predpisy pre reguláciu emisií a bezpečnosti sú spoločne najväčšou výzvou pre európskych výrobcov vozidiel a každý výrobca v priemysle motorových vozidiel by si mal byť vedomý, aký vplyv budú mať tieto pravidlá na jeho spoločnosť."

Paolo Monferino - prezident spoločnosti Iveco - na záver diskusnej konferencie Distribution Forum pripomenul niektoré ťažkosti, ktoré vďaka dočasne nepriaznivému súhrnu okolností majú vplyv na Európsku úniu a európske ideály v niektorých častiach EÚ. "My v spoločnosti Iveco cítime, že jednotný trh je rozhodujúcou výhodou, akú sme my Európania dosiahli vďaka veľkému úsiliu. Pociťujeme veľký záväzok k európskym hodnotám." Avšak "deklarovanie zámeru samo o sebe ešte nerieši problémy, pokiaľ sa nič nevykoná na jeho podporu. A my veríme, že európsky jednotný trh vyžaduje udržiavanie aj prostredníctvom vhodnej politickej klímy a adekvátneho predpisového rámca", prehlásil Paolo Monferino.

TÉMY DISKUSIÍ

Prvá panelová diskusia konferencie Distribution Forum s názvom "Lepšie predpisy, lepšia konkurencieschopnosť" bola zameraná na zväčšenie konkurencieschopnosti vďaka predpisom.

1. "Celkom často sú nové predpisy zavádzané v krátkom časovom rozmedzí, nenechajúc tak priemyslu žiaden potrebný čas náležite rozvrhnúť a zosúladiť technické riešenia a potrebné investície; po tejto stránke priemysel požaduje stanovenie určitého smerovania a vývoja predpisov, čo by umožňovalo lepšie predpovedať právny rámec," povedal Stefano Sterpone, senior viceprezident spoločnosti Iveco pre predaj a marketing.

2. "Skúmaním viac ako 60 rôznych smerníc pripravených na schválenie je Európskej únii adresovaný dlhý zoznam problémov súvisiacich s dopravou a dnes má Európska únia pravdepodobne najpokročilejšiu legislatívu na svete", povedal Paolo Monferino. "My v spoločnosti Iveco sme pripravení napomáhať dialógu medzi priemyslom a regulačnými entitami tak, aby rešpektovanie sociálnych hodnôt nevyhnutne nekolidovalo s potrebou konkurencieschopnosti a rozšíreným trhovým potenciálom", dodal Paolo Monferino.

Druhou panelovou diskusiou - "Prostredie a výzvy trhu - spoločná perspektíva?" účastníci nahliadli do niekoľkých riešení, ako zosúladiť náročné úlohy trhu a ekologické otázky.

3. "Ochrana životného prostredia je pre Iveco kľúčovou hodnotou. Spoločnosť Iveco vďaka svojmu nepretržitému výskumu a vývojovým aktivitám produkuje vozidlá, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu, berúc do úvahy faktory ako spotreba paliva, výfukové plyny, hladiny hlučnosti, trvanlivosť, spoľahlivosť, recyklácia, úspora materiálu a využívanie energie. Optimalizácia procesov vnútorného spaľovania a vývoj inovatívnych systémov následných úprav - ako napríklad selektívna katalytická redukcia (SCR) - umožili znížiť pre limity noriem Euro 5 emisiu pevných častíc o 94% a emisiu oxidov dusíka (NOx) približne o 86% v porovnaní s normami Euro 0. Spoločnosť Iveco v roku 2005 odštartovala dodávanie vozidiel, ktoré už vyhovujú normám Euro 5 pre rok 2009 - teda v predstihu pred požiadavkami legislatívy. Avšak ak sa pozrieme na súčasný vozový park európskych nákladných vozidiel, všimneme si, že v obehu je ešte stále veľké množstvo zastaralých vozidiel, ktoré sú príčinou veľkého množstva emisií výfukových plynov a zlej kvality ovzdušia. Zlepšenie čistoty ovzdušia preto podstatne súvisí s modernizáciou vozového parku európskych ciest", povedal Rinaldo Rinolfi, senior viceprezident spoločnosti Fiat Powertrain Technologies.

4. "Motory s pohonom na zemný plyn môžu výrazne prispieť k čistote ovzdušia a sú k dispozícii už dnes, ale politiku vhodných stimulov pre ich používanie je potrebné ešte len odštartovať", povedal prezident spoločnosti Iveco Paolo Monferino.

Tretia panelová diskusia - "Bezpečnosť dopravy, spoločná zodpovednosť" - narysovala, ako môže dopravná politika, technológia a priemyselná spolupráca zlepšiť bezpečnosť v doprave.

5. "Spoločnosť Iveco je plne zaviazaná prispieť k zlepšeniu bezpečnosti dopravy, ktorá reprezentuje významnú a náročnú úlohu pre náš priemysel a pre nás ako občanov Európy. Preto tu na exhibícii Autoworld vystavujeme niektoré z našich inovatívnych bezpečnostných riešení, ktoré adaptujeme na naše vozidlá", povedal Javier Colon, senior viceprezident spoločnosti Iveco pre globálnu produkciu a výrobu.

6. "Témy, o ktorých sa tu diskutovalo, sú dnes nesporne prioritné bez ohľadu na to, či sa nimi zaoberáte z pohľadu politiky, alebo z pohľadu priemyselného výrobcu. A máme aj jasnú demonštráciu toho, že ak je tu záväzok k spoločnej zodpovednosti, je vždy možné dať dokopy vízie z týchto dvoch pohľadov a vytvoriť niekoľko možných riešení. Integrovaný prístup spájania a využívania úsilia na strane spôsobov jazdenia, infraštruktúry a technológie vozidla je nevyhnutný k dosiahnutiu ambiciózneho cieľa redukovať úrazovosť v cestnej doprave; na strane vozidla si myslíme, že sústrediť by sme sa mali hlavne na aplikácie aktívnej bezpečnosti a inteligentné dopravné systémy", povedal prezident spoločnosti Iveco Paolo Monferino.

Zdroj: FIAT SR s.r.o., IVECO


Súvisiace správy

Najčítanejšie /IVECO/