Prehľad celosvetových predajných výsledkov značky Citroën a prehľad predajných výsledkov na Slovensku.
Trhový podiel značky Citroën v 1. polroku 2005 vzrástol súčasne s miernym nárastom konsolidovaných predajov:
726 000 predaných vozidiel (konsolidované svetové predaje) vo svete
stabilný trhový podiel značky Citroën na úrovni 6,8% v západnej Európe, čo predstavuje nárast oproti minulému roku ( trhový podiel 6,3% v roku 2004)
Medzinárodné zvýšenie o 6% súvisí s:
- nárastom trhového podielu v strednej a východnej Európe na 5,3% (oproti 5% v 1. polroku 2004 a 4,1% v 2. polroku 2004)
- výrazný nárast v Číne až o 15% a v Latinskej Amerike až o 18%
Predajný úspech značky Citroën v 1. polroku bol dosiahnutý vďaka:
- uvedeniu nového modelu C5 a nového modelu C4 vo verzii Coupé a 5-dverovej verzii.
- obohateniu modelového radu malých vozidiel (C2, C3 a C3 Pluriel) o nový model C1.
- najširšia modelová ponuka v histórii značky siahajúca od modelu C1 až po model C8.
Značka Citroën dosiahla v 1. polroku aj vynikajúce výsledky v Majstrovstvách sveta v Rallye. S. Loeb a jeho tímový spolujazdec D. Elena na vozidle Xsara WRC už dosiahli šesť víťazstiev z ôsmych tohtoročných podujatí šampionátu WRC.
Predajné výsledky značky Citroën na Slovensku 1. polrok 2005
4. miesto v poradí značiek
6,48%-ný trhový podiel
Citroën na Slovensku počas prvých šiestich mesiacov 2005 dosiahol trhový podiel 6,48% oproti 6,22% v 1. polroku 2004.
Citroën tak potvrdil svoju stabilnú pozíciu v 1. polroku 2005 bolo registrovaných 2206 vozidiel (1455 osobných a 751 malých nákladných vozidiel). To zabezpečilo Citroënu zisk 4. miesta v poradí značiek.
V porovnaní s výsledkami za 1. polrok minulého roku to predstavuje viac ako 9,81%- ný nárast (2206 vozidiel v r. 2005 oproti 2009 vozidiel v r. 2004) čo je o 197 viac registrovaných OA+MNA.
Výborné predajné výsledky značka dosiahla hlavne vďaka modelu C3 s 857 registrovanými vozidlami, modelu C4 s 292 a modelu C5 so 102 registrovanými vozidlami.
Modelový rad značky Citroën bol rozšírený o novinku C1 , ktorá bola predstavená v slovenskej výstavnej premiére na bratislavskom autosalóne a uvedená na slovenský trh ako prvá z "kolínskych trojičiek" (Citroën C1, Toyota Aygo, Peugeot 107).
V kategórii malých nákladných vozidiel značka ziskom 1. miesta opätovne potvrdila pozíciu lídra s trhovým podielom 12,36%.
Zdroj: Citroën Slovakia, s.r.o.