Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Nárast o 21.8% oproti roku 2004
14. júl 2005 @ 11:21:05 CEST, poslal j.čík

MITSUBISHI 137.088 predaných vozidiel – Rusko, Nemecko a Veľká Británia medzi tromi najúspešnejšími trhmi MME – silný nárast predaja v Nemecku + 43% - Colt, Lancer a L200 ako úspešné modely – dobré napredovanie modelu Grandis – nový Colt: 37.615 predaných kusov s podielom 1.5 % na európskom trhu malých vozidiel.

Po ťažkom roku 2004 predajné čísla vozidiel Mitsubishi Motors v Európe za obdobie január až jún 2005 potvrdili , že silný impulz zaznamenaný pred dvoma rokmi sa darí udržiavať, čoho dôkazom je prudký medziročný nárast o 21.8% (137.088 predaných vozidiel oproti 112.579 predaným kusom za rovnaké obdobie roku 2004).
Každý mesiac priniesol stabilný rast predaja pričom v mesiaci jún bol zaznamenaný nárast o 13,2%.

Colt
Po postupnom uvádzaní na trh, ktorý trval takmer jeden rok (jar 2004 - jar 2005), sa Colt vyrábaný holandským NedCar stal bestsellerom v Európe, čo sa premietlo do 37 615 predaných vozidiel a podielu na európskom trhu malých vozidiel 1.5%. Za zmienku stojí fakt, že tieto predaje boli dosiahnuté bez toho, aby výrobca zvyšoval predaje prostredníctvom flotilových predajov ako sú napr. požičovne áut.

Na zatiaľ najnáročnejšom nemeckom trhu dosiahol Colt vynikajúce výsledky, keď sa zaradil na 9. priečku zanechajúc za sebou svojich konkurentov ako je napr. Toyota Yaris alebo Honda Jazz.

Trojdverová verzia modelu, ktorá bola uvedená na trh v priebehu prvého štvrťroku tohto roku výrazne prispela k spomínanému úspechu, pričom jej podiel na celkovom predaji Coltov predstavoval až 29%. Uvedenie ďalšej, v poradí už tretej verzie, - coupé-cabriolet – na jar budúceho roku by malo prispieť k ďalšiemu nárastu predaja.

Rusko
Druhým najlepším bestsellerom spoločnosti Mitsubishi Motors aj naďalej ostáva Lancer (28.395 predaných kusov (+ 62%) a obzvlášť jeho štvordverová verzia sedan, ktorá predstavuje až 80% celkového predaja modelu Lancer.

Tento vynikajúci výsledok bol zaznamenaný najmä vďaka úspechu tohto modelu v Rusku, kde sa od svojej európskej premiéry na Autosalóne v Moskve v auguste 2003 ukázal ako najlepšie vozidlo z pohľadu zákazníka. Navyše, tento rok získal ocenenie “Auto roka 2005 v Rusku”, ktoré na základe hlasovania čitateľov udeľuje skupina piatich automobilových časopisov.

Aj napriek tomu, že je Lancer ideálnym produktom pre daný trh, by nebolo možné dosiahnuť tento pozoruhodný výsledok bez profesionálnej distribučnej siete. V tomto prípade zabezpečila spoločnosť Rolf Holding, distribútor Mitsubishi Motors pre Rusko, vynikajúcu organizáciu s dobre vyvinutou sieťou, vďaka čomu sa stal Lancer zahraničným automobilom č. 1 v krajine. Rusko sa tak pre Mitsubishi Motors stalo európskym trhom č. 1 s predajom 24 726 vozidiel v priebehu prvého polroka 2005, čo je v porovnaní s predajom 12 151 kusov za obdobie január – jún 2004 nárast o 103%.

Cieľ Mitsubishi Motors Europe - 260 000 vozidiel v roku 2005

V prvom polroku 2005 však zabodovali aj ďalšie krajiny:
- L200 vo Veľkej Británii: zatiaľ čo pick-up značky Mitsubishi zaznamenal nárast predaja v Európe o 3% (19 186 vozidiel), bol aj jedným z najdôležitejších faktorov pokračujúceho úspechu značky vo Veľkej Británii, ktorá tak s počtom 21 618 vozidiel (nárast +18% v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2004) obsadila tretie miesto medzi krajinami, kde Mitsubishi Motors Europe zaznamenáva najlepšie predaje.

- Nemecko: takmer rok po tom, čo bol spoločnosti Mitsubishi Motors na nemeckom trhu zasadený ťažký úder spôsobený rozhodnutím DaimlerChrysler z 23. apríla 2004, Nemecko opätovne nabralo dych, čo sa prejavilo nárastom predaja o 43 % (23 363 vozidiel oproti 16 317). Toto bolo možné vďaka úspechu Coltu a vysloveniu dôvery značke Mitsubishi zo strany nemeckých spotrebiteľov (nezávislé prieskumy spokojnosti zákazníkov).

Vďaka vynikajúcim výsledkom na viacerých trhoch – počnúc Holandskom (+ 16%) - Mitsubishi Motors bude vo fiškálnom roku 2005 aj naďalej pokračovať posilnením svojich produktov v danom regióne. Na trh bude uvedený Grandis DI-D vznetový čerpadlo – dýza motor so silou 136k, ale aj Lancer Evolution IX so silou 280k, Colt coupé-cabriolet, a pod. Tieto novinky by mali prispieť k cieľu Mitsubishi Motors Europe dosiahnuť 254.000 jednotiek (fiškálny rok 2005) / 260.000 jednotiek (kalendárny rok 2005).

Zdroj: M Motorsk Sk, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MITSUBISHI/