Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nový Opel Zafira: Viac „muziky“ za menej peňazí
23. jún 2005 @ 12:39:03 CEST, poslal j.čík

OPEL Opel Zafira, netrpezlivo očakávaný nástupca MPV modelu, ktorý zásadne ovplyvnil celý svoj trhový segment, už pozná svoju cenu: Za základný model Zafira Essentia, poháňaný vitálnym zážihovým motorom 1.6 16V ECOTEC TWINPORT s výkonom 77 kW/105 zaplatí zákazník iba 669 900 Sk. To znamená, že cena po všetkých stránkach výkonnejšieho a kvalitnejšieho MPV modelu druhej generácie je v porovnaní s výbehovým modelom o 23.000 korún nižšia!

Pritom nový model má už v základnej výbave nielen čelné airbagy, protiblokovací systém bŕzd ABS, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, elektricky ovládané zrkadlá či okná predných dverí, ale navyše tiež bočné airbagy, alebo šestnásťpalcové kolesá.

„Nová Zafira je jasným dôkazom dlhodobej stratégie automobilky Opel - prinášať zákazníkom s každým novým modelom stále viac hodnôt a kvality za výhodnejšie ceny,“ hovorí Roman Šubert, marketingový riaditeľ spoločnosti General Motors Southeast Europe, ktorá na našom trhu zastupuje značku Opel.

Zafira novej generácie, ktorá vyrástla vo všetkých smeroch, bude na slovenský trh uvedená v septembri tohoto roka.

Dynamický design, väčšie rozmery
Nástupca mimoriadne populárneho veľkopriestorového kompaktného modelu sa vyznačuje dynamickým designom, priestrannejším a ešte kvalitnejšie vybaveným interiérom a prepracovaným pracoviskom vodiča, ktoré sa snaží každým detailom vodičovi spríjemniť ovládanie auta. Patentovaný systém uchytenia sedadiel Flex7, ktorý určuje latku flexibility vanov tejto kategórie, umožňuje veľmi rýchlu a jednoduchú premenu Zafiry zo sedemmiestneho osobného auta až na dvojmiestnu dodávku s priestorom pre náklad s objemom až 1820 litrov – pričom nie je nutné z auta vyberať žiadne sedadlá. K ďalším prednostiam sedemmiestneho vanu patrí široká škála moderných motorov a vyspelé technológie.

V novej Zafire sa prvýkrát objavuje ďalšia novinka: Panoramaticky presklená strecha (dodávaná za príplatok) so stredovou stropnou konzolou, do ktorej sú integrované odkladacie schránky. Panoramatické strešné okná vytvárajú v interiéri príjemný pocit vzdušného priestoru a kontaktu s okolím.

Prvenstvo v triede
Za výbornými jazdnými vlastnosťami novej Zafiry je nutné vidieť najmä vynikajúci interaktívny podvozok IDS. Absolútnou špičkou je príplatkový podvozok IDSPlus s elektronicky riadenými tlmičmi pruženia CDC (Continuous Damping Control). Podvozok IDSPlus s elektronickým prepojením najdôležitejších prvkov, sa skvele uviedol v modeloch Astra a Zafira ho po detailných úpravách preberá.

Ďalšou technickou novinkou, ktorá sa v segmente kompaktných vanov objavuje vôbec po prvýkrát, sú adaptívne bi-xenónové svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), ktoré sa natáčajú do zákrut a omnoho lepšie tak osvetľujú ich neosvetlené časti.

Bezkonkurenčná ponuka motorov
Mimoriadne bohatá škála motorov, pripravených pre novú Zafiru, zahŕňa moderné agregáty s objemami od 1,6 l až do 2,2 l, ktorých výkony siahajú od 74 kW/100 k po 147 kW/200 k. Žiadny iný konkurent neponúka taký široký výber pohonných jednotiek. Všetky vznetové motory Zafiry sú vybavené priamym vstrekovaním nafty do valcov „common-rail“ poslednej generácie. Na jeseň tohto roka sa modelový rad Zafira rozrastie o výrazne športovú verziu Zafira OPC poháňanú preplňovaným zážihovým motorom s výkonom 176 kW/240 k.

Športová elegancia
Design Zafiry novej generácie sa zreteľne odvoláva na jej predchodkyňu a nesie mnohé štylistické prvky modelu Astra novej generácie. Napriek tomu je nová Zafira osobitým modelom, ktorý posúva moderný designersky jazyk automobilky Opel. Športový šarm zvýrazňuje neprehliadnuteľný V-prelis po celej dĺžke kapoty motora, pričom uprostred kapoty je pre Opel typické pozdĺžne „rebro“. Na dynamiku Zafiry upozorňujú masívne bočné partie a zreteľne stúpajúca podokenná linka.

Neprehliadnuteľné sú tiež veľké otvory v prednom nárazníku, ktorými prúdi chladný vzduch k motoru a brzdám, originálne trojrozmerné svetlomety a obdobne riešené koncové svetlá, charakteristická je aj lichobežníková chrómom ozdobená maska chladiča s veľkým logom automobilky Opel na masívnom chrómovanom priečnom rebre.

Interiér charakterizujú vysoko kvalitné materiály, dokonalé spracovanie každého detailu a perfektná ergonómia. Dobrým príkladom môže byť pracovisko vodiča: Všetky ovládače má vodič v pohodlnom dosahu ruky, všetky kontrolky a prístroje sú veľmi dobre viditeľné. Radiaca páka je v záujme jednoduchšej a pohodlnejšej dostupnosti uložená vyššie. Toto riešenie zároveň vytvorilo priestor pre úplne novo riešenú páku ručnej brzdy, umiestnenú na stredovom tuneli, ktorej originálne tvarované madlo má podobu písmena „U“. V stredovej sekcii vzniklo navyše ďalšie miesto pre rôzne drobnosti.

Novo štylizovaný prístrojový panel nesie prístrojový štít s chrómom orámovanými prístrojmi (verzie Edition a vyššie), hore v stredovom paneli je umiestnený veľký a dobre čitateľný displej. Ten zobrazuje všetky potrebné údaje pre naladenie audiosystému, ktorý môže obsahovať aj DVD navigáciu a technológiu Bluetooth.

Priestor a flexibilita
Pri hodnotení komfortu a priestrannosti predstavuje nová Zafira v porovnaní s predchádzajúcim modelom významný krok vpred. Vďaka dlhému rázvoru (2703 mm) a premyslenému využitiu obstavaného priestoru má sedem pasažierov, sediacich v troch radách, ešte viac priestoru a pohodlia. Systém uchytenia sedadiel Flex7 sa vyznačuje ešte jednoduchším ovládaním. Vďaka tomu je Zafira neprekonateľne flexibilná a zaručuje maximálnu prispôsobivosť pri každodennom využívaní. Počas niekoľkých sekúnd možno Zafiru jednoducho premeniť zo sedemmiestneho na šesť-, päť-, štvor-, troj- alebo dvojsedadlový automobil bez nutnosti vyberať von jediné sedadlo.

Na želanie sa dodáva tiež dopredu preklápacie sedadlo predného spolujazdca, ktoré umožňuje prepravu dlhých štíhlych predmetov. Pod sedadlom spolujazdca môže byť rozmerná odkladacia schránka, napr. na uloženie cestovných atlasov. V závislosti na zvolenom stupni výbavy môže Zafira v interiéri ponúknuť až 30 praktických odkladacích schránok, vreciek a poličiek, čo ju posúva do roviny ideálneho rodinného auta.

Ďalšou silnou stránkou novej Zafiry je veľký priestor pre batožinu - maximálna prepravná kapacita predstavuje až 1820 l, teda o 120 litrov viac, ako mal model prvej generácie. V päťsedadlovej konfigurácii interiéru má batožinový priestor objem 645 l, teda o 45 l viac ako predchádzajúci model.

Praktický FlexOrganizer
Pre novú Zafiru je k dispozícii tiež systém FlexOrganizer, ktorý sa už predstavil v modeloch Astra Caravan. Tento premyslený systém sa skladá z dvoch horizontálnych koľajničiek v bokoch batožinového priestoru, do ktorých sa umiestňujú prepážky, rozčleňujúce batožinový priestor na menšie sekcie. Do koľajničiek možno zafixovať aj rôzne háčiky, viazacie oká a schránky, na bezpečný transport najrôznejších drobností.

Svetová premiéra: Panoramatická strecha
V novej Zafire absolvuje svoju svetovú premiéru panoramatická strecha so stredovým tunelom (štandard pre modely vo výbave Cosmo), do ktorého sú integrované odkladacie schránky. Štyri veľké strešné okná dodávajú interiéru príjemne vzdušnú atmosféru. Tónovanie skiel strešných okien a systém elektricky ovládaných clôn poskytuje dostatočnú ochranu pred príliš intenzívnymi slnečnými lúčmi. Tunel, tiahnuci sa stredom stropu po celej dĺžke auta, ukrýva päť rôzne veľkých schránok na uložení ďalších maličkostí, ktoré má každý cestujúci rád blízko po ruke.

Komplexný systém SAFETEC
Maximálnu mieru ochrany a bezpečnosti garantuje komplexný systém SAFETEC, ktorý (v závislosti na verzii a stupni výbavy) obsahuje všetky prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Ide napríklad o protiblokovací systém bŕzd ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdných síl a systémom modulovaného brzdenia v zákrutách CBC, brzdový asistent, elektronický stabilizačný systém ESPPlus, čelné a bočné airbagy a priebežné hlavové airbagy pre prvé dve rady sedadiel. Ďalšími prvkami pasívnej bezpečnosti sú aktívne opierky hláv predných sedadiel, bezpečnostné uchytenie pedálov PRS (Pedal Release System) alebo kotevné body systému ISOFIX na uchytenie detských sedačiek na oboch krajných miestach v druhom rade sedadiel.

O špičkovej úrovni ochrany, ktorú nová Zafira svojim pasažierom ponúka, podalo najlepší dôkaz posledné kolo nezávislých bariérových testov Euro NCAP, v ktorom Zafira získala maximálne hodnotenie päť hviezdičiek!

Zafira myslí aj na chodcov
Zafira druhej generácie ide príkladom aj pri hodnotení miery rizika poranenia chodcov pri prípadnom strete: Nová Zafira je prvým modelom značky Opel (a jeden z prvých automobilov vôbec), ktorý už teraz plní normy Európskej únie na ochranu chodcov - tieto normy pritom vstúpia do platnosti až 1. októbra 2005.

Konštruktéri dlho a dôkladne hľadali optimálny tvar prednej časti auta, najmä v oblasti nárazníkov, kapoty, svetiel a blatníkov, a rovnako starostlivo vyberali aj materiály tak, aby pri eventuálnom strete Zafiry s chodcom bola miera rizika jeho poranenia potlačená na najnižšiu možnú mieru.

Exkluzívna a výkonná Zafira OPC
V druhej polovici tohto roka rozšíri modelový rad Zafira veľmi atraktívny prírastok: Výkonný, športovo ladený model Zafira OPC, poháňaný preplňovaným dvojlitrovým motorom s výkonom 176 kW/240 k. Tento ušľachtilý agregát, ktorého krútiaci moment vrcholí na hodnote 320 Nm, dokáže Zafiru rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 7,8 s a dosiahne max. rýchlosť 231 km/h, čo Zafiru OPC korunuje na najrýchlejší veľkosériovo vyrábaný van Európy. Zafira OPC má štandardne interaktívny podvozok IDSPlus (Interactive Driving System) so systémom adaptívnych tlmičov CDC (Continuous Damping Control), ktorý jej garantuje excelentné jazdné vlastnosti.

Zafira OPC má obuté osemnásťpalcové liate kolesá s pneumatikami rozmeru 225/45 R18, športový charakter umocňujú aj ďalšie štylistické prvky, ako sú napr. typická OPC maska chladiča so štruktúrou včelieho úľa, výrazne tvarované kryty prahov dverí, zdvojené lichobežníkové koncovky výfuku alebo exkluzívne športové sedadlá Recaro.

Úspešný zakladateľ radu
V roku 1999 sa Zafira prvej generácie stala prvým kompaktným vanom nemeckého výrobcu a vôbec prvým vanom so sedadlami usporiadanými v troch radoch, pričom sedadlá tretieho radu bolo možné úplne zapustiť do podlahy. To bola zásluha patentovaného systému Flex7, ktorý Zafire priniesol uznanie aj mnohé ocenenia od odborníkov ako aj laickej verejnosti z celej Európy a presadil ju do pozície predajného bestselleru. V Nemecku sa Zafira okamžite po svojom uvedení na trh stala „jednotkou“ svojej kategórie a držala si túto pozíciu bez prestávky celé štyri roky. Zafira bola dlhé obdobie lídrom svojho segmentu kompaktných vanov aj v Belgicku, Rakúsku a Švajčiarsku. Do súčasnosti sa predalo celkovo asi 1,4 miliónov modelov Opel Zafira prvej generácie.

Zdroj: GMSEE Bratislava


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/