Tom Kristensen píše dejiny Le Mans.
Posledná účasť Audi R8 v dvadsaťštyrihodinových pretekoch sa odohrala vo veľmi pôsobivom štýle: v najnapínavejších a najhorúcejších pretekoch v histórii Le Mans sa o piate víťazstvo Audi R8 na francúzskom klasickom vytrvalostnom okruhu postarali Tom Kristensen (Dánsko), JJ Lehto (Fínsko) a Marco Werner (Nemecko).
Piate víťazstvo Audi R8 videlo v Le Mans 230 000 divákov
Rekordný počet 230 000 divákov zažil demonštráciu sloganu Náskok vďaka technike. Hoci mnohé zo 49 štartujúcich vozidiel ťažko znášali enormné teploty, ktoré dosahovali v chládku až 35 stupňov, tri Audi R8 importérskych tímov z USA a Francúzska fungovali bez väčších technických problémov celých 24 hodín. Aj preto mohli piloti Audi vzdorovať predpismi určenému znevýhodneniu. Hoci Audi R8 neboli tentokrát najrýchlejšími automobilmi v štartovnom poli, vďaka spoľahlivosti a stálosti obsadili nakoniec prvé, tretie a štvrté miesto.
Prvý triumf amerického tímu od roku 1967
Tom Kristensen, JJ Lehto a Marco Werner nemali počas 24 hodín nijakú poruchu, čo v konečnom účtovaní tímu ADT Champion Racing znamenalo prvý úspech
Le Mans – a zároveň prvý pre americký tím od roku 1967. Továrenský jazdec značky Audi – Tom Kristensen – sa svojím víťazstvom nezmazateľne zapísal do dejín Le Mans : tento Dán vyhral snáď najťažšie preteky sveta už po siedmy krát a prekonal tak definitívne doterajšieho držiteľa rekordného počtu víťazstiev Jacky Ickxa. JJ Lehto vyhral 24-hodinové preteky Le Mans po roku 1995 druhý krát. Marco Werner si naplnil sen o prvom víťazstve v Le Mans pri svojom štvrtom štarte.
Trojica jazdcov Lehto/Kristensen/Werner, ktorá vyhrala aj úvodné 12-hodinové preteky sezóny v Sebringu (USA), prevzala vedúcu pozíciu na začiatku štvrtej hodiny a udržala si ju až do cieľa. Tom Kristensen podal veľmi osobitý výkon: pretože náskok na druhé vozidlo Pescarolo-Judd sa v nedeľu na obed zmenšil na menej ako jedno kolo, zostal Kristensen posledných tri a pol hodiny za volantom, aby ušetril čas potrebný pri striedaní ďalšieho jazdca.
Frank Biela (Nemecko), Allan McNish (Škótsko) a Emanuele Pirro (Taliansko) obsadili s ďalším "americkým" Audi R8 tretie miesto. Trojica Biela/McNish/Pirro stratila svoje šance na víťazstvo v sobotu ráno kvôli poškodenej pneumatike, ktorá spôsobila vybočenie z trate, poškodenie pravého predného závesu a jeho následnú výmenu. Francúzsky Audi PlayStation Team ORECA musel meniť pravý záves kolesa dvakrát. Francúzi Jean-Marc Gounon, Franck Montagny a Stéphane Ortelli prišli napriek tomu do cieľa na štvrtom mieste.
Pri šiestich štartoch od roku 2000 vyhralo Audi R8 slávne preteky v Le Mans pätkrát. "Je to fantastická bilancia", povedal Prof. Dr. Martin Winterkorn, predseda predstavenstva AUDI AG, ktorý odštartoval preteky ako čestný štartér v sobotu o 16:00 hodine. "Slogan Náskok vďaka technike sa nemohol demonštrovať pôsobivejšie v nijakom inom motoristickom športe ako v Le Mans. Že sme za týchto obtiažnych podmienok dosiahli piate víťazstvo v Le Mans, to je pozoruhodný výkon, ktorý bol možný iba vďaka jedinečnej spoľahlivosti Audi R8. Moje blahoželanie patrí družstvu Audi Sport, tímu Audi USA a samozrejme Tomovi Kristensenovi, ktorý sa stal definitívnym „Kráľom Le Mans“. Koncom tohto týždňa sme sa opäť raz presvedčili, aké veľké sú nadšenie a celosvetový záujem o Le Mans. Preto chceme túto výzvu prijať aj v budúcnosti. To, že v Audi Sport vznikne nový športový prototyp na rok 2006, nie je nijakým tajomstvom. Ako bude vyzerať náš detailný program pre motoršport v nasledujúcom roku, o tom sa rozhodne s konečnou platnosťou až na jeseň tohto roka.“
Zdroj:Ing.Marta Kučerová, PORSCHE SLOVAKIA, s.r.o.