Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: GM Europe pripravuje nové európske dizajnérske centrum
21. jún 2005 @ 14:25:17 CEST, poslal j.čík

GM Spoločnosť General Motors Europe pripravuje na január 2006 otvorenie nového európskeho designerského centra. Otvorenie tohoto špičkového strediska, ktoré bude umiestnené v areáli hlavného závodu automobilky Opel v nemeckom Rüsselsheime, je súčasťou stratégie GM neustáleho posilňovania vývoja nových modelov.

„Design je jedným z kľúčových momentov, rozhodujúcich o výsledkoch nášho podnikania a jeho význam v budúcnosti ešte narastie,“ hovorí Carl-Peter Forster, prezident GM Europe. „A práve to bol dôvod, prečo sme sa rozhodli vytvoriť centrum, ktoré našim designerom umožní svojim vybavením a umiestnením maximálne zefektívniť vývoj našich budúcich modelov.“

Nové designerské centrum spoločnosti General Motors Europe bude v bezprostrednom kontakte s technologickými a vývojovými divíziami jednotlivých značiek koncernu GM a bude tak môcť účinne využívať synergické efekty spoločného postupu pri vývoji nových modelov. „Umiestnenie centrálneho designerského strediska do areálu hlavného závodu automobilky Opel v Rüsselsheime ešte viac posilní naše väzby na konštruktérov a produktových plánovačov,“ vysvetľuje Bryan Nesbitt, výkonný riaditeľ GM Europe zodpovedný za design. „Nové, špičkovo vybavené štúdiá pripravovaného centra budú akýmisi kreatívnymi inkubátormi, rozvíjajúcimi tradičné designerské prednosti európskych značiek koncernu GM a zároveň budú prichádzať s novými koncepciami a nápadmi.“

Globálnu designérsku štruktúru koncernu General Motors tvorí 11 designérskych centier, rozmiestnených po celom svete, v ktorých pracujú špičkoví špecialisti na styling a kreatívci rôznych národností. Jednotlivé centrá sú prepojené dátovými linkami, takže de facto tvoria jedno virtuálne globálne pracovisko, schopné súbežne pracovať na spoločných projektoch. Celú designérsku sieť koncernu GM riadi Ed Welbrun, viceprezident GM zodpovedný za design.

„Vytvorenie nového designerského centra GM Europe je ďalším príkladom nášho globálneho pôsobenia,“ hovorí Ed Welbrun. „GM dlhodobo uznáva význam designu ako jedného z najvýznamnejších faktorov pri rozhodovaní zákazníkov o kúpe nového auta a nové európske centrum nám pre budúce roky umožní ešte lepšie reagovať na požiadavky európskeho trhu.“

Saab otvorí vo Švédsku značkové centrum Saab Brand Center
Súčasne s prípravami nového európskeho designerského centra pracuje spoločnosť GM Europe taktiež na vytvorení globálneho značkového centra Saab Brand Center, ktoré sa bude nachádzať v švédskom mestečku Trollhätan (neďaleko Göteborgu). Toto mesto je považované za akúsi duchovnú kolísku značky Saab, nakoľko tu má značka svoje historické i súčasné sídlo a umiestnené je tu aj múzeum tejto značky. Centrum Saab Brand Center sa stane celosvetovým strediskom značky Saab, jeho súčasťou bude tiež designerský team, ktorý sa bude sústrediť na ďalší vývoj špecifického stylingu švédskych automobilov Saab.

„Z pohľadu designera má Saab mimoriadne bohatú históriu, na ktorej možno skvelo stavať projekty pre budúcnosť,“ hovorí Bryan Nesbitt. „Snažíme sa teda zaručiť, aby aj pripravované modely automobilky Saab odrážali tradičného ducha tejto výnimočnej značky, ktorej korene sú spojené s leteckým priemyslom, čo bolo na modeloch vždy viditeľné a zákazníci túto originalitu vysoko oceňovali.“

Okrem designerov budú v značkovom centre Saab Brand Center pracovať tiež konštruktéri a marketingoví špecialisti, ktorých spoločnou úlohou bude garantovať aj budúcim modelom značky Saab ich nezameniteľnú identitu. Team strediska Saab Brand Center sa bude starať o vývoj nových modelov ako aj o celosvetovú komunikačnú stratégiu.

„Účelom vytvorenia centra Saab Brand Center je príprava pracoviska, kde sa budú môcť špičkoví špecialisti sústrediť na atribúty, ktoré robia Saab Saabom - teda na unikátny design týchto automobilov a ich špičkovú konštrukciu, ale tiež na špecifickú marketingovú komunikáciu a ďalšie zložky vývoja, výroby a predaja automobilov,“ vysvetľuje Carl-Peter Forster.

Zdroj: GMSEE Bratislava


Súvisiace správy

Najčítanejšie /GM/