Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: 1.3 CDTI ECOTEC sa stáva „Motorom roka 2005“
21. jún 2005 @ 07:14:08 CEST, poslal j.čík

OPEL Moderný turbodiesel „common-rail“ 1.3 CDTI automobilky Opel, patriaci do rodiny šestnásťventilových agregátov ECOTEC, bol vyhodnotený ako „Motor roku 2005“ v kategórii motorov zdvihového objemu 1,0 l až 1,4 l.

Odborná jury súťaže „Medzinárodný motor roka“ (International Engine of the Year), zložená z motoristických publicistov z 26 krajín, zvolila tento kompaktný turbodiesel vyvinutý spoločnosťami GM Powertrain a Fiat za víťaza svojej kategórie.

Opel ponúka turbodiesel 1.3 CDTI v dvoch výkonových verziách: 51 kW/70 k s maximálnym krútiacim momentom 170 Nm, ktorý sa montuje do modelov Agila, Corsa, Combo a Tigra TwinTop, a 66 kW/90 k s krútiacim momentom 200 Nm (s turbodúchadlom s premenlivou geometriou), ktorý je v ponuke modelov Astra, Astra Caravan a GTC. Práve výborné výkonové parametre spolu s vyváženým chodom a mimoriadnou hospodárnosťou motora 1.3 CDTI boli hlavnými dôvodmi, ktoré zaujali odbornú porotu natoľko, že tento agregát označila za „Motor roka“. Ešte do konca roku 2005 bude pre motor 1.3 CDTI vo verzii 66 kW/90 k k dispozícii aj bezúdržbový časticový filter DPF a začiatkom roka 2006 sa filtra DPF dočká aj základná verzia s výkonom 51 kW/70 k.

„Sme veľmi hrdí na to, že náš agregát získal také významné ocenenie,“ hovorí Hans H. Demant, generálny riaditeľ spoločnosti Adam Opel AG a viceprezident GM Europe zodpovedný za techniku. „Titul „Motor roka“ dokladá špičkovú technickú úroveň našich motorov a znovu potvrdzuje pozíciu automobilky Opel ako lídra vo vývoji vznetových agregátov.“

Najmenší štvorvalcový turbodiesel „common-rail“ na svete
Turbodiesel 1.3 CDTI je výsledkom spoločného vývoja spoločností GM Powertrain a Fiat. Štvorvalcový agregát s objemom 1248 cm3 a so štvorventilovou technikou rozvodu má kompresný pomer 18:1. Systém vysokotlakového priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“ pracuje v prípade verzie 51 kW/70 k s tlakom až 1400 barov, v prípade výkonnejšej verzie 66 kW//90 k dosahujú hodnoty vstrekovacích tlakov dokonca až 1600 barov. Vysoké vstrekovacie tlaky a schopnosť systému pracovať až s piatimi samostatnými vstrekmi počas jediného pracovného cyklu zaručujú dokonalú atomizáciu zmesi paliva a vzduchu v spaľovacích priestoroch, čo je hlavným predpokladom pre zaručenie vysokých výkonov, nízkej spotreby a vyváženého chodu.

Veľmi tuhý blok motora zo šedej liatiny (vŕtanie x zdvih: 69,6 x 82 mm) je jedným z momentov, vďaka ktorým malý turbodiesel vyniká tichým a vyváženým chodom. Rozmery 460 mm x 500 mm x 650 mm (dĺžka x šírka x výška) robia z motora 1.3 CDTI najmenší štvorvalcový turbodiesel „common-rail“ na svete. Hlava valcov je vyrobená z ľahkého hliníka, vačkové hriadele poháňa reťaz, ktorá nevyžaduje žiadnu údržbu ani nastavovanie.

Maximálny krútiaci moment 170 Nm (verzia 51 kW/70 k), resp. 200 Nm (verzia 66 kW/90 k) je k dispozícii v rozmedzí otáčok 1750 ot/min až 2500 ot/min. Maximálny výkon dosiahne pri otáčkach 4000 ot/min.

Merným litrovým výkonom 72,1 k/l a krútiacim momentom 160,26 Nm/l stanovuje štvorvalec 1.3 CDTI/66 kW s turbodúchadlom s premenlivou geometriou štandardy celému segmentu štvorvalcových vznetových motorov.

Zdroj: GMSEE Bratislava


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/