Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Peugeot HX1 - koncept (09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 30.08.2011;

zväčšiť obrázok V podobe koncepčného automobilu Peugeot HX1 stelesňujúceho predstavy o náročnosti a emóciách, Peugeot opäť demonštruje svoju schopnosť púšťať sa do nových nápadov a transformovať sa s cieľom sústavného inovovania. Zadávacie podmienky tejto perspektívnej štúdie boli vyrobiť automobil schopný prepravovať až 6 osôb, vyznačujúci sa mocným, atletickým a účinným dizajnom a poskytujúcim výnimočné pocity z jazdy. Toto viedlo k tomu, že Peugeot HX1 vo všetkých smeroch prekonal predstavy o prispôsobivosti - extrémnou aerodynamikou ("krídla", ktoré sa roztvárajú podľa rýchlosti), jednopriestorovou prúdnicovou nízkou architektúrou, pohonom HYbrid4 vybaveným technológiou "plug-in".

Túto štúdiu Peugeot predstaví na Frankfurtskom Autosalóne 2011.
______________________________________________________________________________________________

PEUGEOT HX1 - METAMORFÓZA
JEDINEČNÝ TRANSFORMOVATEĽNÝ KONCEPT ZAMERANÝ NA MAXIMÁLNU ÚČINNOSŤ

ADAPTÍPNY
Peugeot HX1 je perspektívny koncept navrhnutý s cieľom vývoja budúcich riešení vo viacerých oblastiach: architektúra, aerodynamika, modulárnosť, výbava, zariadenie a materiály interiéru a, samozrejme, motor. Tieto úvahy vyústili k významným revolučným riešeniam v duchu témy "metamorfózy" poskytujúcej vozidlu trvalú schopnosť prispôsobovať sa prostrediu, životnému štýlu, jazdným podmienkam.

ARCHITEKTÚRA
V súlade so zadávacími podmienkami bol Peugeot HX1 skoncipovaný s jednopriestorovou architektúrou s výnimočnými proporciami: malou výškou (1,373 m), celkovou šírkou 1,990 m a dĺžkou 4,954 m. Tým sa dosiahol tvar podmieňujúci línie, ktoré sú zároveň čisté, elegantné i ušľachtilé a v súlade s optimálnym koeficientom Cx v záujme maximálnej celkovej účinnosti. Štvoro dverí s opačným vertikálnym otváraním umožňuje ľahké nastupovanie do kabíny Peugeotu HX1. Táto mechanika posudzovaná z pohľadu praktickosti umožňuje prístup do kabíny za každých okolností. Kabína je štruktúrovaná tak, aby poskytovala maximálny priestor cestujúcim v poslednom rade, ako aj mimoriadne pocity cestujúcim v prvom rade. V prípade potreby možno prostredný rad vybaviť sedadlami s dômyselným systémom zasúvania. Tu bol využitý rovnaký princíp ako v koncepčnom vozidle HR1 (Parížsky autosalón 2010), s prídavnými sedadlami v zákryte za prednými.

AERODYNAMIKA
Dizajnéri odviedli mimoriadnu prácu na aerodynamike vozidla. Pokiaľ Peugeot HX1 stojí alebo jazdí pomaly, jeho dizajn pôsobí, akoby bol vymodelovaný z jedného bloku. Na druhej strane pohyblivé časti sa prispôsobujú v záujme optimalizácie prúdenia vzduchu a zvýšenia environmentálnej výkonnosti vozidla.

7 krídeliek na diskoch upravených do tvaru turbíny sa otvára a tým vytvára rovný povrch disku. Súčasne sa pri rýchlosti nad 100 km/h roztvára spojler a dve bočné prídavné krídelká. Peugeot HX1 takto v pohybe navodzuje dojem, akoby sa fyzicky prispôsoboval svojmu prostrediu. Vďaka tomu vozidlo dosahuje hodnotu Cx 0,28, čo je pri jedno priestorovej karosérii pozoruhodná hodnota. Všetky tieto aerodynamické doplnky poskytli voľné pole veľkej kreatívnosti dizajnérov.

NEKONVENČNÝ, FUTURISTICKÝ ŠTÝL ZOVŇAJŠKU VYMODELOVANÝ AERODYNAMIKOU

Peugeot HX1 je automobil s čistým skulpturálnym, honosným štýlom vyžarujúcim dynamickosť a exkluzívnosť. Aerodynamickosť, čisté, elegantné a zároveň ušľachtilé línie pripadajú, akoby boli vymodelované vetrom. Jemne zvýrazňujú atletický, až svalnatý charakter vozidla. Celý povrch je precízne vytvarovaný, každý detail je jemne spracovaný: v spätných zrkadlách sú zabudované kamery spätného videnia, okná sú lemované rámom z brúseného hliníka, vôle a zarovnanie rôznych časti sú na milimeter presné…

Predná časť Peugeotu HX1 opakuje a obohacuje nové charakteristické kódy Peugeotu. Téma typickej "vznášajúcej sa" masky, ktorá vyzerá, ako keby bola oddelená od karosérie podporuje aerodynamický tvar vozidla. Starostlivo prepracované šelmovité svetlomety vozidlu dodávajú pohľad rezonujúci s logom a históriou značky, s levom hrdo umiestneným na kapote. Tento pohľad je zvýraznený podpisom led-svetiel, rozpoznateľným vo dne i v noci. Vizuálny podpis, ktorý sa nachádza aj na zadných svetlách v tvare bumerangu sledujúceho tvar zadnej časti karosérie. Technický luxusný interiér podporujúci slogan "Motion & Emotion" Čistý futuristický dizajn palubnej dosky a sedadiel, použité materiály (palubná doska a obloženie z prírodného duba potiahnutého optickými vláknami, brúsené materiály, koža…), inštalovaná výbava (digitálne displeje, dotykové obrazovky…), prepracovaná presvetlenosť (bodové led-svetlá, pruhy na streche s podsvietením prirodzeným svetlom…), všetko prispieva k atmosfére spájajúcej modernosť a rafinovanosť, ušľachtilosť a technológiu - symbol vízie značky o vysoko luxusnom interiéri. Táto kabína vyjadruje slogan Peugeotu.

« The Emotion Side » :
Predná časť je navrhnutá tak, aby poskytla vodičovi maximum pocitov. Interiér je vysoko technický, využíva brúsený kov a digitálne prvky. Aj tu sa vozidlo prispôsobuje životným podmienkam pilota. Stĺpik riadenia možno elektricky predlžovať spoločne s nastavovaním sedadla, čím sa zlepšuje prístupnosť. Pokiaľ vozidlo prejde do režimu "cruising", volant sa automaticky zovrie, aby poskytol vodičovi viac pohodlia. Centrálna multifunkčná obrazovka sa natáča a ponecháva viditeľnými iba nevyhnutné informácie. Prístroje na palube sú skoncipované tak, aby naznačovali absolútnu kontrolu nad vozidlom v duchu head-up prístrojov, ktoré slúžia na zobrazovanie súboru údajov bez toho, aby ste púšťali vozovku z očí.

« The Motion Side » :
V zadnej časti sa venovala maximálna pozornosť dôležitosti cestujúcich a ich pohodliu. Interiér a použité materiály podporujú presvetlenosť, sú ušľachtilé, využíva sa kombinácia plisovanej kože s ozdobnými stehmi. Sklon dvoch zadných tvarovaných sedadiel možno nastavovať; súbor ovládačov je zoskupený v lakťovej opierke uprostred. Centrálna konzola združuje minibar a kávovar, ktorý je diskrétnym poohliadnutím sa po histórii Peugeotu. Konzola je vyzdobená umelecky frézovaným bielym mramorom z Carrare, ktorý prispieva k luxusnej modernej atmosfére.

MOTOR HYBRID4 "PLUG IN" EŠTE VIAC PRISPÔSOBENÝ ŽIVOTNÉMU PROSTREDIU

Toto koncepčné vozidlo obsahuje technológiu HYbrid4. Ide o novátorskú strojárenskú architektúru, ktorá sa v produktoch Peugeotu objavila v prvom hybridnom vozidle na svete s naftovým motorom Peugeot 3008 HYbrid4 a bude použitá taktiež v Peugeote 508 RXH.
Princíp HYbrid4 je jednoduchý a dômyselný: táto technológia so spaľovacím motorom vpredu (poháňajúcim predné kolesá) a elektrickým motorom vzadu (poháňajúcim zadné kolesá) umožňuje pri súčasnej prevádzke obidvoch motorov pohon všetkých 4 kolies, čo má priaznivý vplyv na bezpečnosť a priľnavosť v extrémnych podmienkach. Okrem toho umožňuje jazdiť malou rýchlosťou v režime s nulovými emisiami s využitím iba elektrického motora. Pod kapotou Peugeotu HX1 je spaľovací motor 2.2 l HDi so 150 kW (204 k) spojený s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, čo je hnací agregát na samom vrchu modelového radu 508 vo verzii GT. V kombinácii s elektromotorom s výkonom 70 kW (95 k) má potenciálny výkon 220 kW (299 k).
Avšak jednou z priorít Peugeotu je udržať v nasledujúcich rokoch svoje vedúce postavenie v oblasti životného prostredia. Peugeot HX1 preto ide ešte ďalej. Je vybavený funkciou "plug-in": má lítium-iónové batérie, ktoré možno nabíjať "zapojením" vozidla do štandardnej zásuvky s napätím 220 V. Toto umožňuje podstatne rozšíriť možnosti režimu "ZEV", to znamená, že vozidlo môže prejsť až 30 km na elektrický pohon ! Peugeot HX1 takto dosahuje spotrebu v kombinovanej prevádzke iba 3,2 l/100 km pri tvorbe emisií CO2 83 g/km.
______________________________________________________________________________________________

Concept Shoe Počas vývoja koncepčného vozidla SX1 sa Peugeot spojil s tvorcom luxusnej obuvi Pierrom Hardym, s cieľom navrhnúť exkluzívny koncept obuvi, ktorá by tiež spájala vzhľad, modernosť a jedinečnú schopnosť transformácie. Pierre Hardy v spolupráci s dizajnérmi značky vytvoril topánky, ktorých materiály, technológia a kvalita sú analógiou kabíny vozidla. Po vzore tohto koncepčného vozidla sa topánky transformujú podľa situácie, v ktorej sa nachádza ich používateľka: ideálna topánka na šoférovanie sa zasunie do druhej časti s vysokým opätkom a premení sa na elegantnejšiu topánku umožňujúcu pôvabnejšiu chôdzu.

Zdroj: Ivana Orviska, Comunication and PR Manager, Peugeot Slovakia, s.r.o.
TS: 08/2011
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]